1. Zapoznanie dzieci z życiem na Dalekiej Północy.
2. Poznanie nazwy aktualnego miesiąca.
3. Ocenianie postępowania swojego i kolegów w różnych sytuacjach w życiu codziennym. Uświadomienie dzieciom konsekwencji wynikających np. z negatywnego postępowania.
4. Wyrabianie samodzielności w zakresie: samodzielnego ubierania się i rozbierania, wieszania okrycia na wyznaczonym miejscu, dokładne wycieranie butów i właściwe ustawienie ich w półce, dobierania ubrania w zależności od pogody i temperatury.
5. Utrwalenie nawyków kulturalnego zachowania się przy jedzeniu i wpajanie zasad racjonalnego odżywiania się.
I. Temat kompleksowy: LODOWE KRAINY
1. Dziecko potrafi słuchać dłuższy tekst „Odarpi sym Egigwy”.
2. Dziecko układa proste wyrazy z pamięci
Temat, działania edukacyjne, przewidziane efekty pracy wychowawczo-dydaktycznej
Środki dydaktyczne, literatura
1.Wykonanie wspólnie z dziećmi tablicy tematycznej „Lodowa kraina”
2.Doskonalenie sprawności manualnych.
Zestaw ćwiczeń porannych nr 22
Zabawy ruchowe w sali i na powietrzu
Tablica tematyczna, opowiadanie scen. s. 132 , wyrazy do globalnego czytania, globus
4. „Pingwin” – osłuchanie z piosenką; rozwijanie poczucia tempa; ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne; dziecko potrafi zaśpiewać piosenkę jednocześnie wykonując określone zdanie, rozróżnia kierunki; zabawa ćwicząca mowę z tekstem H. Łochockiej „Niepotrzebny domek” – dziecko powtarza za nauczycielem poszczególne wersy (zbitki spółgłoskowe)
Opowiadanie - „Razem odkrywamy świat cz. 2, s. 12”, Ja i litery cz. 2 s. 43,
Płyta, wiersz – „Razem odkrywamy świat cz. 2, s. 13”, Moje 6-lat cz.5,6 s. 82
Pocięte obrazki zwierząt, nazwy, dla każdego dziecka kontur zwierzęcia, klej
Magnesy, różne przedmioty, rybki z napisami, obręcze, wędka
Ilustracje, wycinki z gazet, z Internetu z wiadomościami o fokach,, książki, encyklopedie, litery F, f, napisy, obrazki do napisów, Ja i litery cz. 2 s. 42,
ilustracje, pojemniki po jogurtach, biały papier, klej
II. Temat kompleksowy: BAWIMY SIĘ W SKLEP
1. Dziecko potrafi czytać tekst „W sklepie sportowym”.
2. Dziecko potrafi wymienić różne rodzaje sklepów, dopasować towar do sklepu
1. Wycieczka po osiedlu, szukanie i nazywanie sklepów, czytanie neonów, i napisów w sklepach
2.Doskonalenie sprawności manualnych – ćwiczenia grafomotoryczne.
3. Odpowiedzialne wykonywanie dyżurów, wyrażanie uznania, nagradzanie.
Zestaw ćwiczeń porannych nr 23
Ilustracje sklepów, różne artykuły, czytanka 6-latka s.20, zdanie dla każdego dziecka
4. „Tworzymy układ taneczny - polka”– improwizacje taneczne, dziecko jest współautorem układu tanecznego do utworu muzycznego, zna krok podstawowy polki oraz krakowiaka.
Historyjka obrazkowa, napisy, ilustracje produktów, młyna, ziarna zbóż itp
Płyta „Pluszowy miś”
Ilustracje powstania artykułów nabiałowych, farby, sztywne kartki
Wagi szalkowe, Ja i litery cz. 2 s. 51, pojemniki, opakowania itp.
Wiersz- scenar. zajęć s. 160
Duże arkusze papieru foldery reklamowe, klej, nożyczki, farby, mazaki, kredki itp
III. Temat kompleksowy: CAŁĄ ZIMĘ ZDROWYM BYĆ
1. Dziecko wie, co wpływa na stan jego zdrowia.
2. Dziecko potrafi określić część wspólną zbiorów
...
beata_cw1