SCENARIUSZ ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH W GRUPIE DZIECI 4 I 5 LETNICH.
Prowadząca: Magda Babiuch
Temat kompleksowy: Nasi skrzydlaci przyjaciele.
Temat dnia: Przyjaciel ptaków.
Cel ogólny: Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka. Umożliwianie udziału w grach, zabawach ruchowych i gimnastyce.
Cele operacyjne dziecka:
- nazywa podstawowe figury geometryczne,
- rozumie polecenia w lewo, w prawo, w górę i w dół,
- rozpoznaje kolory figur,
- bierze aktywny udział w ćwiczeniach,
- prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela,
- wsłuchuje się w muzykę,
- naśladuje ruchy nauczyciela,
- poznaje nowe pojęcie „ornitolog”,
- wspólnie z rówieśnikami ustala nazwy ptaków,
Metody:
- Słowna,
- Czynna,
- Oglądowa,
Formy:
- indywidualna,
- grupowa,
Środki dydaktyczne:
Stroje gimnastyczne, figury geometryczne duże kartoniki, małe kartoniki, płyta „Moje 5 lat”.
1. Zestaw ćwiczeń oraz zabaw ruchowych wzmacniających mięśnie odpowiedzialne za postawę ciała. (B. Forma)
- ćwiczenia bieżne (marsze, trucht).
- zabawa ożywiająca „Ptasie ogonki”
- zabawa orientacyjno-porządkowa „Wskakujemy do dziupli”.
- ćwiczenia skoczne, z elementami czworakowania „Ptasi tor przeszkód”.
- gimnastyka ptaszków-ruchowa inscenizacja wiersza.
- ćwiczenia oddechowe „Ptasi relaks”.
2. Zabawa ruchowa przy muzyce „Jastrząb i ptaki” z płyty „Moje 5 lat” zajęcia muzyczno ruchowe.
3. Budowa karmnika z figur geometrycznych według poleceń nauczycielki, – na tablicy. Używanie pojęć: w lewo, w prawo oraz w górę i w dół. Utrwalenie figur geometrycznych oraz ich kolorów. Umieszczenie ptaków w dużym karmniku – na tablicy.
Budowa karmników z kartoników – w parach.
4. „Kto to taki ornitolog?” – dyskusja z dziećmi – wytłumaczenie pojęcia ornitolog.
Powtórzenie nazw ptaków znajdujących się w Sali.
magi83