10_11_12_13_narcyzy_PL.pdf
(
988 KB
)
Pobierz
97130547 UNPDF
graika z okładki
trudny
|
180 min.
|
pliki na CD
Photoshop CS4
10
.psd 05/2009 » www.psdmag.org
graika z okładki
daffodils
zapach narcyzów
Jakiś czas temu zaczęłam pracę nad serią graik zainspirowanych zapachami
kwiatów – chciałam połączyć dość realistyczny portret kobiecy ze stylizowanym
tłem, by uzyskać dekoracyjną ilustrację. Zapraszam do przyjrzenia się, jak
powstawała jedna z graik z serii, tym razem poświęcona narcyzom.
tło i dobór kolorów
Na początku tworzę tło, którego używam jako bazy w każdej
ilustracji z tej serii. Rysuję je za pomocą podstawowych narzę-
dzi Photoshopa takich jak
Rectangle Tool
,
Line Tool
i
Elipse Tool
(do-
stępne pod skrótem [
U
]). By dodać rozbłyski konturów i gradient na
nich, korzystam z
Blending Options
(otwierane podwójnym kliknię-
ciem warstwy), gdzie eksperymentując z parametrami, uzyskuję
odpowiednie efekty.
dobór kolorów postaci
Aby nie zgubić tonalnej spójności pracy, należy pamiętać, by ca-
ły czas używać kolorów z tła. Już na początku pobieram prób-
nikiem kolorów [
Alt
] parę barw z tła. Półprzezroczyście wypełniam
postać kolorami na nowej warstwie pod spodem – neutralnym, be-
żowym odcieniem, a do malowania skóry używam kolorów pobra-
nych z tła. Blokuję światła i cienie za pomocą podstawowego pędzla
z
Opacity
i
Flow
ustawionymi na
Pen Pressure
w zakładce
Brushes
(osobom nieposiadającym tabletu proponuję malowanie pędzlem
o zmniejszonym
Przepływie
i
Kryciu
).
szkic i dobór kolorów
Na tym etapie dobieram kolory – to moment, w którym trochę
eksperymentuję, by uzyskać ciekawy rezultat, ale jednocześnie
kojarzący się z wybranym motywem kwiatowym. W wypadku nar-
cyzów zdecydowałam się na zimne odcienie zieleni i żółtego. Rysu-
ję szkic i odwołując się do kompozycji pozostałych ilustracji z serii,
umieszczam go na nowej warstwie. Sprawdzam czy już w tym mo-
mencie układ wszystkich elementów sprawia dobre wrażenie.
malowanie twarzy – oczy
Malujemy poszczególne elementy twarzy, mieszając poprzed-
nio pobrane kolory. Do ich wygładzenia można użyć narzędzia
Smużenie
(
Smudge Tool
) – najlepiej tylko do detali, gdyż nadużywa-
nie tej metody sprawia, że praca wygląda płasko. Od Photoshopa CS
wzwyż można skonigurować
Smużenie,
tak by działało mniej
tech-
nicznie.
Polecam następującą konigurację: miękki pędzel,
Scatte-
ring
38%,
Count
10,
Spacing
: off. Powinna ona dać bardziej malarskie
rezultaty niż podstawowa.
.psd 05/2009 » www.psdmag.org
11
scent of
0
1
0
3
0
2
0
4
graika z okładki
malowanie twarzy – nos i usta
Kontynuujemy malowanie opisaną wcześniej metodą. Należy
pamiętać, że różne elementy twarzy mają różne nasycenie ko-
lorystyczne. Z reguły partie nosa, oczu i ust są cieplejsze od pozo-
stałych i tam warto użyć pomarańczowych i czerwonych odcieni,
nakładając je pędzlem o niskiej przezroczystości. Warto poekspe-
rymentować też w tym celu z pędzlem ustawionym w trybach
Soft
Light
lub
Overlay
.
włosy
Pamiętajmy, że każde włosy, zwłaszcza jasne, tak naprawdę
składają się z bardzo wielu odcieni. Używajmy więc zarówno zie-
leni, brązów, jak i ciepłych oraz zimnych odcieni żółcieni. Warto użyć
bledszych odcieni tam, gdzie pada ostrzejsze światło, co pozwoli
bardziej wydobyć kolory, a cieplejszych tam, gdzie światła jest mniej
i włosy
wchodzą
na twarz. Nie zapominajmy też o dodaniu paru do-
datkowych pukli, by nadać włosom więcej dynamiki, ale nie staraj-
my się malować dokładnie każdego włosa – w rzeczywistości nigdy
nie widzimy ich pojedynczo, lecz jako całość.
twarz – detale
Wykańczamy twarz, wciąż posługując się podstawowym pędz-
lem. Malujemy bliki na ustach, oczach, nosie i delikatnie je roz-
mywamy za pomocą narzędzia
Blur
. Poprawiamy temperaturę po-
szczególnych elementów metodą opisaną w poprzednim kroku.
Delikatnie używamy czerni, by uwypuklić pewne elementy (np. za-
gięcia ust czy brwi i rzęsy), pamiętając, by nie używać czystej czer-
ni, gdyż spowoduje to powstanie zbyt dużego kontrastu.
dopracowanie twarzy i włosów
Nadszedł czas na ostatnie poprawki twarzy i włosów. Włosy de-
likatnie rozmywamy – ręcznie, za pomocą narzędzia
Blur
. Za po-
mocą cienkiego pędzla malujemy brwi i rzęsy. Dodajemy również
drobne pieprzyki i skazy skóry, by nie wydawała się zbyt płaska
i sztuczna. Na koniec możemy nasycić nieco poszczególne elemen-
ty twarzy, na przykład za pomocą narzędzia
Sponge Tool
ustawione-
go w trybie
Saturate
.
ubranie
Nadszedł czas zmierzyć się z ubraniem. Na nowej warstwie ry-
suję kontury, posługując się szkicem jako odniesieniem, a po-
tem, wspomnianymi wcześniej metodami, maluję ogólny kształt. Za-
czynam od zarysu pędzlami w dużym rozmiarze i stopniowo dodaję
detale, malując już mniejszymi. Warto też uważać, by nie zgubić to-
nacji kolorystycznej. Można w tym celu poprawić kolory np. narzę-
dziem
Color Balance
([
Ctrl
]+[
B
]) albo innymi podobnymi.
narcyzy
Zanim namaluję kwiaty, przeglądam internet w poszukiwaniu
zdjęć. Zachowuję ich sporo, by użyć jako punkt odniesienia. Na-
stępnie maluję, w nowych plikach, parę różnych wariantów, by mieć
z czego ułożyć kompozycję całości. Po skończeniu dokładnie wyma-
zuję krawędzie gumką, by ich kontur był
czysty
– dzięki temu będę
mogła nadać im delikatny, ale dokładny obrys.
12
.psd 05/2009 » www.psdmag.org
0
5
0
8
0
6
0
9
0
7
1
0
tło – kwiaty i detale
Korzystając z namalowanych kwiatów, układam z nich kom-
pozycję na warstwie pod postacią. Gdy jestem z niej zadowo-
lona, spłaszczam je, tak by mieć jedną warstwę, której nadaję ob-
rys –
Outer Glow
– by wydobyć kwiaty nieco z tła. Następnie, maluję
jeszcze kłęby dymu – używam w tym celu zwykłego pędzla, ale na
koniec mocno go rozmywam. Dodaję też
rozbłyski
za pomocą zwy-
kłego pędzla, ale o zwiększonym rozproszeniu (
Scattering
) – dzięki
temu możemy malować pojedynczymi kropkami.
ostatnie poprawki
W tym momencie widać, że postać nieco odstaje kolorystycznie
od powstałego tła. By ją ujednolicić, kopiuję warstwę z postacią,
a następnie korzystam z opcji
Image
>
Adjustments
>
Match Color
.
Tam wybieram dopasowanie do warstwy tła. Oczywiście rezultat jest
zbyt jaskrawy, ale zmniejszam przezroczystość warstwy postaci
w nowych kolorach, tak by nakładała się na poprzednią, do momen-
tu uzyskania harmonijnych barw. I gotowe.
Gracjana Zielińska
1
1
1
2
Plik z chomika:
olcia_7413
Inne pliki z tego folderu:
pdf-11.pdf
(427 KB)
54_55_56_folia_PL.pdf
(524 KB)
zmyslowapl.pdf
(755 KB)
efekt_z1970.pdf
(553 KB)
64-67-berant.pdf
(557 KB)
Inne foldery tego chomika:
aaaaa hasło- 123
Angielski
Dokumenty
E-booki
filmy rmvb
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin