Załącznik 1 - Licencjonowanie Personelu.pdf

(1424 KB) Pobierz
Międzynarodowe Normy
oraz Zalecone Metody i Zasady Postępowania
Załącznik 1
do Konwencji o Międzynarodowym
Lotnictwie Cywilnym
Licencjonowanie Personelu
____________________________________________
Niniejsze wydanie zawiera wszystkie zmiany
przyjęte przez Radę przed 11 marca 2006 r.
i zastępuje w dniu 23 listopada 2006 r.
wszystkie dotychczasowe wydania Załącznika 1.
Informacje o stosowaniu
norm oraz zaleconych metod
i zasad postępowania- patrz Przedmowa
Wydanie 10
27 września 2006 r.
Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego
Przedmowa
Załącznik 1 – Licencjonowanie Personelu
Tabela A. Poprawki do Załącznika 1
Poprawka
Źródło(a)
Przedmiot(y)
Przyjęte
Obowiązujące
Stosowane
1 Wydanie
Druga Sesja Wydziału
PEL; Styczeń 1947
Licencjonowanie członków załóg lotniczych
i kluczowego personelu służb żeglugi powietrznej
14 kwietnia 1948 r.
15 września 1948 r.
1 maja 1949 r.
1 do 123
(2 Wydanie)
Trzecia Sesja Wydziału
PEL; Marzec 1948
Modyfikacja istniejących norm
22 marca 1950 r.
1 września 1950 r.
1 października 1951 r.
124 do 129
Trzecia Sesja Wydziału
PEL; Marzec 1948
Modyfikacja istniejących norm
27 czerwca 1950 r.
1 listopada 1950 r.
1 października 1952 r.
130 do 151
(3 Wydanie)
Trzecia i czwarta Sesja
Wydziału PEL; Marzec
1948; Luty 1952
Modyfikacja istniejących norm
25 listopada 1952 r.
1 kwietnia 1953 r.
1 kwietnia 1955 r.
152
Specjalne Posiedzenie
dotyczące wymagań
wzrokowych i słuchowych
w licencjonowaniu
personelu; 1955
Wymagania
dotyczące
wzroku
słuchu
22 lutego 1956 r.
1 lipca 1956 r.
1 grudnia 1956 r.
w licencjonowaniu personelu
153
Komisja Żeglugi
Powietrznej
Nowe wymagania dotyczące elektrokardiogramów
16 kwietnia 1957 r.
1 września 1957 r.
1 grudnia 1957 r.
154
(4 Wydanie)
Trzecia Konferencja
Żeglugi Powietrznej;
1956
Poprawka dotycząca SARPs
13 czerwca 1957 r.
1 października 1957 r.
1 grudnia 1957 r.
155
(5 wydanie)
Zalecenia z PEL/MED; Maj
1961
Poprawka dotycząca SARPs
27 czerwca 1962 r.
1 listopada 1962 r.
1 września 1963 r.
156
(6 Wydanie)
Zalecenia z posiedzenia
wydziałowego
PEL/TRG/MED;
Październik/ Listopad 1970
Poprawka dotycząca SARPs
11 grudnia 1972 r.
11 kwietnia 1973 r.
2 stycznia 1975 r.
26 stycznia 1978 r.
157
Rada
Używanie języka rosyjskiego w licencjach personelu
28 czerwca 1976 r.
28 października 1976 r.
21 kwietnia 1977 r.
158
(7 Wydanie)
Korespondencja i
Sekretariat, 21
Posiedzenie Zgromadzenia
i Rady
Modyfikacje istniejących norm dotyczących lekarzy
orzeczników. Nowe SARPs dotyczące oceny
zdatności lotniczo-lekarskiej. Zamiana Wymagań
Fizycznych i Psychicznych na klasy orzeczenia
lekarskiego
4 maja 1982 r.
4 września 1982 r.
25 listopada 1982 r.
vii
23/11/07
Nr. 168
766127505.002.png
 
Załącznik1 – Licencjonowanie Personelu
Przedmowa
Poprawka
Źródło(a)
Przedmiot(y)
Przyjęte
Obowiązujące
Stosowane
159
(8 Wydanie)
Drugie, trzecie i czwarte
Posiedzenie Zespołu
licencjonowania personelu i
szkolenia (PELT);
Listopad 1983,
Kwiecień 1985,
Maj 1986.
Komisja Żeglugi
Powietrznej
Poprawka SARPs dotycząca licencjonowania członków załogi
lotniczej. Skreślenie licencji starszego pilota zawodowego - samolot,
uprawnienie do kontrolowanych lotów VFR, licencja lotniczego
operatora radiotelefonicznego i uprawnienie instruktora pilotażu na
szybowce i balony wolne. Linia podziału maksimum 5 700 kg masy
startowej zostaje zastąpiona przez linię podziału opartą na
konieczności certyfikowania załogi. Wszystkie przepisy dotyczące
śmigłowców mają status norm. Zostały zaostrzone wymagania dla
wydawania uprawnienia typu na statek powietrzny certyfikowany do
wykonywania operacji z załogą dwu pilotów. Uaktualniono przepisy
dotyczące wydawania każdej licencji i uprawnienia. Wymagania
szkolenia w locie zostały ustalone dla licencji pilotów turystycznych,
zawodowych, szybowcowych i balonów wolnych oraz dla uprawnień
dotyczących lotów wg wskazań przyrządów oraz uprawnień
instruktora pilotażu.
28 marca 1988 r.
31 lipca 1988 r.
16 listopada 1989 r.
160
Komisja Żeglugi
Powietrznej
Poprawka SARPs dla kontrolerów ruchu lotniczego,
operatorów stacji lotniczej i dyspozytorów lotniczych
24 marca 1993 r.
26 lipca 1993 r.
10 listopada 1994r.
161
Komisja Żeglugi
Powietrznej
Poprawka SARPs dla techników/inżynierów/mechaników
obsługi
10 marca 1997 r.
21 lipca 1997 r.
5 listopada 1998 r.
technicznej
samolotu
i
wymagań
dot.
licencjonowania personelu.
162
Pierwsze, Drugie, Trzecie i
Czwarte Posiedzenia Grupy
Studialnej ds. Nadużywania
Substancji Psychoaktywnych
(PSAWSG)
Grudzień 1993,
Sierpień 1994,
Styczeń 1995, Maj 95,
Komisja Żeglugi Powietrznej
Poprawka do SARPs dotyczących używania środków
psychoaktywnych przez personel lotniczy
25 Lutego 1998 r.
20 Lipca 1998 r.
5 Listopada 1998 r.
163
Grupa Studialna dot.
Bezpieczeństwa Lotn. i
Czynnika Ludzkiego
(FSHFSG);Maj 1995
Grupa Studialna dot.
wzroku i rozróżniania
koloru (WCPSG);
Czerwiec 1997 do maja
1998; Komisja Żeglugi
Powietrznej
Wymagania dotyczące wiedzy na temat czynnika ludzkiego;
wymagania dotyczące wzroku i postrzegania kolorów; język
używany w licencjach personelu; skreślenie Dodatku.
19 luty 2001 r.
16 lipiec 2001 r.
1 listopad 2001 r.
164
32 Posiedzenie
Zgromadzenia i Rady,
spotkanie Wydziału MET
(2002), Komisja Żeglugi
Powietrznej
Zmiana definicji; nowe wymagania dotyczące biegłości w znajomości
języka dla pilotów samolotów i śmigłowców, nawigatorów
korzystających z łączności radiotelefonicznej, kontrolerów ruchu
lotniczego i dyspozytorów lotniczych; wprowadzenie Uwagi o
kwalifikacjach i szkoleniu lotniczego personelu meteorologicznego;
zmiana wymagań z zakresu wiedzy o czynniku ludzkim dla inżynierów
obsługi technicznej statku powietrznego
5 marca 2003 r.
14 lipca 2003 r.
27 listopada 2003 r.
165
Komisja Żeglugi
Powietrznej
Wpis uprawnień na typ z ograniczeniem przywilejów do fazy
przelotu
25 luty 2004 r.
12 lipca 2004 r.
25 listopada 2004 r.
166
Komisja Żeglugi
Powietrznej; Grupa
Studialna ds. warunków
medycznych (MPSG);
Grupa ds. Licencjonowania
Załóg Lotniczych i
Szkolenia (FCLTP)
Zmiana w wymaganiach medycznych; nowe warunki dot.
zatwierdzania organizacji szkoleniowych
21 luty 2005 r.
11 lipca 2005 r.
24 listopada 2005 r.
viii
23/11/07
Nr. 168
766127505.003.png
 
Przedmowa
Załącznik 1 – Licencjonowanie Personelu
Poprawka
Źródło(a)
Przedmiot(y)
Przyjęte
Obowiązujące
Stosowane
167
168
Badania Komisji Żeglugi
Powietrznej; Drugie
spotkanie Grupy ds.
Licencjonowania Załóg
Lotniczych i Szkolenia
Zmiana i nowe wymagania medyczne dot. górnego limitu
wiekowego dla członków załogi lotniczej; nowe wymagania
dla licencjonowania personelu dla sterowców i pionowzlotów;
wprowadzenie licencji pilota w załodze wieloosobowej;
zmiany w szczegółach istniejących norm dla załóg
lotniczych; zmiany w warunkach znaczenia szkolenia w
urządzeniach treningowych dla zdobycia lub utrzymania
wymaganych umiejętności dla różnych poziomów licencji
i uprawnień.
10 marca 2006 r.
17 lipca 2006 r.
23 listopada 2006 r.
23 luty 2007 r.
16 lipca 2007 r.
22 listopada 2007 r.
Badania Komisji Żeglugi
Powietrznej
Zmiana dotyczy:
a) zastąpienie uprawnień kontroli radaru podejścia i obszaru
przez uprawnienia do nadzorowania podejścia i kontroli
obszaru celem odzwierciedlenia faktu, że systemy
nadzorowania nie są ograniczone do radarów;
b) zunifikowanie wymagań dla kontrolerów ruchu lotniczego z
zakresu wiedzy o czynniku ludzkim z niedawno przyjętymi dla
załóg lotniczych, a stanowiącymi część poprawki 167 do
Załącznika 1;
c) odpowiedniość istniejących standardów dla
zatwierdzonego szkolenia dla załóg lotniczych (Załącznik 1,
1.2.8 i Załącznik 2) wobec zatwierdzonego szkolenia
wymaganego dla uzyskania licencji i uprawnień kontrolera
ruchu lotniczego; i
d) nowe postanowienia dla praktykanta-kontrolera ruchu
lotoniczego ruchu lotniczego w środowisku operacyjnym.
ix
23/11/07
Nr. 168
766127505.001.png
 
Załącznik1 – Licencjonowanie Personelu
Przedmowa
x
23/11/07
Nr. 168
Zgłoś jeśli naruszono regulamin