Czas_na_e_biznes_czasna.pdf

(442 KB) Pobierz
Czas na e-biznes
Autor: Piotr Majewski
ISBN: 83-246-0700-5
Format: B5, stron: 384
Jak myœlisz, ile mo¿na zarobiæ na stronie WWW?
• Nowe modele e-biznesu — programy partnerskie, aukcje internetowe, e-mailing
Zdobywanie popularnoœci w sieci bez kosztownej reklamy
Rozwijanie e-biznesu w zgodzie z przepisami o prawach autorskich
i danych osobowych
Najlepsz¹ rekomendacj¹ tej ksi¹¿ki jest sukces jej autora. W 2000 roku wyda³ on
pierwszy numer magazynu CzasNaE-Biznes. Do dziœ kr¹g odbiorców tego pisma
poszerzy³ siê ponad trzystukrotnie — ze 150 do blisko 50 000 czytelników. Piotr
Majewski doradza tysi¹com Polaków, jak tworzyæ rentowne serwisy internetowe.
Wskazuje im nowe metody zarabiania przez sieæ — wspó³pracê z du¿ymi serwisami
www, e-mailing oraz prowadzenie pasa¿y i aukcji internetowych. W tej ksi¹¿ce
Majewski prezentuje solidn¹ wiedzê o e-biznesie poszerzon¹ o wnioski zebrane
przez setki ludzi, którzy skorzystali z jego doœwiadczenia... i nieŸle na tym zarobili.
Jeœli jesteœ cz³owiekiem czynu, gotowym po³¹czyæ swój pomys³, czas i pracê w jeden
udany projekt e-biznesu, ta ksi¹¿ka jest dla Ciebie. Dowiesz siê z niej, jak:
pozycjonowaæ stronê www w wyszukiwarkach,
stosowaæ outsourcing (czyli co zleciæ na zewn¹trz przy zak³adaniu e-biznesu),
tworzyæ nag³ówki, has³a i nazwy produktów w sieci,
zaplanowaæ treœæ merytoryczn¹ i oprawê wizualn¹ strony www,
redagowaæ skuteczne e-maile reklamowe,
kupowaæ i stosowaæ bazy adresowe.
Niech Twój e-biznes zarabia na Ciebie!
773359974.051.png 773359974.062.png 773359974.073.png 773359974.080.png 773359974.001.png 773359974.002.png 773359974.003.png 773359974.004.png 773359974.005.png 773359974.006.png 773359974.007.png 773359974.008.png 773359974.009.png 773359974.010.png 773359974.011.png 773359974.012.png 773359974.013.png 773359974.014.png 773359974.015.png 773359974.016.png 773359974.017.png 773359974.018.png 773359974.019.png 773359974.020.png 773359974.021.png 773359974.022.png 773359974.023.png 773359974.024.png 773359974.025.png 773359974.026.png 773359974.027.png 773359974.028.png 773359974.029.png 773359974.030.png 773359974.031.png 773359974.032.png 773359974.033.png 773359974.034.png 773359974.035.png 773359974.036.png 773359974.037.png 773359974.038.png 773359974.039.png 773359974.040.png 773359974.041.png 773359974.042.png 773359974.043.png 773359974.044.png 773359974.045.png 773359974.046.png 773359974.047.png 773359974.048.png 773359974.049.png 773359974.050.png 773359974.052.png 773359974.053.png 773359974.054.png 773359974.055.png 773359974.056.png 773359974.057.png 773359974.058.png 773359974.059.png 773359974.060.png 773359974.061.png 773359974.063.png 773359974.064.png 773359974.065.png 773359974.066.png 773359974.067.png 773359974.068.png 773359974.069.png 773359974.070.png 773359974.071.png 773359974.072.png 773359974.074.png 773359974.075.png 773359974.076.png 773359974.077.png 773359974.078.png 773359974.079.png
Spis treści
Rozdział 1.
Podstawy e-biznesu .......................................................................................5
1.1. Podstawowe pojęcia w e-biznesie .....................................................................................5
1.2. 4 kluczowe elementy w biznesie ....................................................................................16
Rozdział 2.
Strategia w e-biznesie .................................................................................23
2.1. 10 ulubionych strategii Jaya Abrahama ..........................................................................23
2.2. Strategia — siła, która prowadzi biznes .........................................................................27
2.3. Modele e-biznesu ............................................................................................................31
2.4. Mądre strategie w działalności e-commerce ...................................................................39
2.5. Znajdź swoją niszę! ........................................................................................................44
Rozdział 3.
Branding .....................................................................................................49
3.1. Najpierw poznaj swojego klienta ....................................................................................49
3.2. Branding i pozycjonowanie ............................................................................................56
3.3. Świadomość marki niczego nie załatwia ........................................................................59
3.4. Jak nazwać firmę lub serwis WWW? ..........................................................................62
3.5. Tagline, czyli slogan .......................................................................................................70
Rozdział 4.
Automatyzacja ............................................................................................77
4.1. Różnica pomiędzy samozatrudnieniem a systemem biznesu .........................................77
4.2. Automatyzacja w e-biznesie ...........................................................................................79
4.3. Outsourcing .....................................................................................................................82
Rozdział 5.
Dystrybucja w internecie .............................................................................87
5.1. Strona WWW ..................................................................................................................87
5.2. Sklep internetowy ...........................................................................................................90
5.3. Pasaż internetowy ...........................................................................................................93
5.4. Strategiczny partner ........................................................................................................94
5.5. Aukcje internetowe .........................................................................................................97
Rozdział 6.
Copywriting ................................................................................................99
6.1. AIDA ..............................................................................................................................99
6.2. Zasada 3 czynników .....................................................................................................104
6.3. Pisz o korzyściach popartych cechami .........................................................................108
6.4. Działaj na emocje .........................................................................................................111
6.5. Nagłówek — najważniejsza część reklamy ..................................................................122
6.6. Napisz, poczekaj, zredaguj ...........................................................................................135
Rozdział 7.
Strona WWW ............................................................................................139
7.1. Najbardziej Oczekiwana Akcja — NOA ......................................................................139
7.2. Dlaczego opłaca się kupować szablony stron WWW? .................................................142
7.3. Jak powinna wyglądać strona główna? .........................................................................144
7.4. Kontakt i pomoc ...........................................................................................................152
4
Czas na e-biznes
7.5. Notki prawne ................................................................................................................156
7.6. Hosting ..........................................................................................................................159
7.7. CMS — dlaczego warto się tym zainteresować (Łukasz Sebestyański) ......................162
Rozdział 8. SPAM .......................................................................................................165
8.1. Spam .............................................................................................................................165
8.2. Jak NIE zostać spamerem? ...........................................................................................170
Rozdział 9. Lista adresowa .........................................................................................191
9.1. Jak stworzyć własną listę adresową i zarządzać nią — za darmo? ...............................191
9.2. Jak zbudować listę adresową? ......................................................................................197
Rozdział 10. E-mail marketing .......................................................................................205
10.1. E-ziny, newslettery, kursy e-mailowe i mailingi ...........................................................205
10.2. Jak za darmo wysyłać e-ziny, newslettery, kursy i mailingi? .......................................211
10.3. Struktura skutecznego e-maila ......................................................................................216
10.4. Jak napisać skuteczny e-mail? .......................................................................................219
Rozdział 11. Autoresponder ..........................................................................................225
11.1. Autoresponder — czym jest i co daje? ..........................................................................225
11.2. Przykłady użycia autorespondera ..................................................................................227
11.3. Przykłady użycia wielokrotnego autorespondera ..........................................................232
11.4. Systemy wielokrotnych autoresponderów .....................................................................237
Rozdział 12. Wyszukiwarki ...........................................................................................239
12.1. Wyszukiwarki — wstęp ................................................................................................239
12.2. Wyszukiwarki — działanie ...........................................................................................243
12.3. Content layering, czyli jak zwiększyć oglądalność (Marcin Ekiert) .............................248
12.4. Wyszukiwarki — pozycjonowanie ................................................................................251
12.5. Link popularity ..............................................................................................................253
Rozdział 13. Świadomy marketing .................................................................................259
13.1. Świadomy marketing .....................................................................................................259
13.2. Sławni o świadomym marketingu .................................................................................266
13.3. Wskaźniki świadomego marketingu ..............................................................................268
13.4. Jak ustalić skuteczność e-maila za pomocą FreeBot.pl? ...............................................274
13.5. Dźwignia marketingowa ................................................................................................276
13.6. Kiedy stać Cię na reklamę? ...........................................................................................279
13.7. Kalkulator ROI — Rentowności Kampanii Reklamowej .............................................283
13.8. Jak prawidłowo przeprowadzać testy marketingowe? ..................................................293
Rozdział 14. Reklama ...................................................................................................307
14.1. Zanim zaczniesz myśleć o reklamie ..............................................................................307
14.2. Demografia to nie wszystko ..........................................................................................317
14.3. Reklama nie jest po to, by klienta bawić lub intrygować ..............................................320
14.4. Case study: skuteczna strategia reklamowa dla serwisu pf.pl .......................................322
14.5. Alternatywa dla bannerów .............................................................................................326
14.6. 12 zasad skuteczniejszych bannerów ............................................................................328
14.7. Prosty i skuteczny format reklamy typu top layer .........................................................331
14.8. Strategie korzystania z boksów reklamowych ..............................................................334
Rozdział 15. Program partnerski ...................................................................................339
15.1. Podstawy programów partnerskich .................................................................................339
15.2. Tworzenie programu partnerskiego ..................................................................................347
15.3. Promocja programu partnerskiego ................................................................................356
15.4. Prowadzenie programu partnerskiego ...........................................................................364
Skorowidz ................................................................................................373
Rozdział 3.
Branding
3.1. Najpierw poznaj swojego klienta
Zanim w ogóle zaczniesz myśleć o budowaniu jakiejkolwiek marki, powinieneś po-
znać swojego idealnego klienta. Jeśli nie znasz swojego idealnego klienta, tj. takiego,
któremu:
najłatwiej,
najczęściej,
z największym zyskiem
sprzedasz, to tak naprawdę nie wiesz nic o swoim biznesie.
Nieznajomość własnej idealnej grupy docelowej to największy grzech, jaki można
popełnić w biznesie. Nie należy jednak patrzeć na grupę docelową jak na grupę,
lecz jak na jednostkę. Dlatego właśnie mówimy o idealnym kliencie.
Najprościej: nie możesz robić marketingu (nie mówimy tylko o reklamach) dobrze, jeśli
nie znasz swojego idealnego klienta. Najwięcej bankructw i problemów wśród ledwo
dających sobie radę biznesów wynika z tego jednego, niedopuszczalnego błędu.
Jeśli pozycjonujesz swój produkt jako produkt dla wszystkich, to… masz kłopoty.
Kim jest Twój idealny klient
Oto lista podstawowych pytań, na które powinieneś odpowiedzieć sobie sam albo za
pomocą badań zewnętrznych oraz własnych. Jeśli robisz już biznes w sieci, możesz
przeprowadzić odpowiednie ankiety.
1. Ile ma lat?
2. Podaj więcej informacji demograficznych.
50
Czas na e-biznes
3. Podaj więcej informacji geograficznych.
4. Jakie ma wykształcenie?
5. Ile zarabia (miesięcznie lub rocznie — zaznacz to)?
6. Jaką funkcję pełni w biznesie (rodzinie — jeśli nie sprzedajesz firmom)?
7. Co powiesz o jego sytuacji życiowej?
8. W co wierzy — w jakie wartości uniwersalne i typowe dla tego człowieka?
9. Jaki jest jego poziom wiedzy w kwestiach związanych z tym, co robisz?
10. Co ceni?
11. Za co płaci?
12. Kim się stanie, jeśli skorzysta z Twoich usług?
13. Jaki wpływ będzie miała Twoja usługa jego otoczenie (biznes, rodzinę)?
14. Kim powinien być, żeby płacił więcej?
15. Czy nie warto skupić się na tych, którzy płacą lepiej? Dlaczego?
Jakich korzyści Twoi klienci oczekują od Ciebie,
Twojego produktu lub usługi?
Nie możesz po prostu spytać klienta, czego chce od Twojego produktu i za pomocą
jego odpowiedzi wyznaczyć kierunku dla swojej strategii marketingowej. Ten rodzaj
prostego badania daje tak duże odchylenia od stanu faktycznego, że otrzymasz fałszywy
obraz. Tak samo nie możesz spytać klienta, ile chciałby zapłacić za Twój produkt.
Takie proste pytania włączają w jego głowie alarm: „Co mam odpowiedzieć, by na
tym zyskać?”.
Badanie musi być przeprowadzone w oparciu o pytania podświadomie skłaniające
klienta do ujawnienia swoich prawdziwych przekonań i potrzeb. Mówimy tutaj o so-
cjotechnikach bardziej lub mniej zakamuflowanych.
Jak mawiał Bruce Barton, wybitny marketer początku XX wieku, ulubioną piosenką
klienta jest „Kocham siebie” (I Love Me). Jeśli zadasz mu bezpośrednie pytanie, po-
wie Ci o tym, co on myśli, że powinien chcieć — będzie krył swoje prawdziwe myśli.
Socjotechniki, czyli odpowiednio skonstruowane badanie, pokażą Ci, czego klient tak
naprawdę chce.
Jeśli masz możliwość zbadania swojego idealnego klienta, zrób to. W innym przy-
padku możesz przeprowadzić badania na faktycznych klientach, co przy odpowiedniej
ich ilości daje równie wiarygodne wyniki.
Musisz też wiedzieć, które z wszystkich wymienionych przez Ciebie korzyści Twoi
klienci cenią najbardziej.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin