Nadzorowanie zapisów ( Logo ).pdf

(146 KB) Pobierz
196420645 UNPDF
LOGO
Nazwa i adres FIRMY
PROCEDURA
Systemowa
P02.02 wyd. [data wydania]
str. 1 / stron 5
ilość załączników: 1
egz. nr: ...............
Tytuł:
Nadzorowanie zapisów
Spis treści
1. Cel................................ ................................ ................................ ................................ ................................ ... 2
2. Przedmiot i zakres ................................ ................................ ................................ ................................ ......... 2
3. Definicje ................................ ................................ ................................ ................................ ......................... 2
4. Odpowiedzialność i uprawnienia ................................ ................................ ................................ .................. 2
5. Schemat blokowy ................................ ................................ ................................ ................................ .......... 3
6. Opis postępowania ................................ ................................ ................................ ................................ ........ 4
6.1 Identyfikacja potrzeb dotyczących zapisów ................................ ................................ ................................ . 4
6.2 Sporządzanie i oznaczanie ................................ ................................ ................................ ......................... 4
6.3 Okresy przechowywania ................................ ................................ ................................ ............................. 4
6.4 Przechowywanie................................ ................................ ................................ ................................ ......... 4
6.5 Udostępnianie zapisów klientowi................................ ................................ ................................ ................. 4
6.6 Końcowe rozdysponowanie................................ ................................ ................................ ......................... 4
7. Dokumenty związane ................................ ................................ ................................ ................................ ..... 4
8. Zapisy ................................ ................................ ................................ ................................ ............................. 5
9. Załączniki ................................ ................................ ................................ ................................ ....................... 5
10. Zmiany do wydania poprzedniego ................................ ................................ ................................ .............. 5
11. Informacje dodatkowe i postanowienia końcowe ................................ ................................ ...................... 5
Niniejszy dokument
Zatwierdzam
jako obowiązujący w
LOGO
[data za-
twierdze-
nia]
data
Imię i Nazwisko – Właściciel/Dyrektor
............................................................
podpis
Dokument jest wydany przez LOGO/ lub nazwa FIRMY
Wszelkie prawa zastrzeżone. Przedruk, kopiowanie, reprodukowanie w całości lub w częściach tylko za zgodą wydawcy.
196420645.004.png
LOGO
P02.02, wyd. [data wydania]
str. 2 z 5
1. Cel
Zapewnienie, że utrzymywane i przechowywane są przez ustalony okres odpowiednie zapisy
umożliwiające prezentację osiągnięcia wymaganej jakości wyrobów, realizacji działań i skuteczności
systemu zarządzania jak ością.
2. Przedmiot i zakres
Procedura ustala system nadzoru nad zapisami dotyczącymi jakości obejmujący sporządzanie,
przechowywanie i obsługiwanie zapisów.
Procedura dotyczy wszystkich rodzajów zapisów tworzonych w Przedsiębiorstwie oraz
dokumentów stanowiących zapisy otrzymywane od dostawców i insty tucji zewnętrznych.
3. Definicje
1. Zapisy dotyczące jakości: informacje zebrane na druku (formularzu) lub na nośnikach
elektronicznych związane z wyrobem, procesem lub systemem jakości dotyczące stanu spełniania
wymagań i/lub realizacji działań; aby jakakolwi ek informacja mogła być traktowana jako zapis
jakości to musi być to dokument nadzorowany przez upoważnioną osobę, zatwierdzony przez
podpis, dający się jednoznacznie przyporządkować i z awierający datę wystawienia.
2. Kluczowy dokument: dokument (zapis) o tak iej wadze, że przedwczesne pozbycie się go mogłoby
spowodować poważne ryzyko utraty prestiżu, kosztów i odpowiedzialności prawnej; jako kluczowe
dokumenty traktuje się przynajmniej wszystkie zapisy wymagane przyjętą normą systemu jakości
oraz wynikające z uzgodnień kontraktowych.
3. Pełnomocnik: Pełnomocnik Właściciela Przedsiębiorstwa ds. systemu zarządzania jakością.
4. Odpowiedzialność i uprawnienia
1. Każdy kto tworzy dokumenty (zapisy) jest odpowiedzialny za poprawność merytoryczną,
oznaczenie i formę dokumentu.
2. Pełnomocnik jest odpowiedzialny i uprawniony do ustalenia wykazu i okresów przechowywania
kluczowych dokumentów (zapisów).
3. Wyznaczone jednostki są odpowiedzialne za odpowiednie obsługiwanie zapisów i przechowywanie
przez ustalony okres.
4. Szczegółowy po dział odpowiedzialności wynika z pkt. 6 procedury i tabeli odpowiedzialności za
przechowywanie poszczególnych rodzajów zapisów (p. zał. nr 1).
5. Pełnomocnik ds. Zarządzania Jakością jest odpowiedzialny za ciągłą aktualność i adekwatność
niniejszej procedury oraz za doskonalenie procesu nadzoru nad zapisami.
196420645.005.png
LOGO
P02.02, wyd. [data wydania]
str. 3 z 5
5. Schemat blokowy
Określenie zbioru
zapisów
Norma ISO 9001.
Przepisy.
Procedury.
Ustalenie zasad
i okresów
przechowywania
Zał. nr 1
Wykaz zapisów
i okresy
przechowywania
Ustalenie
odpowiedzialnych za
sporządzenie
i obsługę zapisów
Procedury.
Instrukcje.
Zał. nr 1.
Sporządzanie,
przechowywanie i
udostępnianie zapisów
Rejestry.
Zbiory zapisów.
Końcowy przegląd
i rozdysponowanie
Protokół
196420645.006.png 196420645.007.png 196420645.001.png
LOGO
P02.02, wyd. [data wydania]
str. 4 z 5
6. Opis postępowania
6.1 Identyfikacja potrzeb dotyczących zapisów
Pełnomocnik identyfikuje potrzeby sporządzenia zapisów. Odpowiednie ustalenia są zawarte w
procedurach systemu jakości. Załącznik nr 1 do niniejszej procedury zawiera wykaz zapisów
kluczowych.
6.2 Sporządzanie i oznaczanie
Wszystkie zapisy muszą być sporządzone czytelnie oraz muszą być oznaczone tak, aby dały się
jednoznacznie przyporządkow ać do wyrobu lub działania, którego dotyczą. Musi być zapewniona
identyfikacja osoby, która zapis sporządziła.
6.3 Okresy przechowywania
1. Pełnomocnik ustala wykaz zapisów kluczowych, okresy ich przechowywania i odpowiedzialnych za
przechowywanie. Wykaz ten st anowi integralną część niniejszej procedury (zał. nr 1) i musi być
aktualizowany stosownie do sytuacji.
2. Kierownicy komórek organizacyjnych identyfikują potrzeby przechowywania zapisów innych niż
kluczowe i stosownie do zidentyfikowanych potrzeb dokonują we wnętrznych ustaleń odnośnie
przechowywania tych zapisów. W szczególności w każdej komórce musi być sporządzony
szczegółowy wykaz zapisów związanych z zakresem realizowanych zadań. Wykaz ten powinien
obejmować zarówno zapisy wchodzące, jak i tworzone oraz p ostępowanie z tymi zapisami.
6.4 Przechowywanie
Każda komórka, w której powstają i/lub są wykorzystywane zapisy jest zobowiązana do
przechowywania zapisów w sposób zabezpieczający przed uszkodzeniem, zniszczeniem lub
zagubieniem oraz w sposób zapewniają cy łatwy i szybki dostęp dla upoważnionego personelu.
6.5 Udostępnianie zapisów klientowi
Wszystkie zapisy nie stanowiące dokumentów do przekazania klientowi jako dokumentacja
towarzysząca wyrobowi (usłudze), muszą być również udostępnione klientowi lub jego
przedstawicielowi na jego żądanie w zakresie właściwym do wykazania wiarygodności działań
jakościowych.
6.6 Końcowe rozdysponowanie
1. Pod koniec okresu przechowywania zapisy muszą być przejrzane i muszą być podjęte decyzje
odnośnie dalszego rozdysponowania.
2. Kierownik nadzorujący określone rodzaje zapisów jest upoważniony do końcowego
rozdysponowania z zastrzeżeniem uzgodnienia z Pełnomocnikiem.
3. Z końcowego rozdysponowania musi być sporządzony protokół.
7. Dokumenty związane
1. Norma ISO 9001 wyd. 2000;
2. Przepisy o odpowiedzialności za produkt.
3. Procedury systemu jakości.
196420645.002.png
LOGO
P02.02, wyd. [data wydania]
str. 5 z 5
8. Zapisy
1. Protokoły końcowego rozdysponowania.
9. Załączniki
1. Wykaz i okresy przechowywania zapisów kluczowych (zał. nr 1);
10. Zmiany do wydania poprzedniego
Nie dotyczy - jest to pierwsze wydanie.
11. Informacje dodatkowe i postanowienia końcowe
1. Autor procedury: Stanisław Ziółkowski
2. Procedura przed zatwierdzeniem została zweryfikowana i uzgodniona przez zainteresowane
strony, co jest wykazane poniżej:
Potwierdzenie weryfikacji i uzgodnień treści procedury
Lp.
Imię i nazwisko
Stanowisko
Data
Podpis
1.
2.
3.
>> Koniec procedury <<
196420645.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin