ANKIETA.doc

(1175 KB) Pobierz
ANKIETA

 

 

 

 

Przykładowe ankiety:

1.           Temat przemocy, agresji, niekonsekwencji

2.           Wartość piękna w życiu człowieka

3.           Poznanie poglądów uczniów na temat zjawiska wagarów wśród uczniów

4.            Przyczyny nieusprawiedliwionej absencji w szkole

5.           Orientacja i poradnictwo zawodowe wśród uczniów szkół gimnazjalnych

6.           Przykładowa metryczka

 

 

ANKIETA

Żyjemy w czasach, w których często spotykamy się z przemocą, agresją i niekontrolowana złością zarówno w świecie, jak i w szkole i niestety często również w rodzinie. Musimy jednak pamiętać, ze my sami, często nawet nieświadomie, jesteśmy uczestnikami, bądź obserwatorami sytuacji agresywnych. Dlatego też, aby lepiej poznać przyczynę takiego zachowania proszę o wypełnienie niniejszej ankiety.

Pragnę zaznaczyć, że jest ona anonimowa, a udzielone przez Ciebie odpowiedzi wskażą kierunek działań, których celem będzie zapewnienie Tobie i wielu innym ludziom bezpieczniejszego życia.

W pytaniach 1-3 zakreśl tylko jedną wybrana przez siebie odpowiedz

1. Jak często się złościsz?

a) 3 i więcej razy w tygodniu

b) nie więcej niż 3 razy w tygodniu

c) rzadziej niż raz w tygodniu

2. Jaka sytuacja najczęściej rozbudza w Tobie złość?

a) bezradność wobec konkretnej sytuacji

b) agresywne zachowanie innych – silniejszych osób w stosunku do mnie?

c) lekceważenie mnie

d) jestem zły (zła) i nie potrafię określić dlaczego

3. W jaki sposób radzisz sobie z własna złością?

a) odreagowuję poprzez ćwiczenia i zajęcia wymagające użycia siły ( np. sprzątam, uprawiam sport)

b)odreagowuje na innych

c) nie okazuję swojej złości na zewnątrz, kryję ja w sobie

d) inne ……………………………………………………………………………………………………………….

4. Czy uważasz, ze przemoc, agresja i złość określają to samo zachowanie? (uzasadnij swoją wypowiedz)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

5. Kto i jak często odreagował na Tobie swoja złość, zachowując się w sposób wskazany poniżej. Zaznacz poprzez wpisanie cyfry w każda ramkę. Posługuj się cyframi, które oznaczają kolejno:

1 – nigdy, 2 – rzadko (2 – 3 razy w życiu), 3 – często

Lp.

RODZAJ ZACHOWAŃ

innych wobec Ciebie

RÓWIEŚNICY

koledzy/koleżanki

NAUCZYCIELE

RODZICE

1.

Wyzywali mnie i obrażali

 

 

 

2.

Kopali, bili mnie

 

 

 

3.

Niszczyli moją własność np. listy, zeszyty, książki

 

 

 

4.

Szturchali mnie i popychali

 

 

 

5.

Spoliczkowali mnie

 

 

 

6.

Ośmieszali moich bliskich – bezpośrednio, pzy mnie lub za moimi plecami

 

 

 

7.

Krzyczeli na mnie

 

 

 

8.

Swoim zachowaniem, słowami, sprawiali, że czułem (czułam) się poniżony (poniżona)

 

 

 

9.

Oskarżali mnie o rzeczy, których nie zrobiłem (zrobiłam)

 

 

 

6. Jak często zdarzyło ci się być sprawca poniższych czynów w stosunku do innych osób ( wypełnij tak jak wyżej)

1 – nigdy, 2 – rzadko (2 – 3 razy w życiu), 3 – często

 

Lp.

RODZAJ TWOICH ZACHOWAŃ wobec innych

RÓWIEŚNIKÓW

koledzy/koleżanki

NAUCZYCIELE

RODZICE

1.

Wyzywałeś (wyzywałaś), obrażałeś (obrażałaś)

 

 

 

2.

Kopałeś (kopałaś), biłeś (biłaś)

 

 

 

3.

Niszczyłeś (niszczyłaś) własność np. listy, zeszyty, książki

 

 

 

4.

Szturchałeś (szturchałaś) i popychałeś ( popychałaś)

 

 

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin