Zdrowie, aktywność ruchowa
Cele operacyjne
Edukacja muzyczna
- Zabawy ruchowe prowadzone metodą Rudolfa Labana
- Zestaw zabaw ruchowych według pomysłu nauczycielki (załącznik)
- „Ptaki”- opowieść ruchowa
- „Bociany”- zabawa orientacyjno – porządkowa
- dziecko rozwija inwencję twórczą i fantazję
- aktywnie bierze udział w zabawach
- rozwija sprawność ruchową
- reaguje na określone sygnały
- Śpiewnie piosenek o tematyce wiosennej „Wiosna tuż, tuż”, „Wiosenka”, „W ogródeczku”
- utrwala słowa i melodie poznanych wcześniej piosenek
Edukacja językowo – literacka,
edukacja przyrodnicza
Estetyka, aktywność twórcza
- „ Zwierzęta budzą się wiosną” krótkie rozmowy nt. zwierząt obudzonych przez wiosnę
- „Radosne powitanie wiosny”- oglądanie teatrzyka organizowanego przez grupę straszaków
- dziecko zna i potrafi wskazać na obrazkach te zwierzęta, które zimą śpią a budzą się na wiosnę ; chętnie ogląda z panią album o zwierzętach
- dziecko z zaciekawieniem ogląda przedstawienie
- Naklejanie z użyciem gotowych elementów: „ Sukienka dla wiosny” . Ozdabianie sukienki kwiatkami z wykorzystaniem gotowych elementów Pokolorowanie całości
- dziecko rozwija samodzielne, twórcze pomysły komponowania wzorów
Edukacja matematyczna
Zajęcia indywidualne
- Zabawa matematyczna „Szybko do gniazdka”
- dziecko potrafi posługiwać się liczebnikiem porządkowym „jeden, dwa, trzy” , uważnie słucha poleceń i objaśnień dotyczących zabawy ,oczekuje na swoją kolej podczas odpowiedzi
- Wspólne redagowanie z panią gazetki o wiośnie. Dzieci potrafią wyszukać ilustracje spośród innych o wiośnie, współdziałają z panią i z rówieśnikami
- „Zgaduj – zgadula czy przyszła wiosna?” Rozpoznawanie oznak wiosennych na podstawie czynności naśladowczych . Dzieci potrafią naśladować np. „lot bociana, wzrost roślin, skoki żabki...” Wyszukują odpowiednie obrazki z tym związane. Uważnie obserwują czynności pani i kolegów .
Termin: 23.03. 2009 r.- 27.03.2009 r.
Cele ogólne:
Temat kompleksowy: Przyszła do nas wiosna
Literatura:
„Rozkład materiału ABC trzylatka”, WSiP, W-wa 2005 r.
„ABC…Program wychowania przedszkolnego XXI wieku”, A.- Łada- Grodziska, WSiP, W-wa 2000 r.
„Razem ze słonkiem” Maria Kownacka ( cz. I przedwiośnie, cz. II wiosna)
Zabawy ruchowe prowadzone metodą Rudolfa Labana
· Bieganie po sali przy akompaniamencie żywej i skocznej melodii, zabawy dowolne do muzyki
· Wymyślanie fantazyjnych ukłonów w przerwie muzycznej
· Improwizacja ruchowa – swobodny ruch przy muzyce, przestrzeganie zasady; przy wysokich dźwiękach wykonują ruchy w wysokiej pozycji, przy niższych – w niskiej pozycji
· Naśladowanie zwijania i rozwijania chodniczka dla Wiosny (ruchami rąk)
· Naśladowanie przenoszenia ciężkich konewek z wodą w czasie odpoczynku następuje pełne rozluźnienie ciała
· Skoki radości – dzieci pokazują wielką radość z powodu przeniesienia konewek i podlania kwiatów
· Chodzimy pod wielki wiatr – dowolne naśladowanie takiego chodu
· Reagowanie na zmianę dynamiki w muzyce: głośno-szybki bieg, cicho- wolny bieg
· Swobodny taniec przy muzyce, w czasie przerwy dzieci przyjmują pozycję figurki
· Rytmiczny marsz. Na sygnał dzieci żegnają różne części ciała
· np. czoło z kolankiem, dłoń ze stopą itp.
. Zestaw zabaw ruchowych
· Marsz sygnalizujący rozpoczęcie zabawy
· Zabawa orientacyjno-porządkowa „Słońce i deszczyk”
· Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „ Słonko” (siad skulny – słonko zaszło, na sygnał powolne wspięcie na palcach – słonko wstało, słonko przesuwa się po niebie – dzieci przechodzą kilka kroków...)
· Zabawa z elementami czworakowania „ Kotki”
· Ćwiczenia tułowia - skręty
· Zabawa z elementami równowago „ Bociany”
· Zabawa z elementami skoku „ ptaszki”
· Marsz
ewajorek