opisówka II.doc

(34 KB) Pobierz
Imię i nazwisko ucznia

Imię i nazwisko ucznia ........................................................Klasa ..... rok szkolny.....................

CZYTANIE

Technika czytania: biegle, płynnie, mało płynnie, poprawnie, zdaniami, wyrazami, głoskuje trudniejsze wyrazy, respektuje znaki interpunkcyjne, popełnia błędy przy czytaniu.

Czytanie ze zrozumieniem: w pełni rozumie czytany tekst, częściowo rozumie czytany tekst, nie rozumie czytanego tekstu.

PISANIE

Pismo: stosuje prawidłowy kształt liter, poprawnie łączy litery, zawsze przestrzega estetyki, nie zawsze przestrzega estetyki; nie utrzymuje się w liniaturze, nie zachowuje właściwego kształtu, proporcji, łączenia, pismo niedbałe.

Przepisywanie: bezbłędnie, czasem popełnia błędy, popełnia wiele błędów.

Pisanie ze słuchu i z pamięci: poprawnie zapisuje pojedyncze wyrazy, grupy wyrazów, zdania; popełnia błędy: przestawia, opuszcza lub dodaje litery, sylaby, myli litery o podobnym kształcie.

Stosuje zasady ortograficzne zawsze, zazwyczaj, czasami, rzadko, wykazuje czujność ortograficzną.

Formułowanie myśli w zdaniu pisanym: potrafi samodzielnie ułożyć zdanie ( proste - złożone) pod względem stylistycznym i logicznym oraz zapisać je, ma trudności w samodzielnym układaniu zdań.

MÓWIENIE

Wypowiada się: wyrazami, krótkimi zdaniami, zdaniami złożonymi, stosuje wypowiedzi kilkuzdaniowe samorzutne, najczęściej odpowiada wyłącznie na pytania nauczyciela, wypowiada się chętnie, niechętnie.

Wypowiedzi cechuje: logiczność,  oryginalność, duży zasób słownictwa, poprawność językowa, chaotyczność, ubogie słownictwo, słownictwo utrzymujące się w normie.

Przeczytaną treść potrafi: opowiedzieć samodzielnie, odpowiedzi ukierunkowane pytaniami nauczyciela.

Recytuje wiersz: z intonacja, wygłasza tekst z pamięci.

Gramatyka: wyróżnia części mowy: rzeczownik, czasownik, przymiotnik. Czasami myli części mowy.

UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNE

Dodaje i odejmuje pamięciowo w zakresie stu: biegle, radzi sobie wystarczająco, działa na konkretach.

Mnoży i dzieli pamięciowo w zakresie stu: biegle, radzi sobie wystarczająco, działa na konkretach.

Stosuje w obliczeniach przemienność dodawania i mnożenia

Rozwiązuje proste zadania tekstowe: samodzielnie, z pomocą nauczyciela.

Układa proste zadania tekstowe: samodzielnie, z pomocą nauczyciela. .

Umie rozwiązywać nietrudne zadania złożone.

Stosuje zasady dotyczące kolejności wykonywania działań: zawsze, czasami popełnia błędy.

BADANIE I DOŚWIADCZANIE

Wie, z jakich części składa się roślina, myli części roślin.

Umie nazwać jadalne części warzyw.

Zna pospolite gatunki drzew i krzewów , ma kłopoty z zapamiętaniem nazw gatunk6w.

Umie opisać zmiany w przyrodzie w różnych porach roku.

UMIEJĘTNOŚCI RUCHOWO - ZDROWOTNE

Uczestniczy w zajęciach ruchowych: chętnie, niechętnie.

Uczestniczy w zabawach i grach zespołowych.

Współdziała w grupie przy wykonywaniu ćwiczeń i zadań: chętnie, niechętnie.

Przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny w czasie gier, zabaw i zajęć ruchowych.

TWORZENIE

Sprawność manualna rozwinięta: bardzo dobrze, dobrze, słabo.

Prace wykonuje: starannie, zwykle starannie, czasami starannie, niestarannie.

Rozplanowuje rysunek: poprawnie na całej stronie, niepoprawnie.

Gama kolorów: pełna, uboga.

Rysunek: bogaty w szczegóły, schematyczny, ubogi, wykazuje niechęć do rysowania.

Nauka piosenek: uczy się chętnie, niechętnie.

Podstawowe wiadomości o muzyce: opanował, opanował wystarczająco, nie opanował. Opanował technikę gry na flecie : bardzo dobrze, dobrze, słabo.

ZACHOWANIE

Stosunek do obowiązków szkolnych: przychodzi do szkoły przygotowany, czasami nieprzygotowany, zwykle nieprzygotowany.

Zachowanie na lekcji: zdyscyplinowany, czasami niezdyscyplinowany, niezdyscyplinowany.

Obowiązki i zadania wykonuje: dokładnie, niedokładnie, samodzielnie, oczekuje pomocy zawsze, oczekuje pomocy czasami, szybko kończy prace, pracuje w dobrym tempie, pracuje wolno, nie kończy rozpoczętej pracy czasami, nie kończy rozpoczętej pracy zawsze, pracuje wolno.

Obowiązki i zadania podejmuje: chętnie, niezbyt chętnie, niechętnie, nie podejmuje.

Praca na lekcji: jest zawsze aktywny, jest czasami aktywny, wytrwały w pracy, odpowiada tylko na pytania nauczyciela, jest bierny, potrafi się skoncentrować, ma kłopoty z koncentracją, nie może się skoncentrować, nie przeszkadza w prowadzeniu lekcji, przeszkadza w prowadzeniu lekcji: czasami, często, zawsze (rozmawia, kreci się, chodzi po klasie, porusza zagadnienia które nie są związane z tematem zajęć), niechętny do pracy, nieśmiały, nadpobudliwy.

Na pytania nauczyciela odpowiada. pewnie, niepewnie, nie udziela odpowiedzi.

Udziela odpowiedzi: zawsze, czasami, często, poprawnej, niepoprawnej, nie na temat.

Do nauczyciela zwraca się. często, czasami, nie zwraca się.

Podporządkowuje się poleceniom nauczyciela: zawsze, czasami, nigdy.

Stosunek do koleg6w: łatwo nawiązuje kontakty z innymi dziećmi, ma problem z zawieraniem nowych znajomości, jest serdeczny, uczynny, zaczepny. agresywny, niekoleżeński, zamknięty w sobie, konfliktowy posiada umiejętności organizatorskie.

Wykazuje: samodzielność, zaradność, takt, poczucie humoru, śmiałość, pewność siebie, inicjatywę.

Religia:.............................................J.angielski:.....................................................

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin