Spr.j.polski kl. III semestr I.pdf
(
83 KB
)
Pobierz
bukowska_spr
Danuta Bukowska
SPRAWDZIAN UMIEJĦTNOĺCI Z EDUKACJ POLONISTYCZNEJ
Klasa III Î I semestr
1. Wypisz z tekstu rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki.
Dzisiaj byþy moje imieniny. Rano dostaþam od mamy piħknĢ, czerwonĢ rŇħ i niebieskiego misia, a od taty bukiet
fioþkw i ksiĢŇkħ. Potem przyszþa do mnie Ola i przyniosþa mi puchatego sþonia z dþugĢ trĢbĢ i tulipany.
RZECZOWNIKI
CZASOWNIKI
PRZYMIOTNIKI
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
2. Wpisz odpowiednie formy czasownikw.
liczba pojedyncza liczba mnoga
ja czytam my .........................
ty ............................ wy ..........................
on
...................
ono
one
3. Dopisz brakujĢce przymiotniki wedþug wzoru.
drzewo Î wysokie, wyŇsze, najwyŇsze
zeszyt Î gruby, ...............................................................
piþka Î maþa, ..................................................................
chþopiec Î odwaŇny, ......................................................
4. Rozwiı zdania.
LiĻcie spadajĢ ..........................................................................................................
Ela pisze ...................................................................................................................
5. UþŇ zdania z wyrazami: Ļnieg, zimno, malarz.
....................................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................
6. Uzupeþnij wyrazy.
-u dþ...gopis, wr...bel, przyjħci...þka, oþ...wek, m...zyka, c....kier, og...rek
rz-Ň
mħ...czyzna, d...ewo, ...eka, zwie...ħ, zbo...e, b...eg, ...epak, pora...ka
h-ch ...leb, mar...ew, ...aþas, ...amulec, u...o, ...erbata, ...usteczka, ru..., dru...
ona . ....................
oni
7. Dopisz przymiotniki do rzeczownikw.
.................. pħdzel, ....................... dziewczynka, ...................... jezioro
8. Napisz rzeczowniki z ramki w odpowiednich miejscach tabeli.
brama, okno, dach, szyba, komin, mieszkanie,
podwrze, dom, firana, kuchnia, pokj þŇko
rodzaj mħski
rodzaj Ňeıski
rodzaj nijaki
Kryteria oceny do sprawdzianu Î EDUKACJA POLONISTYCZNA
Nr zadania
Liczba
punktw
Cel zadania
1.
4
Sprawdzenie umiejħtnoĻci wyodrħbniania w tekĻcie rzeczownikw, czasownikw
i przymiotnikw.
2.
2
Sprawdzenie umiejħtnoĻci okreĻlania osoby czasownikw w liczbie pojedynczej
i mnogiej.
3.
3
Sprawdzenie umiejħtnoĻci stopniowania przymiotnikw.
4.
4
Sprawdzenie umiejħtnoĻci ukþadania zdaı zþoŇonych.
5.
6
Sprawdzenie umiejħtnoĻci ukþadania zdaı z podanymi wyrazami.
6.
6
Sprawdzenie umiejħtnoĻci pisania wyrazw z trudnoĻciami ortograficznymi.
7.
2
Sprawdzenie umiejħtnoĻci okreĻlania rzeczownikw za pomocĢ przymiotnikw.
8.
4
Sprawdzenie umiejħtnoĻci okreĻlania rodzaju rzeczownikw.
Razem:
31
PROPONOWANA PUNKTACJA
31 pkt.-28 pkt. Î poziom I
27 pkt.-24 pkt. Î poziom II
23 pkt.-19 pkt. Î poziom III
18 pkt.-15 pkt. Î poziom IV
14 pkt-0 pkt. Î poziom V
SPRAWDZIAN UMIEJĦTNOĺCI Z EDUKACJI MATEMATYCZNEJ
Klasa III Î I semestr
1. Oblicz.
32 + 20 = ÈÈÈ 44 Î 23 = ÈÈÈ. 23+ 18 + 12 = ÈÈ.....
38 + 14 = ÈÈ... 63 Î 44 = ÈÈ.... 37 + 25 + 11 = ÈÈÈ.
76 + 17 = ÈÈ... 92 Î 27 = ÈÈÈ 46 + 22 + 29 = ÈÈÈ.
2. Pod kaŇdĢ liczbĢ zapisz liczbħ o 9 wiħkszĢ.
14 28 35 47 68 76
.... .... .... .... .... ....
3.Wpisz znaki: < , > , =.
72 + 14 ÈÈ 15 + 53 93 ÈÈ 74 38 + 18 ÈÈ 78
4. Oblicz stosujĢc przemiennoĻę dodawania.
27 + 35 + 13 = ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.
42 + 14 + 18 + 26 = ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
5. Zastosuj þĢcznoĻę dodawania.
9 + 6 + 1 = ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ..
41 + 7 + 23 + 9 = ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
6. Oblicz.
110 Î (58) = ÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.
50 + 12 : 4 = ÈÈÈÈÈÈÈÈÈ...
7. Oblicz i napisz odpowiedŅ.
W hurtowni byþo 200 kg jabþek. Sprzedano do 3 sklepw po 20 kg jabþek. Ile kilogramw jabþek zostaþo
w hurtowni?
RozwiĢzanie: ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.
OdpowiedŅ: ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.
8. Zamieı.
1 min = ÈÈÈÈ s 4 kg = ÈÈÈ dag 2 godz. = ÈÈÈ. min
3 cm = ÈÈÈ.. mm 2 km = ÈÈÈ. m 9 zþ = ÈÈÈ.. gr
9. Ile czasu upþywa:
od 7.20 do 8.00 Î ÈÈÈ.. od 20.55 do 22.20 Î ÈÈÈ..
od 15.05 do 17.40 Î ÈÈÈ. od 11.00 do 14.57 Î ÈÈÈ..
10. Narysuj: odcinek AB Î 7 cm 5 mm, þamanĢ o dþugoĻci 12 cm.
11. Narysuj proste rwnolegþe i proste prostopadþe.
proste rwnolegþe proste prostopadþe
12. Zapisz znakami rzymskimi.
4 Î .... 6 Î .... 19 Î .... 50 Î .... 100 Î .... 500 Î .... 1000 Î ....
Kryteria oceny do sprawdzianu Î EDUKACJA MATEMATYCZNA
Nr
zadania
Liczba
punktw
Cel zadania
1.
3
Sprawdzenie umiejħtnoĻci dodawania i odejmowania dwch i trzech skþadnikw w zakresie
100.
2.
3 Sprawdzenie umiejħtnoĻci dodawania w pamiħci.
3.
2 Sprawdzenie umiejħtnoĻci porwnywania liczb.
4.
4 Sprawdzenie praktycznego zastosowania przemiennoĻci dodawania liczb.
5.
4 Sprawdzenie praktycznego zastosowania þĢcznoĻci dodawania liczb.
6.
2 Sprawdzenie umiejħtnoĻci wykonywania dziaþaı w odpowiedniej kolejnoĻci.
7.
3 Sprawdzenie umiejħtnoĻci rozwiĢzywania zadaı tekstowych.
8.
3 Sprawdzenie umiejħtnoĻci zamiany jednostek czasu, dþugoĻci, wagi i pieniħdzy.
9.
4 Sprawdzenie umiejħtnoĻci obliczeı zegarowych.
10.
2 Sprawdzenie znajomoĻci odcinka i þamanej oraz umiejħtnoĻci ich rysowania.
11.
2
Sprawdzenie znajomoĻci prostych rwnolegþych i prostych prostopadþych oraz umiejħtnoĻci
ich rysowania.
12.
3 Sprawdzenie znajomoĻci znakw rzymskich.
Razem 35
PROPONOWANA PUNKTACJA
35 pkt. Î 32 pkt. Î poziom I
31 pkt. Î 27 pkt. Î poziom II
26 pkt. Î 21 pkt. Î poziom III
20 pkt. Î 16 pkt. Î poziom IV
14 pkt. Î 0 pkt. Î poziom V
SPRAWDZIAN WIADOMOĺCI I UMIEJĦTNOĺCI
ZE ĺRODOWISKA SPOýECZNO-PRZYRODNICZEGO
Klasa III Î I semestr
1. Uzupeþnij tabelkħ.
ROĺLINY
ZBOņOWE
OKOPOWE
OLEISTE
WýìKNISTE
2. Napisz, jak nazywajĢ siħ lasy w ktrych rosnĢ drzewa :
sosna, Ļwierk, modrzew, jodþa Î ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.
jodþa, buk, Ļwierk, dĢb Î ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
dĢb, buk, klon, brzoza Î ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.
3. Wypisz warstwy lasu. Zapisz, co znajduje siħ w kaŇdej z warstw.
I. ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ..
II. ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
III. ÈÈÈÈÈÈÈÈÈ..
4. Wypisz zwierzħta, ktre ŇyjĢ w lesie.
SSAKI
PTAKI
OWADY
5. Uzupeþnij zdanie.
Na polu ŇyjĢ nastħpujĢce zwierzħta: ..............................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................
Plik z chomika:
Paula-G1
Inne pliki z tego folderu:
test na kartę rowerową kl.IV.doc
(37 KB)
test mat liczby naturalne kl 4.odt
(14 KB)
test j.polski kl IV.odt
(16 KB)
test gramatyka kl IV.odt
(14 KB)
teksty dyktand dla kl.III
(23 KB)
Inne foldery tego chomika:
A-Z wypracowania
czas , zegar, kalendarz
do 10
Dyktanda, testy 1-3
HISTORIA
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin