unit21_25.pdf

(257 KB) Pobierz
24311392 UNPDF
=
Cele : Wyrażanie przekonania o konieczności wykonania czynności. Czasownik must.
Wyjaśnianie przyczyny.
Struktury i zwroty : I must take my swimsuit and flippers
becasue I’m going to swim in the lake.
Przywitanie i sprawdzenie pracy domowej.
Powtórzenie opowiadania, z poprzedniej lekcji.
Przed prezentacją należy przygotować kilka rekwizytów, np.:
torbę na zakupy, portfel lub portmonetkę i kartkę papieru.
Nauczyciel podaje przykładowe zdania, wskazując kolejne rekwizyty.
I must do the shopping.
I must take the shopping bag.
I must take some money and a shopping list.
Następnie nauczyciel bierze kartkę papieru i „odczytuje” listę zakupów, które musi zrobić, np.:
I must buy a loaf of bread.
I must buy some cheese, six eggs and some flour.
I must buy some apples and pears.
I must buy a toothpaste. Etc.
Jedno przykładowe zdanie można zapisać na tablicy.
Następnie dzieci wymyślają własne przykłady według wzoru.
!"#$%$&'$()*"#$%$+(,-"./$
Look at the picture. Kate is going on a camping trip. She is trying to pack her things.
>0
24311392.005.png 24311392.006.png
What must she take with her? She must take her swimsuit, a sleeping bag, an umbrella, her teddy bear,
a torch, a book, trainers, a tracksuit, a tennis racket etc.
She is going to take a big rucksack, a bag and a suitcase.
1+.2"#$%#"-"#$"
Podczas słuchania dzieci mogą śledzić tekst w książce.
"'%(.-$',
UNIT A CAMPING TRIP
Listen and read:
Posłuchaj i przeczytaj:
BOB: What are you doing, Kate?
KATE: I’m packing my things.
I’m going on a camping trip.
BOB: Are you going to take all these things?
KATE: I must take only a couple of necessary things.
I must take a sleeping bag
because I’m going to seep in a tent.
I must take a swimsuit and flippers
because I’m going to swim in the lake.
I must take a camera
because I’m going to take some photos.
I must take my tennis racket
because I’m going to play tennis with Maggie.
I must take my binoculars
because I’m going to watch birds.
I must take some books and a torch
because I’m going to read at night.
BOB: And what about this teddy bear?
KATE: I must take my teddy bear
because I always take it with me.
And I’m going to take a track suit, some T−shirts, shorts,
socks and trainers, and my umbrella, of course.
BOB: Kate, this rucksack is not big enough.
KATE: I know. I must take this suitcase and that bag as well.
BOB: For how long are you going?
KATE: For two days.
343*$.5%#$"+(,#%6
Practice 1
Dzieci kolejno czytają zdania, uzupełniając je podanymi czasownikami.
It’s dark I must switch on the light.
It’s cold. I must put on my coat.
It’s raining. I must take an umbrella.
It’s hot. I must take off my jumper.
I’m tired. I must go to bed early.
I’m hungry. I must have a sandwich.
I’m thirsty. I must drink some water.
>7
24311392.007.png 24311392.008.png
Practice 2
Dzieci czytają zdania, dokonując kolejnych podstawień do wzoru.
I’m going on a camping trip/ to the seaside/ to the mountains/ for a picnic.
I must take a sleeping bag and a tracksuit/ a swimsuit and flippers/ an anorak, a compass and a map/
a rucksack/ a basket with food.
1+.2"#$%#"-"#$"
Podczas słuchania rymowanki dzieci mogą śledzić tekst w książce.
"'%(.-$',
8
Listen and repeat:
Posłuchaj i powtórz:
I must take a rope, a torch, and some hooks,
some games, some comics and some storybooks.
I must take my tracksuit, trainers and my cap,
a notebook, a compass, a pen and a map.
I must take my rabbit, my kite and a doll.
a swimsuit and flippers, but that is not all.
I think you must take a bigger rucksack!
-+$%(1+.2"#$%$'&*,"-5"#$%9
4"!"#$"'$(%:#%$-)6
Task 1
Dzieci mają dokończyć zdania, wykorzystując podane wyrazy.
I’m going to swim in the lake. I must take a swimsuit and flippers.
I’m going to play football. I must take my trainers and a ball.
I’m going to do the shopping. I must take some money and a shopping list.
I’m going to take some photos. I must take my camera.
I’m going to paint a picture. I must take a brush and some paints.
Jako pracę domową można zadać naukę wzorów zdań występujących w czytance i ćwiczeniach oraz naukę
rymowanki z płyty.
Przywitanie i sprawdzenie pracy domowej.
Powtórzenie rymowanki.
Czytanie fragmentów tekstu i próby odtwarzania ich z pamięci.
>;
24311392.001.png 24311392.002.png
343*$.5%#$"+(,#%6
Dzieci układają i odgrywają scenki dialogowe w oparciu o wzory zdań występujące w czytance, np.:
Where are you going?
I’m going to the mountains/ for a picnic/ to the supermarket...etc.
I must take a rucksack, an anorak, a compass and a map/ a basket, some sandwiches, some apples some
biscuits and some orange juice/ a shopping bag, some money and a shopping list... etc.
4"!"#$"'$(%:#%$-)6
Task 2
Zadanie polega na dopasowaniu do siebie dwóch części zdań i połączeniu ich linią.
I’m hungry. I must have lunch.
I’m tired. I must go to bed early.
It’s dark. I must switch on the light.
It’s cold. I must put on my coat.
It’s hot. I must take off my jumper.
It’s raining. I must take an umbrella.
I’m thirsty. I must drink some water.
Extra Task
Zadanie polega na rozwiązaniu krzyżówki obrazkowej i uzupełnieniu zdania odczytanymi wyrazami.
I’m going on a camping trip.
I must take many things with me.
I must take a rucksack, a sleeping bag, flippers, a camera, trainers, an umbrella, a swimsuit, a tracksuit and
a torch.
A Memory Game – A Shopping List
Gra polega na powtarzaniu i wydłużaniu tego samego zdania z dokładnym zachowaniem kolejności wszyst−
kich elementów.
Nauczyciel rozpoczyna zabawę, mówiąc:
I must do the shopping. This is my shopping list.
I must buy some tomatoes.
Pierwszy uczeń powtarza zdanie i dodaje na końcu nowy element, np.:
I must buy some tomatoes and six eggs.
Kolejni uczniowie robią to samo, np.:
I must buy some tomatoes, six eggs and a loaf of bread.
I must buy some tomatoes, six eggs, a loaf of bread and two oranges etc.
Uczeń, który pomyli kolejność wyrazów w zdaniu, odpada z gry.
Wygrywa ten, kto powtórzy najdłuższe zdanie bez pomyłki.
Jako pracę domową można zadać naukę czytanki z płyty, Task 2 oraz Extra Task dla chętnych.
><
24311392.003.png
==
Cele : Wyrażanie nakazów i zakazów.
Struktury i zwroty : You must do it. You mustn’t do it.
Przywitanie i sprawdzenie pracy domowej.
Powtórzenie opowiadania z poprzedniej lekcji.
Na początku prezentacji nauczyciel opowiada o swoich obowiązkach, np.:
I must get up early.
I must go to school every day.
I must work.
I must mark your tests.
I must do the shopping. Etc
Następnie zwraca się do uczniów w klasie:
What must you do every day?
Uczniowie kolejno budują zdania, np.:
I must do my homework every day.
I must clean my teeth every day.
I must walk my dog.
I must tidy up my room. Etc.
W drugiej części prezentacji należy na tablicy napisać dwa przykładowe zdania, np.:
You must do your homework.
You mustn’t play football in the street.
Trzeba dzieciom wyjaśnić, że ‘You mustn’t...’ oznacza – nie wolno!
Następnie podajemy kolejne przykłady i prosimy dzieci o powtarzanie, np.:
You mustn’t draw on the walls.
You mustn’t sleep during the lesson.
You mustn’t drink beer.
You mustn’t cross the street when you see the red light. Etc.
>
24311392.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin