1a.doc

(37 KB) Pobierz

Klasa:1a

Temat: Rycerz wzorem do naśladowania

 

 

Cele szczegółowe: uczeń:

·         Rozwiązuje zagadkę i odczytuje hasło.

·         Nazywa poszczególne części zbroi rycerskiej.

·         Słucha kodeksu rycerskiego.

·         Podaje inne zasady.

·         Swobodnie wypowiada się na temat podany przez N.

·         Odpowiada na pytanie N.

·         Podaje zasady rycerskiego zachowania.

·         Czyta ze zrozumieniem.

·         Bierze aktywny udział w zabawie „Pasowanie na rycerza”

·         Dodaje i odejmuje w zakresie 10.

·         Uzupełnia działania.

 

Cele ogólne:

 

·         rozwijanie wyobraźni

·         rozwijanie logicznego myślenia

·         kształtowanie prawidłowych postaw

·         usprawnianie koncentracji uwagi

·         wyrabianie szacunku dla osoby mówiącej

·         kształtowanie umiejętności liczenia

·         kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem

·         rozwijanie ekspresji twórczej

·         kształtowanie prawidłowych zachowań

 

Metody:

 

·         słowne -rozmowa kierowana

·         poglądowe

·         zajęcia praktyczne

 

Formy:

 

·         indywidualna

·         zbiorowa

 

Środki dydaktyczne:

·         podręcznik

·         zagadki

·         ćwiczenia

·         „miecz”

·         ilustracje zbroi

 

 

Przebieg zajęć:

 

1.      Powitanie.

2.      Sprawdzenie obecności.

3.      Rozwiązywanie zagadek wprowadzających do tematu.

4.      Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ilustracji. Nazywanie poszczególnych części zbroi rycerskiej.

5.      Słuchanie kodeksu rycerskiego.

6.      Podanie innych zasad rycerskich.

7.      Nauczyciel stawia pytanie: Co to jest zbroja, komu i po co jest potrzebna i kto ją wykonuje?

8.      Dzieci swobodnie wypowiadają się.

9.      N. czyta krótki wierszyk i wiesza go na tablicy, aby był widoczny dla dzieci.

10.  N. wyjaśnia niezrozumiałe dla dzieci pojęcia.

11.  N. stawia pytanie problemowe: Co to znaczy być rycerskim?

12.  Swobodne wypowiedzi dzieci.

13.  N. uzupełnia wypowiedzi uczniów.

14.  N. czyta wiersz „Rycerskość”.

15.  Dzieci ustalają zasady jakimi powinien się kierować prawdziwy rycerz.

16.  N. zapisuje propozycje na tablicy.

17.  Droga głosowania dzieci wybierają 5 najważniejszych zasad.

18.  Czytanie ze zrozumieniem wypowiedzi Tomka, Kasi i babci.

19.  Odpowiadanie na pytania.

20.  Zabawa w „Pasowanie na rycerza”. Dzieci wybierają sobie przydomek, a N. mieczem dokonuje pasowania na rycerza. W tle słuchać muzykę dworską.

21.  Dodawanie w zakresie 10-liczenie punktów zdobytych przez rycerzy.

22.  Uzupełnianie działań.

23.  Zadanie pracy domowej i dokładne jej objaśnienie.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin