Współpraca z instytucjami samorządowymi
Opis:
1. Szkolny Związek Sportowy:
1.1. zawody sportowe (pływanie, czwórbój LA, piłka koszykowa)
1.2. Trzebiński Bieg Trzeźwości
1.3. Gminny Dzień Sportu Szkolnego
2. Wiejski Dom Kultury w Psarach
2.1. Dzień Dziecka,
2.2. Piknik Rodzinny na rozpoczęcie wakacji
3. Ochotnicza Straż Pożarna w Psarach, Maltańska Służba Medyczna
3.1. organizowanie Próbnego Alarmu połączonego z pokazową akcją ratowniczą przy współpracy z Maltańską Służbą Medyczną i OSP w Psarach
4. Policja
4.1. przeprowadzenie egzaminu na kartę rowerową dla klas 4. przy współpracy z Policją
5. Gminne Szkoły Podstawowe
5.1. organizowanie wspólnie z innymi nauczycielami WF sąsiednich szkół sobotnio-niedzielnych zawodów mających na celu aktywizację dzieci w działaniu na rzecz poprawy zdrowia, przeciwdziałania patologiom społecznym i organizowania czasu wolnego dzieciom
Szkoła nie jest środowiskiem zamkniętym w związku, z czym każdy rodzaj i przejaw działalności wpływa na jej wizerunek. Należy więc dążyć do rozwijania i eksponowania współpracy z różnymi podmiotami sołectwa, gminy powiatu w celu wspierania działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej by wspierać jej pozytywne postrzeganie w społeczeństwie. Podmioty te mogą wnieść wiele ciekawych rozwiązań w funkcjonowanie placówki i pomóc w zdobywaniu nowych doświadczeń zarówno uczniom, nauczycielom jak i rodzicom. Często bez pomocy płynącej ze środowiska właśnie wiele imprez nie mogłoby się odbyć.
Analiza:
Staram się systematycznie współpracować ze środowiskiem lokalnym, dzięki czemu uczniowie mają możliwość realizowania swoich pasji i zainteresowań poprzez uczestnictwo w życiu regionu. Uczestnictwo w tych imprezach jest obustronną formą promocji. Dzięki temu tworzyć się może system wzajemnej współpracy i przepływu informacji. Pozyskałem wielu sojuszników dla szkoły. Udział w życiu środowiska lokalnego to doskonała okazja na poznawanie kultury i dziedzictwa historycznego własnego regionu, uświadomienie dzieciom jego bogactwa i potrzeby kontynuowania tradycji, budzenie więzi społecznej i integrowanie środowiska lokalnego.
Współpracując ze SZS w Trzebini miałem możliwość doskonalenia swoich umiejętności w zakresie organizowania międzyszkolnych zawodów sportowych. Podczas rozgrywek udzielałem się w zakresie sędziowania i protokołowania przebiegu spotkań, co także motywowało mnie do zaznajamiania się z najnowszymi przepisami regulującymi przebieg gry w danej dyscyplinie. W arkana pracy sędziowskiej wdrażałem uczniów, którzy zdobywali wiedzę na temat sędziowania i protokołowania meczy mając możliwość sprawdzenia się praktycznego podczas zawodów.
W ramach współpracy z Domem Kultury w Psarach opracowywałem na potrzeby organizowanych imprez systemy rozgrywek i konkursów oraz pomagałem w ich przeprowadzeniu. Dało mi to możliwość bliższego spotkania się z cała społecznością Psar i okolicznych sołectw uczestniczących w prowadzonych imprezach. Miałem okazję lepszego poznania środowiska od strony ich świadomości o roli sportu (ruchu) w życiu człowieka i stopnia zaangażowania w życie lokalne mieszkańców.
Wraz z OSP w Psarach oraz Maltańskimi Służbami Medycznymi przygotowywałem corocznie symulowaną akcję ewakuacji szkoły na wypadek pożaru i udzielania pierwszej pomocy poszkodowanym. Dzieci zdobywały w ten sposób niezbędne umiejętności i wiedzę na temat bezpiecznej ewakuacji. Miały możliwość zobaczenia w trakcie działania specjalistów w zakresie ratownictwa drogowo-medycznego.
Aby wyjść naprzeciw potrzebie młodzieży do rywalizacji i potrzebie sprawdzania się wspólnie w gminnym zespole przedmiotowym przygotowywaliśmy zawody sportowe w dni wolne od nauki. Dawaliśmy młodzieży możliwość spełnienia się i wykorzystania nadmiaru energii na zdrowe współzawodnictwo drużynowe, a dla nas była to kolejna możliwość wymiany doświadczeń zawodowych.
Opis i analiza realizacji wymagań § 8 ust. 2 pkt 4emgr Maciej Pulnar
kopciuszek7