Konspekt z zajęć
W grupie dzieci 5-6 letnich „Maki”
Temat: „Gra ściganka” zabawa dydaktyczna
Dział programowy: wychowanie umysłowe
Cele: - poznanie zasad gry
-zachęcanie dzieci do przestrzegania zasad zabawy
-zwrócenie uwagi na nową formę zajęć
-nauka działania w zespole
-kształcenie logicznego myślenia
-Doskonalenie analizy i syntezy logatomowej wyrazów
-liczenie elementów w zbiorze
-utrwalenie obrazu graficznego znanych liter i liczb
-ćwiczenia w czytaniu
-doskonalenie techniki czytania
-ćwiczenia w czytaniu za zrozumieniem
-ćwiczenia spostrzegawczości
-rozwiązywanie prostych działań matematycznych z użyciem znaków +,-,=,>,<
Metoda: słowna, czynna, oglądowa
Forma pracy: indywidualna, zespołowa, z grupą
Literatura: „Dziecięca matematyka dla rodziców i nauczycieli” E. Gruszczyk- Kolczyńskiej
„Zabawy i gry dydakcyjne dla przedszkoli” E. Gruszczyk- Kolczyńska
„Nauka czytania i pisania” B. Rocławski
„ABC sześciolatka”
-propozycje internetowe
Pomoce: napisy: „start”, „meta”, krążki do utworzenia planszy gry, dwa kręgle, szarfy, zestaw zabaw i zadań do wykonania (tj.: puzzle zdaniowe, napisy, karty pracy, zagadki, tekst do czytania, zadania matematyczne itp.) 2 kostki do gry, znaczki dla każdego dziecka – Brawo, kredki, ołówki.
Przebieg zajęcia:
· Ułóż zdanie z puzzli i przeczytaj je.
· Policz ile kłów mają morsy na obrazku i zapisz działanie.
· W każdym wyrazie otocz pętelką tę literę, którą wskazuje liczba znajdująca się po drugiej stronie szuflady. Zaznaczone litery czytane od dołu utworzą hasło.
· Dorysuj tyle kropek na kokardzie , aby po obu stronach było tyle samo kropek.
· Znajdź jak najwięcej wyrazów KOT i otocz je w kółeczko. Pokoloruj kwadracik z liczbą znalezionych wyrazów.
· Połącz napisy z odpowiednimi obrazkami .
· Zaznacz kółeczkami, które liczby są fałszywe.
· Utwórz 3 wyrazy z podobnych sylab.
· Przyporządkuj liczby do ilości kwiatów.
· Policz i wstaw odpowiedni znak >,<,=.
· Ułóż prostokąty od najmniejszego do największego i odczytaj odkryty wyraz.
· Odgadnij co to za wyrazy.
· Rozwiąż działania matematyczne.
· Pierwsze głoski z nazw obrazków czytane od lewej do prawej utworzą rozwiązanie. Podaj treść rozwiązania.
· Przeczytaj tekst i odpowiedz na pytania.
· Rozwiąż zagadki.
· Zadania z figurami geometrycznymi.
4. Zadania fizyczne:
· 10 pajacyków
· 10 przysiadów
· 10 pompek
· 10 podskoków na prawej nodze
· 10 podskoków na lewej nodze
Uwaga:
-Zwycięzcami są wszystkie dzieci.
-w razie nie wykonania zadania cofamy się 2 pola do tyłu
-uwzględnienie ilości zadań przygotowanych do zrealizowania od ilości pól trafionych przez dzieci na planszy.
-uwzględnienie różnego stopnia trudności zadań ze względu na wiek i umiejętności dzieci.
adomini