UKŁADY ZAPŁONOWE
Silnik
Układ zapłonowy
13N, 13S, 14NV
TSZ-i - zapłon tranzystorowo-cewkowy z czujnikiem indukcyjnym
16SH, 18E
TSZ-h - zapłon tranzystorowo-cewkowy z czujnikiem Halla
13NB, 18SE
EZF-i - zapłon sterowany mapą zapłonów z czujnikiem indukcyjnym
E14LV, 16SV
EZF-h - zapłon sterowany mapą zapłonów z czujnikiem Halla
C13N, C14NZ, C16LZ, C16NZ, E16NZ, E18NV, C18NZ, 20NE, C20NE, 20SER, 20SEH, C20XE
EZF-i - zapłon, którego sterowanie jest zintegrowane w module Multec, Ecotronic lub Motronic
W tranzystorowym układzie zapłonowym (TSZ) w miejsce przerywacza mechanicznego w rozdzielaczu zamontowano bezobsługowy impulsator. W zależności od wersji silnika układ zapłonowy ma wbudowany impulsator, czujnik indukcyjny (TSZ-i) lub czujnik Halla (TSZ-h). W układach zapłonowych TSZ nie jest konieczne montowanie kondensatora. W przypadku układu zapłonowego sterowanego parametrami silnika (EZF) optymalna chwila zapłonu jest określana od stanu pracy silnika (prędkość obrotowa silnika, temperatura, stan obciążenia - podciśnienie w rurze ssącej)
TomasPL79