RSS_dla_blogerow.pdf

(716 KB) Pobierz
46229756 UNPDF
46229756.001.png
© Copyright for Polish edition by Tomasz Urban & ZloteMysli.pl
Data: 19.11.2008
Darmowa publikacja , dostarczona przez
Tytuł: RSS dla blogerów
Autor: Tomasz Urban
Korekta: Anna Popis-Witkowska
Skład: Anna Popis-Witkowska
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie rozprowadzana
tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są
jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy.
Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote
Dystrybucja w Internecie, za zgodą Autora
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
46229756.002.png
SPIS TREŚCI
..............................................................................................4
OSOBY PRENUMERUJĄCE TWÓJ KANAŁ RSS
.................................................5
1.
Zaspokajanie potrzeby
. ....................................................................6
2.
Trzymaj się tematu
. ........................................................................7
3.
Frekwencja pisania
. ........................................................................8
4.
Użyj standardowej ikony RSS
. ...........................................................10
5.
Powiedz czytelnikom, czym jest RSS
. ..................................................11
6.
Ułatw dodawanie do czytników online
. ................................................14
7.
Podaj powód!!!
. ...........................................................................16
8.
Linkuj do RSS-a
. ...........................................................................17
9.
Obiecuj coś w przyszłości
. ...............................................................17
10.
Zasugeruj zapis na RSS tam, gdzie się da...
.........................................18
11.
Automatyczny baner
. ...................................................................20
12.
Czy pokazać liczbę subskrybentów?
. ..................................................21
13.
Streszczenie czy cały tekst?
. ...........................................................22
14.
Autodetekcja kanału RSS
. ..............................................................24
15.
Daj kilka możliwości subskrybcji
. .....................................................25
16.
Oryginalny pomysł też pomoże!
. ......................................................26
ROZSIEWANIE INFORMACJI PO SIECI PRZY
POMOCY
RSS
.................................27
17.
Katalogi RSS
. .............................................................................27
18.
Agregatory blogów
. ......................................................................28
...............................29
NA KONIEC . ........................................................................................31
Ramka z tematycznymi wpisami na
innych
stronach
WSTĘP
19.
RSS DLA BLOGERÓW — Tomasz Urban
Wstęp
str. 4
Wstęp
Większość systemów blogowych oferuje treść notek w postaci kanału RSS.
Zaskakuje mnie jednak fakt, że nawet sami blogerzy czasami nie zdają
sobie sprawy z tego, jak można tę funkcję wykorzystać...
Poniższy raport jest próbą zebrania stosowanych przez blogerów popular-
nych sposobów wykorzystania RSS.
Nie znajdziesz tu żadnej nowości... Znajdziesz jedynie to, co powinieneś
dawno wiedzieć.
Tomek Urban (precelik)
PS: Specjalne podziękowania za pomoc w przygotowywaniu raportu dla
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Tomasz Urban
Wstęp
46229756.003.png
RSS DLA BLOGERÓW — Tomasz Urban
Osoby prenumerujące Twój kanał RSS
str. 5
Osoby prenumerujące Twój kanał RSS
Bloggerzy i właściciele stron internetowych coraz częściej korzystają
z dobrodziejstwa, jakim jest kanał RSS — coraz częściej staje się on do-
datkowym narzędziem budowania relacji z czytelnikami obok newslette-
ra, a nieraz całkowicie go zastępuje. Daje on wiele możliwości, począw-
szy od budowania społeczności strony dzięki ludziom bezpośrednio zapisa-
nym na kanał informacyjny, poprzez pomoc w pozycjonowaniu, aż do
współdzielenia się treścią (nagłówkami) z innymi stronami.
W pierwszym rozdziale skupię się na pierwszej z wymienionych możliwoś-
ci, a więc na ludziach bezpośrednio zapisanych na kanał RSS , gdyż to w
nich drzemie największy potencjał Twojego bloga.
Ludzie zapisują się na kanał informacyjny po to, by być na bieżąco z tym,
co umieszczamy na naszej stronie — jest to dla nas sygnał, że doceniają
to, co robimy, wiemy też dzięki temu, że jest im to do jakichś celów
potrzebne. Tym samym mamy dowód na to, że spełniamy oczekiwania
naszych czytelników.
Kanał RSS staje się narzędziem podtrzymującym więź internauty z daną
stroną. Z tym zaś wiążą się kolejne plusy, jak na przykład to, że ci czytel-
nicy lepiej poznają naszą stronę, w związku z czym mogą gdzieś kogoś
poinformować o jej istnieniu...
Liczba osób zapisanych na kanał RSS jest też informacją dla osób zainte-
resowanych reklamą na naszym blogu — sponsoringiem. Bezpośrednio po-
kazuje, do jak licznego audytorium przekaz praktycznie na 100% dotrze.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Tomasz Urban
46229756.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin