nauczyciela kontraktowego
CZĘŚĆ A – PODSTAWOWE INFORMACJE O NAUCZYCIELU
Imię i nazwisko: Ewa Napierała
Nazwa i adres szkoły : Szkoła Podstawowa nr 46 im. Marii Dąbrowskiej
ul. Inowrocławska 19 61-044 Poznań
Nauczany przedmiot: nauczyciel nauczania początkowego
Posiadane kwalifikacje: - mgr nauczania początkowego i wychowania przedszkolnego
- nauczyciel główny w klasach integracyjnych i przedszkolach integracyjnych
Imię i nazwisko opiekuna: mgr Barbara Czapla
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2006
Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2009
Dotychczasowe umiejętności i osiągnięcia:
ü 2000
Kurs metodyki gry na flażolecie
Kurs przygotowawczy dla kandydatów na wychowawców placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży
ü 2003
Kurs doskonalący w zakresie konstruowania planów profilaktyki w szkole
Specyficzne trudności w uczeniu się dziecka w wieku 7-10 lat w oparciu o jego rozwój kliniczny
Metoda projektu w kształceniu zintegrowanym
Szkolenie wstępne podstawowe bhp dla osób kierujących ludźmi
Plany aktywności dla dzieci z autyzmem jako metoda uczenia samodzielności
Wspieranie zdolności twórczych uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Metody i techniki aktywizujące
Realizacja wychowania fizycznego w nauczaniu zintegrowanym
ü 2004
Kurs instruktażowy dla kandydatów na kierowników wycieczek szkolnych i obozów wędrownych
Kurs instruktażowy dla kierowników placówek wypoczynku dzieci i młodzieży
Studia podyplomowe w zakresie edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełno sprawnościami
ü 2005
Gry dydaktyczne i elementy diagnozy w oparciu o pakiet „Mój kuferek”
Elementy papieroplastyki i bibułkarstwa w wychowaniu przedszkolnym
Edukacja środowiskowa w edukacji elementarnej – odkrywanie swoich mocnych stron oraz relacje z otaczającym światem
ü 2006
Wielkanocne ozdoby w technikach origami
Realizowanie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez działania manualne
Udział w ogólnopolskich badaniach standaryzacyjnych Skali Gotowości Szkolnej – obserwacyjnej metody dla nauczycieli dzieci sześcioletnich
CZĘŚĆ B – SZCZEGÓŁOWY PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
L.P.
FORMA ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMIN REALIZACJI
SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach –
§ 7 ust. 2 pkt 1
Rozporządzenia MENiS z dn. 1.12.2004 r.
1.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
Rozmowa, ustalenie zadań podejmowanych podczas stażu.
IX/X 2006
Kontrakt między nauczycielami
2.
Przeprowadzę zajęcia w obecności opiekuna stażu ze szczególnym zwróceniem uwagi na stosowanie różnorodnych metod pracy grupowej oraz aktywizacji dzieci.
Opracowanie scenariusza zajęć.
Cały okres stażu
Scenariusz zajęć
3.
Zadbam o salę jako warsztat pracy nauczyciela.
Wyposażenie sali w odpowiednie pomoce dydaktyczne, zgromadzenie zabawek, sprzętu sportowego, dbałość o wystrój sali.
Opis pomocy, zdjęcia
4.
Organizacja atrakcyjnego życia wewnątrzklasowego
Zaplanowanie i zorganizowanie imprez dla rodziców, dziadków i rówieśników
Zdjęcia, scenariusze
5.
Nawiąże współpracę z nauczycielem równoległej klasy.
Zorganizowanie wspólnych wyjść, imprez, konkursów
Zdjęcia
6.
Będę aktywnie uczestniczyła w kursach doskonalących organizowanych w szkole i poza nią
Udział w spotkaniach
Świadectwa ukończenia kursów
7.
Będę podnosić swoje kwalifikacji poprzez udział w spotkaniach zespołu samokształceniowego oraz szkoleniowych radach pedagogicznych
Uczestnictwo w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego:
· spotkania zespołu samokształceniowego,
· szkoleniowe rady pedagogiczne
Pisemne potwierdzenie udziału, notatki
8.
Przeanalizuję wyniki testu kompetencji uczniów klas III
Analiza wyników testu
V-VI 2009
Analiza wyników w postaci wykresów przedstawiona na radzie analitycznej
9.
Poprowadzę zajęcia muzyczne
Plany zajęć pozalekcyjnych
IX 2006
IX 2007
IX 2008
Zdjęcia z występów
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów cywilizacyjnych - § 7 ust. 2 pkt 2 w/wym rozporządzenia
Przygotuję „Plan pracy wychowawczej klasy” wynikający z planu wychowawczego szkoły.
Plany pracy wychowawczej
ewapoz