……………...
OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY II
Imię i nazwisko …………………………………………………..
ZACHOWANIE
1. Stosunek do obowiązków szkolnych:
· jest zawsze przygotowany
· jest zazwyczaj przygotowany
· jest czasami nieprzygotowany
· jest często nieprzygotowany
2. Obowiązki i zadania szkolne wykonuje:
· chętnie, niezbyt chętnie, niechętnie
· dokładnie, mało dokładnie, niedokładnie
· pracuje w dobrym tempie, w umiarkowanym tempie, wolno,
czasami nie kończy rozpoczętej pracy
· samodzielnie, z pomocą nauczyciela
· dba o porządek w miejscu pracy: tak, nie zawsze , nie
3. Praca na zajęciach:
· jest zawsze aktywny, często aktywny, czasami aktywny, odpowiada tylko
na pytania nauczyciela
· potrafi skoncentrować się: zawsze, często, czasami, ma duże trudności
· jest zdyscyplinowany, czasami przeszkadza w prowadzeniu zajęć,
często wymaga upomnień i pouczeń nauczyciela
4. Zachowanie na przerwie:
· nie sprawia problemów wychowawczych, potrafi zorganizować sobie czas
wolny
· czasami wymaga upomnień nauczyciela dyżurującego
· reaguje na uwagi i polecenia nauczyciela, czasami tylko reaguje,
nie reaguje na uwagi nauczyciela
5. Stosunek do rówieśników:
· jest : uczynny, koleżeński, zaradny, śmiały, aktywny,
nieśmiały, niezaradny, złośliwy, agresywny,
· ma dobre kontakty: z większością klasy, z wybranymi osobami,
unika zawierania nowych kontaktów
WYNIKI W NAUCE
Edukacja polonistyczna
1. Wypowiada się:
· w formie wypowiedzi wielozdaniowej
· zdaniami rozwiniętymi
· krótkimi zdaniami
· wyrazami
2. Nowe teksty czyta:
· płynnie, poprawnie , wyraźnie
· zdaniami, ale czasami popełnia błędy
· wyrazami, niektóre wyrazy głoskuje
· sylabami, głoskuje
3. Przygotowany tekst czyta
· płynnie, poprawnie, wyraźnie
4. Rozumienie czytanego tekstu
· zapamiętuje istotny sens czytanego tekstu wraz ze szczegółami
· zapamiętuje najważniejsze wydarzenia
· wycinkowo zapamiętuje treść czytanego tekstu
5. Pisze
· starannie i czytelnie
· mało starannie
· niestarannie, niedbale
· sprawnie, w dobrym tempie, w wolnym tempie
6. Pisze z pamięci i ze słuchu
· cały tekst, opuszcza wyrazy, nie radzi sobie z takim pisaniem
· bezbłędnie, popełnia sporadycznie błędy, popełnia błędy,
popełnia dużo błędów
7. Wiadomości gramatyczne
· rozpoznaje poznane części mowy, czasami myli, nie rozpoznaje
· poprawnie układa wyrazy w porządku alfabetycznym, czasami popełnia
błędy, ma problemy z uporządkowaniem wyrazów
· poprawnie układa i rozwija zdania, czasami ma trudności, ma duże
trudności z układaniem i rozwijaniem zdań
Edukacja matematyczna
1. Dodaje i odejmuje liczby w zakresie 20
· sprawnie
· popełnia nieliczne błędy
· popełnia dużo błędów
· wspomaga liczenie konkretami
2. Zadania tekstowe
· rozwiązuje samodzielnie zadania tekstowe
· rozwiązuje proste zadania tekstowe
· zadania rozwiązuje z pomocą nauczyciela
Edukacja społeczno –przyrodnicza
1. Posiada wiadomości i umiejętności społeczno- przyrodnicze:
· bogate i potrafi ciekawie o nich opowiedzieć
· zadawalające
· podstawowe
· słabą znajomość zagadnień
2. Doświadczenia: chętnie wykonuje, nie chętnie wykonuje ,dzieli się obserwacjami,
Edukacja muzyczna
1. Śpiewa:
· chętnie, indywidualnie, grupowo, nie zawsze chętnie,
2. Rytmika
· wyklaskuje proste rytmy: samodzielnie, z pomocą nauczyciela
3. Gra na instrumentach perkusyjnych: chętnie, niechętnie, prawidłowo,
gubi rytm
4. zapisuje i rozpoznaje znaki muzyczne: prawidłowo, czasami popełnia
błędy, nie potrafi zapisać znaków muzycznych
Edukacja plastyczna i techniczna
1.Prace wykonuje:
· chętnie, starannie, barwnie, oryginalnie, pomysłowo, szczegółowo
· niechętnie, schematycznie, ubogo, niestarannie, bez zaangażowania
2. Prace: doprowadza do końca, dba o estetykę prac, wykonuje zgodnie z tematem, czasami nie wykańcza prac, dokańcza je w domu, nie zwraca uwagi na estetykę
3. Przygotowanie do zajęć:
· jest zawsze przygotowany, ma potrzebne materiały
· jest na ogół przygotowany
· sporadycznie jest przygotowany
Zajęcia komputerowe
1. Program Paint
· zna i potrafi zastosować narzędzia programu Paint
· zna, ale czasami ma trudności z zastosowaniem narzędzi programu Paint
· z pomocą nauczyciela stosuje narzędzia programu Paint
2. Program Word
· zna i potrafi zastosować narzędzia programu Word
· zna, ale czasami ma trudności z zastosowaniem narzędzi programu Word
· z pomocą nauczyciela stosuje narzędzia programu Word
Wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna
1. Zachowanie na zajęciach: zdyscyplinowany, czasami niezdyscyplinowany
2. Ćwiczenia ruchowe wykonuje:
· sprawnie , dokładnie,
· zgodnie z instrukcją
· chętnie, niechętnie
3. Przestrzega, nie przestrzega zasad sportowej realizacji.
4. Przestrzega, nie przestrzega bezpieczeństwa podczas gier i zabaw.
Treści programowe z języka angielskiego uczeń opanował w stopniu
…………………………………………………..
Religia:…………………………………………..
Wychowawca
…………………………………
a.nie