Biznes plan - przedsiębiorstwo budowlane.pdf

(2195 KB) Pobierz
Microsoft Word - Biznes plan - przedsiębiorstwo budowlane
BIZNES PLAN
„INWESTBRUK S.A. ”
149945551.004.png
SPIS TREŚCI:
I.
WPROWADZENIE
1. Cel i zakres inwestycji
2. Metodologia analiz
II. PODSUMOWANIE
III. PREZENTACJA FIRMY
1.
Historia firmy i informacja adresowa
2.
Zamierzenia na przyszłość
3.
Struktura organizacyjna
4.
Potencjał przedsiębiorstwa
5.
Sytuacja ekonomiczno – finansowa przedsiębiorstwa
IV.
PREZENTACJA PRZEDSIĘWZIĘCIA INWESTYCYJNEGO
1.
Wykonawcy inwestycji
2.
Cele przedsięwzięcia inwestycyjnego
3.
Zakres rzeczowo – wartościowy inwestycji
4. Źródła finansowania
5.
Kalendarz organizacyjny
6.
Plan techniczny
V.
KONCEPCJA MARKETINGOWA
1.
Analiza makrootoczenia
2.
Analiza mikrootoczenia
3.
Mix marketingowy
VI.
ANALIZA FINANSOWO – EKONOMICZNA
1.
Założenia do analizy
2. Analiza finansowa przedsięwzięcia inwestycyjnego
3. Ocena przedsięwzięcia
VII. ANEKS
149945551.005.png
I . WPROWADZENIE
Niniejsza praca ma na celu prezentację wyników spółki „INWESTBRUK”
w latach
1997 – 1998 w ujęciu rocznym.
„INWESTBRUK” prowadzi produkcję materiałów budowlanych od 1990 roku.
Zajmuje wysoką pozycję na rynku zachodnio – środkowej Polski ze względu na jakość
wyrobów , bogactwo asortymentowe , a przede wszystkim ze względu na moc
produkcyjną z nowoczesnych linii produkcyjnych niemieckich firm HENKE i OMAG.
Spółka ma zamiar ugruntować swoją pozycję na rynku poprzez rozszerzenie zakresu
produkowanych materiałów budowlanych o produkcję kostki brukowej.
Służyć temu mają poniższe przedsięwzięcia:
- otrzymanie kredytu , który zostanie przeznaczony na budowę hali produkcyjnej i jej
wyposażenie
- ulepszenia technologiczne
- zwiększenie ilości środków transportu do przewożenia materiałów i produktów
Program inwestycyjny będzie w głównej mierze finansowany ze środków pozyskanych z
kredytu bankowego.
Jednocześnie w przypadku wystąpienia dalszych potrzeb inwestycyjnych
nieprzewidzianych w przedstawionym biznes planie , zgodnych ze strategią działania
spółki , nakłady inwestycyjne niezbędne do realizacji będą sfinansowane ze środków
własnych spółki .
I. 1. CEL I ZAKRES INWESTYCJII
CEL:
Spółka zamierza wejść na rynek z produktami pochodzącymi z wytwórni kostki brukowej
, która będzie oferowała asortyment kostki zgodnie z życzeniami klienta tak od strony
formy jak i rozwiązań kolorystycznych.
ŚRODKI REALIZACJI CELU:
- Budowa hali produkcyjnej w oparciu o technologię czołowego producenta
europejskiego
- Rozbudowa węzła betoniarskiego
- Przygotowanie zbytu , w pierwszej kolejności na samą kostkę , a później na pozostały
asortyment tj. krawężniki , obrzeża itp.
149945551.006.png
- Zorganizowanie własnej grupy wykonawczej , która będzie oferowała kompleksową
usługę tj. wraz z wykonawstwem robót
- Rozbudowa kanałów dystrybucji poprzez uzyskanie nowych pośredników i
hurtowników
- Uruchomienie własnych składów kostki brukowej
- Dalsze doskonalenie jakości produktów
- Wprowadzanie nowych produktów i produktów uzupełniających
- Wprowadzenie nowoczesnego systemu zarządzania marketingowego.
Zarząd spółki systematycznie usprawnia procesy zarządzania , zwracając główną uwagę
na racjonalizację systemu informacyjnego i informatycznego. Spółka będzie
eksploatować nowoczesny , wielostanowiskowy program komputerowy , który umożliwi
systematyczną kontrolę wszystkich istotnych wskaźników finansowych spółki. Spółka
opracowała i wdrożyła system controlingu. Obecnie spółka pracuje nad wprowadzeniem
systemu informacji marketingowej , którego zadaniem będzie stałe śledzenie procesów
zachodzących w otoczeniu rynkowym
przedsiębiorstwa. Spółka szkoli pracowników w celu podniesienia jakości produkcji ,
świadomości pracowników i ich zaangażowania w działalność przedsiębiorstwa. Szkolenia
stanowią pierwszy etap przygotowujący firmę do uzyskania certyfikatu ISO 9002.
UZASADNIENIE DLA INWESTYCJI :
- niezastąpiony popyt na kostkę drogową , szczególnie na terenie Polski zachodniej
- znikoma konkurencja na terenie Polski środkowej
- posiadana własna żwirownia . Żwir posiada bardzo dobre cechy wytrzymałościowe i
dużą mrozoodporność. Tak więc istnieje możliwość obniżenia kosztów , dzięki czemu
produkcja będzie konkurencyjna cenowo.
ODDZIAŁYWANIE NA ŚRODOWISKO
Inwestycja posiada bardzo minimalne ujemne oddziaływanie na środowisko i nie powinna
w przyszłości stwarzać problemów z powyższego tytułu , zwłaszcza dlatego ,że firma jest
podłączona do oczyszczalni ścieków.
ŻRÓDŁA FINANSOWANIA INWESTYCJI
Wyszczególnienie
Kwota
149945551.007.png
KREDYT
1.500.000
ŚRODKI WŁASNE
236.000
RAZEM
1.736.000
I. 2. METODOLOGIA ANALIZ
Analizę strategiczna firmy przeprowadzono przy zastosowaniu metody SWOT przyjmując
dziesięciostopniową skalę ocen.
SZANSE
WYSZCZEGÓLNIENIE
OCENA W SKALI 1-10
1.Kształtowanie popytu na kostkę bruk.
10
2.Poziom relacji z bankiem
8
3.Automatyzacja procesów technologicznych
9
4.Stworzenie nowych miejsc pracy
5
ŚREDNIA
8,0
Na pierwszym miejscu firma stawia na wzrost popytu na kostkę brukową. Wszelkie
symptomy wskazują na dość duży wzrost wykorzystania tego produktu w przyszłości.
ZAGROŻENIA
WYSZCZEGÓLNIENIE
OCENA W SKALI 1-10
1.Brak ochrony krajowych producentów przed
producentami zachodnimi wchodzącymi na rynek
polski
8
2.Sezonowość sprzedaży
9
3.Ryzyko wzrostu cen surowca
7
4.Niestabilność przepisów podatkowych
5
ŚREDNIA
7,25
Jednym z największych zagrożeń wg firmy jest brak ochrony krajowych producentów
kostki brukowej przed producentami zachodnimi wchodzącymi na rynek polski. Kapitał z
zachodu wchodzi do Polski bez problemów korzystając z ulg podatkowych w znacznie
większym stopniu niż producenci rodzimi.
SILNE STRONY
WYSZCZEGÓLNIENIE
OCENA W SKALI 1-10
1.Kultura obsługi klientów
10
2.Ocena produktu przez klienta
8
3.Poziom jakości produktów
9
4.Umiejętności menedżerskie
8
ŚREDNIA
8,75
149945551.001.png 149945551.002.png 149945551.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin