Peugeot 307 Demontaż zaworu EGR silnik 2.0 HDI 90 KM.odt

(1158 KB) Pobierz

  Demontaż zaworu EGR w silniku 2.0 HDI 90KM Peugeot 307

  bez opuszczania silnika

 

  1. Potrzebne będą klucz 10 oczkowa krótka ( najlepiej z grzechotką ) do tego mała grzechotka +2 przedłużki dłuższe + nasadka przegubowa + nasadka 10. Do tego torxy, kombinerki i inne potrzebne narzędzia.
    2. Na początek demontujemy plastikową pokrywę na silniku, wycieraczki, podszybie, plastikową belkę wzmacniającą podszybie,zbiorniczek z płynem hamulcowym, wygłuszenia (u mnie nie były przyczepione do ściany grodziowej więc wyciągnąłem je wraz ze wzmocnieniem podszybia).
    3. Rozkręcamy przy pomocy klucza nr 7 środkową część rury dolotowej powietrza, myślę że nie będzie większego problemu
    4. Następnie bierzemy się za kolejną część rury dolotowej to turba, przykręcona jest ona na 2 śruby jedna na górze (trzeba trochę ręką pogrzebać i namacać, raczej prosta do znalezienia) i jedna na dole zaraz przy turbie ( poniżej zdjęcie przedstawiające tą śrubę ) niestety nie udało mi się wyciągną tej części rury. Ale ruszając ją we wszystkie strony zrobi się trochę miejsca.
    5. Gdy już jakoś sobie ją ułożymy oczom naszym ukaże się EGR oraz rurka wlotu spalin ( nie wiem czy to się tak dokładnie nazywa ale chodzi o harmonijkową rurkę dochodzącą do EGR). A więc odkręcamy ją z naszej prawej strony przykręcona jest na 2 śruby rozmiar 8. Dodatkowo przykręcona jest ona opaską mniej więcej 10 cm od prawej strony śruba znajduje się pod rurką i trzeba ją sobie namacać . A przykręcona jest na klucz 10. I najważniejsze zdjęcie opaski łączącej rurkę z EGRem. Najlepiej użyć śrubokręta bo i tak jest tam mało miejsca na cokolwiek, ale można też spróbować małymi cążkami bocznymi.
    6. Po zdjęciu rurki jak również przewodu podciśnienia nie zostaje nic innego jak odkręcić zawór EGR. Do poluzowania śrub potrzebny będzie wspomniana na początku grzechotka wraz z przedłużkami i przegubową końcówką. Jednak uda nam się nią poluzować tylko lewą śrubę ponieważ prawa jest schowana pod kolankiem odstającym od EGR ( do którego podłącza się rurkę wlotu spalin). Po poluzowaniu lewej śruby odkręcamy ją krótkim kluczem nr 10 z grzechotką ( można zwykłą ale z grzechotką nie trzeba ciągle ustawiać klucza). Z prawą się trochę nasiłowałem ale nie ma rzeczy niemożliwych coś musiało puścić. Albo ścięgno w mojej ręce albo śruba, na szczęście puściła śruba .
    7. Nom i nasz nieszczęsny EGR jest na wierzchu. Po przeczyszczeniu czas na składanie, przy zakładaniu tego zaciskowego pierścienia łączącego EGR z rurą wlotową spalin proponuję ją lekko nadpiłować piłką do metalu ( jak znajdę odpowiednie zdjęcie na internecie takiej opaski pokaże wam w którym miejscu) w celu lepszego złapania jej cążkami.
    8. Ze złożeniem reszty nie powinno być problemu, odwrotna kolejność.

    Tak jak obiecałem zdjęcia po rozbiórce oraz zdjęcie śruby od spodu ( którą przykręcona jest rura dolotowa do turbo)



 

Po odkręceniu wszystkiego co opisane powyżej

 



 



Dla niedowiarków zdjęcie po wyjęciu EGR
 



Zgłoś jeśli naruszono regulamin