Przykładowe ankiety:
1. Temat przemocy, agresji, niekonsekwencji
2. Wartość piękna w życiu człowieka
3. Poznanie poglądów uczniów na temat zjawiska wagarów wśród uczniów
4. Przyczyny nieusprawiedliwionej absencji w szkole
5. Orientacja i poradnictwo zawodowe wśród uczniów szkół gimnazjalnych
6. Przykładowa metryczka
ANKIETA
Żyjemy w czasach, w których często spotykamy się z przemocą, agresją i niekontrolowana złością zarówno w świecie, jak i w szkole i niestety często również w rodzinie. Musimy jednak pamiętać, ze my sami, często nawet nieświadomie, jesteśmy uczestnikami, bądź obserwatorami sytuacji agresywnych. Dlatego też, aby lepiej poznać przyczynę takiego zachowania proszę o wypełnienie niniejszej ankiety.
Pragnę zaznaczyć, że jest ona anonimowa, a udzielone przez Ciebie odpowiedzi wskażą kierunek działań, których celem będzie zapewnienie Tobie i wielu innym ludziom bezpieczniejszego życia.
W pytaniach 1-3 zakreśl tylko jedną wybrana przez siebie odpowiedz
1. Jak często się złościsz?
a) 3 i więcej razy w tygodniu
b) nie więcej niż 3 razy w tygodniu
c) rzadziej niż raz w tygodniu
2. Jaka sytuacja najczęściej rozbudza w Tobie złość?
a) bezradność wobec konkretnej sytuacji
b) agresywne zachowanie innych – silniejszych osób w stosunku do mnie?
c) lekceważenie mnie
d) jestem zły (zła) i nie potrafię określić dlaczego
3. W jaki sposób radzisz sobie z własna złością?
a) odreagowuję poprzez ćwiczenia i zajęcia wymagające użycia siły ( np. sprzątam, uprawiam sport)
b)odreagowuje na innych
c) nie okazuję swojej złości na zewnątrz, kryję ja w sobie
d) inne ……………………………………………………………………………………………………………….
4. Czy uważasz, ze przemoc, agresja i złość określają to samo zachowanie? (uzasadnij swoją wypowiedz)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5. Kto i jak często odreagował na Tobie swoja złość, zachowując się w sposób wskazany poniżej. Zaznacz poprzez wpisanie cyfry w każda ramkę. Posługuj się cyframi, które oznaczają kolejno:
1 – nigdy, 2 – rzadko (2 – 3 razy w życiu), 3 – często
Lp.
RODZAJ ZACHOWAŃ
innych wobec Ciebie
RÓWIEŚNICY
koledzy/koleżanki
NAUCZYCIELE
RODZICE
1.
Wyzywali mnie i obrażali
2.
Kopali, bili mnie
3.
Niszczyli moją własność np. listy, zeszyty, książki
4.
Szturchali mnie i popychali
5.
Spoliczkowali mnie
6.
Ośmieszali moich bliskich – bezpośrednio, pzy mnie lub za moimi plecami
7.
Krzyczeli na mnie
8.
Swoim zachowaniem, słowami, sprawiali, że czułem (czułam) się poniżony (poniżona)
9.
Oskarżali mnie o rzeczy, których nie zrobiłem (zrobiłam)
6. Jak często zdarzyło ci się być sprawca poniższych czynów w stosunku do innych osób ( wypełnij tak jak wyżej)
RODZAJ TWOICH ZACHOWAŃ wobec innych
RÓWIEŚNIKÓW
Wyzywałeś (wyzywałaś), obrażałeś (obrażałaś)
Kopałeś (kopałaś), biłeś (biłaś)
Niszczyłeś (niszczyłaś) własność np. listy, zeszyty, książki
Szturchałeś (szturchałaś) i popychałeś ( popychałaś)
...
D47