PRZYSZŁA DO NAS WIOSNA.doc

(46 KB) Pobierz

 

Zdrowie, aktywność ruchowa

Cele operacyjne

Edukacja muzyczna

Cele operacyjne

 

- Zabawy ruchowe prowadzone metodą Rudolfa Labana

 

- Zestaw zabaw ruchowych według pomysłu nauczycielki (załącznik)

 

  

- „Ptaki”- opowieść ruchowa

 

 

- „Bociany”- zabawa orientacyjno – porządkowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dziecko rozwija inwencję twórczą i fantazję

 

 

 

- aktywnie bierze udział w zabawach

 

 

 

- rozwija sprawność ruchową

 

 

- reaguje na określone sygnały 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Śpiewnie piosenek o tematyce wiosennej „Wiosna tuż, tuż”, „Wiosenka”, „W ogródeczku”

 

 

- utrwala słowa i melodie poznanych wcześniej piosenek

Edukacja językowo – literacka,

edukacja przyrodnicza

Cele operacyjne

Estetyka, aktywność twórcza

Cele operacyjne

 

- „ Zwierzęta budzą się wiosną” krótkie rozmowy nt. zwierząt obudzonych  przez wiosnę

 

 

- „Radosne powitanie wiosny”- oglądanie teatrzyka organizowanego przez grupę straszaków

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dziecko zna i potrafi wskazać na obrazkach te zwierzęta, które zimą śpią a budzą się na wiosnę ; chętnie ogląda z panią album o zwierzętach

 

- dziecko z zaciekawieniem ogląda przedstawienie

 

- Naklejanie z użyciem gotowych elementów: „ Sukienka dla wiosny” .  Ozdabianie sukienki kwiatkami z wykorzystaniem gotowych elementów  Pokolorowanie całości

 

 

 

 

 

 

 

 

- dziecko  rozwija samodzielne, twórcze pomysły komponowania wzorów

 

Edukacja matematyczna

Cele operacyjne

 

Zajęcia indywidualne


 

- Zabawa matematyczna „Szybko do gniazdka”

 

 

 

-  dziecko potrafi posługiwać się liczebnikiem porządkowym „jeden, dwa, trzy” ,  uważnie słucha poleceń i objaśnień dotyczących zabawy ,oczekuje na swoją kolej podczas odpowiedzi

 

- Wspólne redagowanie z panią gazetki o wiośnie. Dzieci potrafią wyszukać ilustracje spośród innych o wiośnie, współdziałają z panią i   z rówieśnikami

- Zgaduj – zgadula czy przyszła wiosna? Rozpoznawanie oznak wiosennych na podstawie czynności naśladowczych .  Dzieci potrafią naśladować np. „lot bociana, wzrost roślin, skoki żabki...”  Wyszukują odpowiednie obrazki z tym związane. Uważnie obserwują czynności pani i kolegów .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Termin:     23.03. 2009 r.-  27.03.2009 r.

 

 

 

Cele ogólne:

 

 

 

 

Temat kompleksowy:   Przyszła do nas wiosna

 

 

 

Literatura:

„Rozkład materiału ABC trzylatka”, WSiP, W-wa 2005 r.

„ABC…Program wychowania przedszkolnego XXI wieku”, A.- Łada- Grodziska, WSiP, W-wa 2000 r.

„Razem ze słonkiem” Maria Kownacka ( cz. I przedwiośnie, cz. II wiosna)

 


 

 

    Zabawy ruchowe prowadzone metodą Rudolfa Labana

·         Bieganie po sali przy akompaniamencie żywej i skocznej melodii, zabawy dowolne do muzyki

·         Wymyślanie fantazyjnych ukłonów w przerwie muzycznej

·         Improwizacja ruchowa – swobodny ruch przy muzyce, przestrzeganie zasady; przy wysokich dźwiękach wykonują ruchy w wysokiej pozycji, przy niższych – w niskiej pozycji

·         Naśladowanie zwijania i rozwijania chodniczka dla Wiosny (ruchami rąk)

·         Naśladowanie przenoszenia ciężkich konewek z wodą w czasie odpoczynku następuje pełne rozluźnienie ciała

·         Skoki radości – dzieci pokazują wielką radość z powodu przeniesienia konewek i podlania kwiatów

·         Chodzimy pod wielki wiatr – dowolne naśladowanie takiego chodu

·         Reagowanie na zmianę dynamiki w muzyce: głośno-szybki bieg, cicho- wolny bieg

·         Swobodny taniec przy muzyce, w czasie przerwy dzieci przyjmują pozycję figurki

·         Rytmiczny marsz. Na sygnał dzieci żegnają różne części ciała

·         np. czoło z kolankiem, dłoń ze stopą itp.

.         Zestaw zabaw ruchowych

·             Marsz sygnalizujący rozpoczęcie zabawy

·             Zabawa orientacyjno-porządkowa „Słońce i deszczyk”

·               Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „ Słonko” (siad skulny – słonko zaszło, na sygnał powolne wspięcie na palcach – słonko wstało, słonko przesuwa się po niebie – dzieci przechodzą kilka kroków...)

·             Zabawa z elementami czworakowania „ Kotki”

·             Ćwiczenia tułowia - skręty

·             Zabawa z elementami równowago „ Bociany”

·             Zabawa z elementami skoku „ ptaszki”

·             Marsz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin