Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej na miesiąc grudzień grupa III.
I. Spotkanie z św. Mikołajem
Dzień tygodnia
Ob.
podst.
Progr.
Obszar edukacji zdrowotno, ruchowej
Obszar edukacji intelektualnej
Obszar edukacji muzycznej
Obszar edukacji plastycznej
Uwagi
Środa
13/1
9/2
„Pomagamy
św. Mikołajowi” – zab. i ćwicz. Wspomagające rozwój myślenia operacyjnego
„Prezent dla mojej mamy. i taty” – malowanie ulepionych postaci
„Liczy poprawnie wszystkie przedmioty …” str. 117
„Tworzy kompozycje …”str. 83
Czwartek
8/2
„Pamiętaj o nas” zapoznanie z treścią i melodią piosenki – nauka II zwrotki, ilustracja ruchowa poznanego utworu
„Nasze Mikołaje” zakomponowanie konturu kolorowymi ścinkami materiałów o zróżnicowanej fakturze, wyk. materiału przyrodn.
„Potrafi zaśpiewać…”str. 75
„Słucha uważnie piosenek…” str. 75
„Wyraża w formie plastycznej ..” str. 83
Piątek
5/3
8/1
Zabawy z elementem muzyki i tańca z udziałem Mikołaja.
Spotkanie z Mikołajem, rozmowy, przyjmowanie prezentów, śpiewanie piosenek, pomoc w wręczaniu prezentów dla rodziców.
„Mówi o swoich potrzebach …”str. 38
„Umie prawidłowo stosować odpowiednią formę czasownika ..” str. 37”
„Potrafi ilustrować treść…” str. 75
Poniedziałek
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową – zwrócenie uwagi na małe elementy tematycznych ilustracji
Ćwiczenia doskonalące umiejętność poruszania się według wskazówek słownych N.
Zabawa inhibicyjno –incytacyjna „Idziemy za Mikołajem” –pokonywanie drogi według podanego wzoru.
Zabawy rozwijająca słuch fonematyczny: dziecko (z zasłoniętymi oczami) chodzi „za głosem” - rozpoznaje kolegów po głosie (po usłyszeniu głosu kolegi wypowiada jego imię i idzie w jego kierunku);
Zagadki słowne dotyczące Mikołaja i prezentów
Ćwiczenia graficzne – „Pada śnieg” darcie papieru na coraz mniejsze kawałki.
Zabawy oddechowe: dmuchanie na „śnieżynki” zawieszone na nitkach
Zabawa rozwijająca orientację w przestrzeni „Szukamy schowanego prezentu” – wg. instrukcji słownych N.
Zabawy wg Lyelle Palmera kręcenie się wokół własnej osi, skakanie przez skakankę balansowanie, robienie przewrotów, turlanie się i chodzenie po równoważni.
Wtorek
Zabawa inhibicyjno –incytacyjna, wykonywanie określonych czynności na umówione hasło (słowne, dźwiękowe)
Zabawa z elementem rytmu – odtwarzanie podanego rytmu na różne sposoby
Zabawy konstrukcyjno -manipulacyjne klockami drewnianymi różnej wielkości
Zabawa inhibicyjno – incytacyjna z elementem marszu, zmiana kierunku na dany sygnał.
Ćwiczenia graficzne lepienie z plasteliny: kółka, wałki, rożki.
Zabawa rozwijające spostrzegawczość wzrokową typu „Ułóż tak samo śnieżynki jak ja”.
Zabawy oddechowe dmuchanie na piórka „Zimowy wiatr”
Zabawy wg Lyelle Palmera kręcenie się wokół własnej osi, skakanie przez skakankę balansowanie, robienie przewrotów, turlanie się i chodzenie po równoważni
Zabawa inhibicyjno – incytacyjna „Mikołajowe tropy” pokonywanie drogi według wzoru i z pamięci
Dowolna działalność plastyczna w grupie dzieci zainteresowanych
Spacer do lasu w okolice Łęgu –obserwowanie zachodzących zmian w przyrodzie.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową –porównywanie treści 2 obrazków, wskazywanie i nazywanie różnic (tematyczne ilustracje).
Ćwiczenia rozwijające słuch: rozpoznawanie różnych instrumentów muzycznych, np.: bębenek, trójkąt – wystukiwanie rytmu, klaskanie
Zabawa rozwijająca wyobraźnię „Jaki to prezent?” –rozpoznawanie w oparciu o dotyk.
Zabawa kształtująca świadomość schematu swego ciała: „Moje ręce: potrafię nazwać ich części i wiem, co wyrażają gesty. (Dz. M.) str. 17 – utrwalenie nabytych kompetencji.
Zabawa realizująca program autorski Zabawa w teatr Lustrzane odbicie – utrwalenie umiejętności wykonywania w/w czynności.
Oddziaływanie na wychowanków mających kłopoty z koncentracją uwagi podczas zajęć.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową „Co się zmieniło w wyglądzie Mikołaja?”
Ćwiczenia graficzne –darcie papieru na coraz to mniejsze kawałki.
Ćwiczenia oddechowo-fonacyjne: Nasladowanie szumu wiatru: jesiennego chłodnego – przedłużona artykulacja głoski ssssssssss.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość słuchową typu: „Ułóż tyle przedmiotów ile słyszysz dźwięków i odwrotnie”. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową typu: „Ułóż taki sam szereg”/kryterium kolor/
Stymulowanie dzieci do samodzielnego kończenia prac plastycznych.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość słuchową „Mikołajowy koncert” odtwarzanie zestawu 3 dźwięków.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową „Co się zmieniło w wyglądzie Mikołaja?” –określanie brakującego elementu.
Zabawa z elementem rytmu „Rytmiczne echo”
Zabawy konstrukcyjno –manipulacyjne z wykorzystaniem różnorodnego materiału.
Ćwiczenia graficzne –wyścigi rąk.
Zabawa tematyczna „W pracowni Mikołaja” improwizowanie sytuacji sprzyjających stosowaniu form grzecznościowych oraz przyjmowaniu i zmianie ról w trakcie zabawy. Spacer na parku na terenie osiedla.
Zabawa z elementem rytmu „c” str. 102
II. Czas adwentu
progr.
1/3
2/4
5/4
Zestaw ćw. gimnastycznych „Idzie Zima”
„Adwent” – rozmowa N. z dziećmi z wyk. gazetki tematycznej
„Używa w mowie czynnej …” str. 37
„Rzuca, chwyta i toczy przybory…” str. 53.
„Chodzi na czworakach do przodu i do tyłu …” str. 53
2/5
4/1
„Dzwonki sań” – zapoznanie z piosenką
„Adwentowy kalendarz” – wyk. pracy zbiorowej
„Uczestniczy w zbiorowych pracach plastycznych…” str. 83.
„Słucha uważnie piosenek …” str. 75
„Potrafi zaśpiewać…” str. 75
1/2
10/1
13/2
„Przedświąteczne zakupy” – wspomaganie rozwoju operacyjnego myślenia
„ Stosuje w praktycznym działaniu …”str. 43
„Chodzi ...
staszekka