plan - Grudzień.doc

(119 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej na miesiąc grudzień grupa III

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej na miesiąc grudzień grupa III.

 

I. Spotkanie z św. Mikołajem

 

Dzień tygodnia

Ob.

podst.

Progr.

Obszar edukacji zdrowotno, ruchowej

Obszar edukacji intelektualnej

Obszar edukacji muzycznej

Obszar edukacji plastycznej

Uwagi

Środa

13/1

9/2

 

„Pomagamy

św. Mikołajowi” – zab. i ćwicz. Wspomagające rozwój myślenia operacyjnego

 

„Prezent dla mojej mamy. i taty” – malowanie ulepionych postaci

„Liczy  poprawnie wszystkie przedmioty …” str. 117

„Tworzy kompozycje …”str. 83

Czwartek

8/2

9/2

 

 

„Pamiętaj o nas” zapoznanie z treścią i melodią piosenki – nauka II zwrotki, ilustracja ruchowa poznanego utworu

„Nasze Mikołaje” zakomponowanie konturu kolorowymi ścinkami materiałów o zróżnicowanej fakturze, wyk. materiału przyrodn.

„Potrafi zaśpiewać…”str. 75

„Słucha uważnie piosenek…” str. 75

„Wyraża w formie plastycznej ..” str. 83

Piątek

5/3

8/1

Zabawy z elementem muzyki i tańca z udziałem Mikołaja.

Spotkanie z Mikołajem, rozmowy, przyjmowanie prezentów, śpiewanie piosenek, pomoc w wręczaniu prezentów dla rodziców.

 

 

„Mówi o swoich potrzebach …”str. 38

„Umie prawidłowo stosować odpowiednią formę czasownika ..” str. 37”

„Potrafi ilustrować treść…” str. 75

 

 

Poniedziałek

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową – zwrócenie uwagi na małe elementy tematycznych ilustracji

Ćwiczenia doskonalące umiejętność poruszania się według wskazówek słownych N.

Zabawa inhibicyjno –incytacyjna „Idziemy za Mikołajem” –pokonywanie drogi według podanego wzoru.

Zabawy rozwijająca słuch fonematyczny: dziecko (z zasłoniętymi oczami) chodzi „za głosem” - rozpoznaje kolegów
po głosie (po usłyszeniu głosu kolegi wypowiada jego imię i idzie w jego kierunku);

Zagadki słowne dotyczące Mikołaja i prezentów

Ćwiczenia graficzne – „Pada śnieg” darcie papieru na coraz mniejsze kawałki.

Zabawy oddechowe: dmuchanie na „śnieżynki”  zawieszone na nitkach

Zabawa rozwijająca orientację w przestrzeni „Szukamy schowanego prezentu” – wg. instrukcji słownych N.

Zabawy wg Lyelle Palmera kręcenie się wokół własnej osi, skakanie przez skakankę balansowanie, robienie przewrotów, turlanie się i chodzenie po równoważni.

Wtorek

Zabawa inhibicyjno –incytacyjna, wykonywanie określonych czynności na umówione hasło (słowne, dźwiękowe)

Zabawa z elementem rytmu – odtwarzanie podanego rytmu na różne sposoby

Zabawy konstrukcyjno -manipulacyjne klockami drewnianymi różnej wielkości

Zabawa inhibicyjno – incytacyjna z elementem marszu, zmiana kierunku na dany sygnał.

Ćwiczenia graficzne lepienie z plasteliny: kółka, wałki, rożki.

Zabawa rozwijające spostrzegawczość wzrokową typu „Ułóż tak samo śnieżynki jak ja”.

Zabawy oddechowe dmuchanie na piórka „Zimowy wiatr”

Zabawy wg Lyelle Palmera kręcenie się wokół własnej osi, skakanie przez skakankę balansowanie, robienie przewrotów, turlanie się i chodzenie po równoważni

 

Środa

Zabawa inhibicyjno – incytacyjna „Mikołajowe tropy” pokonywanie drogi według wzoru i z pamięci

Dowolna działalność plastyczna w grupie dzieci zainteresowanych

Spacer do lasu w okolice Łęgu –obserwowanie zachodzących zmian w przyrodzie.

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową –porównywanie treści 2 obrazków, wskazywanie i nazywanie różnic (tematyczne ilustracje).

Ćwiczenia rozwijające słuch: rozpoznawanie różnych instrumentów muzycznych, np.: bębenek, trójkąt – wystukiwanie rytmu, klaskanie

Zabawa rozwijająca wyobraźnię „Jaki to prezent?” –rozpoznawanie w oparciu o dotyk. 

Zabawa kształtująca świadomość schematu swego ciała: „Moje ręce: potrafię nazwać ich części i wiem, co wyrażają gesty. (Dz. M.) str. 17 – utrwalenie nabytych kompetencji.

Zabawy wg Lyelle Palmera kręcenie się wokół własnej osi, skakanie przez skakankę balansowanie, robienie przewrotów, turlanie się i chodzenie po równoważni

Zabawa realizująca program autorski Zabawa w teatr Lustrzane odbicie – utrwalenie umiejętności wykonywania
w/w czynności.

Oddziaływanie na wychowanków mających kłopoty z koncentracją uwagi podczas zajęć.

 

Czwartek

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową „Co się zmieniło w wyglądzie Mikołaja?

Zabawa inhibicyjno – incytacyjna „Mikołajowe tropy” pokonywanie drogi według wzoru i z pamięci

Dowolna działalność plastyczna w grupie dzieci zainteresowanych

Ćwiczenia graficzne –darcie papieru na coraz to mniejsze kawałki.

Ćwiczenia oddechowo-fonacyjne: Nasladowanie szumu wiatru: jesiennego chłodnego – przedłużona artykulacja głoski ssssssssss.

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość słuchową typu: „Ułóż tyle przedmiotów ile słyszysz dźwięków i odwrotnie”. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową typu: „Ułóż taki sam szereg”/kryterium kolor/

Zabawy wg Lyelle Palmera kręcenie się wokół własnej osi, skakanie przez skakankę balansowanie, robienie przewrotów, turlanie się i chodzenie po równoważni

Stymulowanie dzieci do samodzielnego kończenia prac plastycznych.

 

Piątek

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość słuchową „Mikołajowy koncert” odtwarzanie zestawu 3 dźwięków.

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową „Co się zmieniło w wyglądzie Mikołaja?” –określanie brakującego elementu.

Zabawa z elementem rytmu „Rytmiczne echo”

Zabawy konstrukcyjno –manipulacyjne z wykorzystaniem różnorodnego materiału.

Ćwiczenia graficzne –wyścigi rąk.

Zabawa tematyczna „W pracowni Mikołaja” improwizowanie sytuacji sprzyjających stosowaniu form grzecznościowych oraz przyjmowaniu i zmianie ról w trakcie zabawy. Spacer na parku na terenie osiedla.

Zabawa z elementem rytmu „c” str. 102

Zabawy wg Lyelle Palmera kręcenie się wokół własnej osi, skakanie przez skakankę balansowanie, robienie przewrotów, turlanie się i chodzenie po równoważni

 

 

II. Czas adwentu

Dzień tygodnia

Ob.

podst.

progr.

Obszar edukacji zdrowotno, ruchowej

Obszar edukacji intelektualnej

Obszar edukacji muzycznej

Obszar edukacji plastycznej

Uwagi

Poniedziałek

1/3

2/4

5/4

 

Zestaw ćw. gimnastycznych „Idzie Zima”

„Adwent” – rozmowa N. z dziećmi z wyk. gazetki tematycznej

 

 

„Używa w mowie czynnej …” str. 37

„Rzuca, chwyta i toczy przybory…” str. 53.

„Chodzi na czworakach do przodu i do tyłu …” str. 53

Wtorek

2/5

8/1

4/1

 

 

„Dzwonki sań” – zapoznanie
z piosenką

„Adwentowy kalendarz” – wyk. pracy zbiorowej

„Uczestniczy  w zbiorowych pracach plastycznych…” str. 83.

„Słucha uważnie piosenek …” str. 75

„Potrafi zaśpiewać…” str. 75

Środa

1/2

10/1

13/2

5/3

Zestaw ćw. gimnastycznych „Idzie Zima”

„Przedświąteczne zakupy” – wspomaganie rozwoju operacyjnego myślenia

 

 

„ Stosuje w praktycznym działaniu …”str. 43

„Rzuca, chwyta i toczy przybory…” str. 53.

„Chodzi ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin