Fiat Brava Bravo Zakladanie plastikowych dokladek na progi w BBM.pdf

(374 KB) Pobierz
89228720 UNPDF
Zakładanie plastikowych
dokładek na progi w BBM
by Chevy
Koszt: progi od 65zł (te co na foto), klej ok.16zł, pianka ok.16zł
Progi założyłem nie tylko dla poprawy wyglądu autka, ale również dla zabezpieczenia
oryginalnych progów przed odpryskami lakieru i związaną z tym rdzą.
1. Kupić odpowiednie progi (ja miałem uniwersalne za 65zł cały komplet).
Chevy – Klub Bravo/Brava/Marea autokacik.pl
1
edited by Patre
 
89228720.007.png
2. Pierwsze co robimy to przycinamy progi na odpowiednią długość, gdyż te są o
jakieś 10 - 15cm za długie.
3. Ucinamy końcówki oryginalnych plastików przy tylnym kole. Po prostu będą
przeszkadzały gdy założymy nowy próg. Próbowałem wykręcić element w
całości, ale to całkiem spore osłony pod silnikiem i lepiej to zostawić na miejscu.
4. Sprawdzamy czy progi w ogóle pasują. Jeśli tak to robimy następny krok.
Chevy – Klub Bravo/Brava/Marea autokacik.pl
2
edited by Patre
89228720.008.png 89228720.009.png
5. BARDZO WAŻNE. Bardzo dokładnie oczyszczamy oryginalne progi z wszelakich
odprysków. Jeśli wokół odprysku farba się nie trzyma, to zrywamy tyle ile trzeba.
Bierzemy papierek ścierny w łapę i wszystkie odkryte elementy blachy,
szczególnie te, które już zdążyły pordzewieć, bardzo dokładnie szlifujemy. Foto
jeszcze przed szlifem.
6. Następnie wszystkie odkryte elementy blachy bardzo dokładnie i grubo
pokrywamy farbą antykorozyjną. Nie trzeba się specjalnie bawić w estetykę, bo i
tak wszystko zostanie zakryte progami. Ważne, aby cała rdza była usunięta i
dokładnie zamalowana goła blacha. Okazuje się, że po kilkuletniej (w moim
przypadku 8 letniej) eksploatacji trochę tego było.
Chevy – Klub Bravo/Brava/Marea autokacik.pl
3
edited by Patre
89228720.001.png 89228720.002.png
7. Gdy farba wyschnie wstępnie mocujemy progi. Są tak wyprofilowane, że
zahaczają się o przednią część oryginalnych progów (dolna część błotnika) a
przy tylnym błotniku możemy prób zacisnąć zaciskiem.
8. Teraz możemy wywiercić gdzie trzeba (najlepiej małym wiertłem 2,3mm) otwory
pod wkręty. Wiercimy je na wylot progu, tam gdzie dokładka odstaje od progu.
Nie ma reguły, co ile wiercić otwory. Jeśli chodzi o wysokość, to najlepiej ok.10-
15mm od górnej krawędzi dokładki. Z jednej strony musiałem zrobić ich koło 7 z
drugiej aż 11. Przy tej czynności dobrze jest wkręcić kontrolnie 2, 3 blachowkręty
(najlepiej 3mm o dł. 15-20mm).
9. Jeśli mamy już wszystko powiercone, zdejmujemy wszystko i całość (progi +
dokładki) dokładnie myjemy rozpuszczalnikiem. Teraz wystarczy już nałożyć klej
na dokładkę progu (ja kupiłem czarny do szyb, akwariów itp. - podobno trzyma
bardzo dobrze - koszt ok.16zł za tubkę). Na dwa progi zużyłem ok. 75% tuby.
Chevy – Klub Bravo/Brava/Marea autokacik.pl
4
edited by Patre
89228720.003.png 89228720.004.png
10. Przy tej czynności przyda nam się pomocnik, choć na chwilę:) Wkręcamy
pierwszą śrubę, gdy nasz pomocnik trzyma drugi koniec progu. Później można
wkręcić ostatnią śrubę i zwolnić pomocnika z jego funkcji:) Powkręcać pozostałe
śruby (nie za mocno) i tak zostawić na kilka dni.
DYGRESJA. Śruby wkręcamy po to, aby próg podczas schnięcia silikonowatego kleju
bardzo dobrze przylegał do oryginalnego progu. Na kleju jest napisane, że schnie w
kilkadziesiąt minut, ale pełną wytrzymałość uzyskuje dopiero po 7 dniach! Myślę, że
już po 5 dniach można je odkręcić, zaszpachlować otwory.
11. Teraz górne miejsce styku dokładki z progiem uszczelniamy tym samym
silikonowatym klejem za pomocą małej jego ilości i plastikowej szpachelki. Nie
używać metalowej, bo zarysuje się lakier nad zamontowaną dokładką. Efekt
prawie końcowy wygląda tak:
Chevy – Klub Bravo/Brava/Marea autokacik.pl
5
edited by Patre
89228720.005.png 89228720.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin