Poradnik jak zrobic wlasne modele.docx

(974 KB) Pobierz

Napisałem poradnik jak zrobić własny model broni lub napis na skórze, czyli modyfikacje modeli w grach Half-Life
Half-Life Model Viewer to program, który umożliwia nam podglądnąć i przerobić model.

Potrzebne programy :
Half-Life Model Viewer v1.36
studiomdl studiomdl
mdldec mdldec
Photoshop lub Gimp [Ja zrobię poradnik z Photoshop]

I.
1. Ściągamy program Half-Life Model Viewer v1.36
2. Ściągamy program studiomdl
3. Ściągamy program mdldec
4. Rozpakowujemy
5. Instalujemy program HL Model Viewer v1.36

II.
1. Włączamy program HL Model Viwer
http://img706.imageshack.us/img706/5346/83230586.png
2. Wchodzimy w Tools -> Configure tools
3. -W miejsce Path to "studiomdl.exe" dajemy plik studiomdl.exe
-W miejsce Path to "mdldec.exe" dajemy plik mdldec.exe
http://img189.imageshack.us/img189/4405/98625930.png
4. Klikamy w File -> Load Model i wybieramy model, który chcesz zmodyfikować [Ja wybiorę awp z fpsbanana]
5. Na dole są zakładki. Wchodzimy na zakładkę Textures.
6. Następnie otwieramy listę i wybieramy view_skin.BMP
http://img203.imageshack.us/img203/9613/64552910.png
7. Klikamy Export Texture i zapisujemy nasz plik np. na pulpicie pod nazwa view_skin
8. Teraz możemy zamknąć Half-Life Model Viewer

III.
1. Włączamy Photoshop
2. Otwieramy plik view_skin.bmp, który przed chwila zapisaliśmy
http://img31.imageshack.us/img31/188/37596575.png
3. Następnie klikamy : Obraz -> Tryb -> RGB
http://img231.imageshack.us/img231/5066/11910490.png
4. Wybieramy narzędzie "Tekst" i piszemy co chcemy .. ja np. napisze naX
http://img203.imageshack.us/img203/9539/46467493.png
5. Wciskamy ctrl+t, potem prawy przycisk myszki i klikamy "Odbij w poziomie"
http://img52.imageshack.us/img52/8379/92259916.png
6. Jeszcze raz klikamy prawy przycisk myszki i wybieramy Obroć 90 w prawo, po czym wciskamy enter
http://img205.imageshack.us/img205/3978/76602070.png
7. Wchodzimy w : Obraz -> Tryb -> Kolor indeksowany... ; zaznaczamy 2 razy "OK"
http://img188.imageshack.us/img188/228/44762515.png
8. Teraz zapisujemy nasz plik jako view_skin w formacie BMP i podmieniamy pliki

IV.
1. Teraz ponownie włączamy HL Model Viewer i otwieramy nasz model broni [w moim przypadku v_awp]
2. Wchodzimy do zakładki Textures i na liście wybieramy view_skin.BMP
3. Po prawej stronie wybieramy "Import Texture" i otwieramy nasz plik view_skin
http://img407.imageshack.us/img407/6190/63177722.png
4. Możemy sprawdzić w zakładce "Weapon Origin" jak ten nasz nowy model wygląda
http://img704.imageshack.us/img704/4035/59092849.png
5. Teraz klikamy w File -> Save Model As, zapisujemy nasz plik [w moim przypadku jako v_awp] i podmieniamy plik
6. Wchodzimy w zakładkę
- steam > steamapps > twojekonto > counter-strike > cstrike_polish models
lub
- counter-strike > cstrike > models
i wrzucamy tam nasz nowy model .

Zgłoś jeśli naruszono regulamin