Gol_R_26.pdf

(88 KB) Pobierz
untitled
NOWE KŁAMSTWA W MIEJSCE STARYCH
226
Dokąd teraz ?
Książka, którą Czytelnik trzyma w ręku, stara się przedstawić
obiektywną ocenę aktualnej [z 1984 r.], dalekosiężnej, długofa-
lowej polityki komunistycznej, oraz zagrożenia, jakie ona niesie
dla Zachodu. Ocena ta jest oparta częściowo na tajnych informa-
cjach, dostępnych tylko dla kogoś znajdującego się wewnątrz
systemu, częściowo na dokładnym zrozumieniu tego jak myśli i
działa strateg komunistyczny, częściowo o wiedzę o politycznych
dostosowaniach, o wykorzystaniu strategicznej Dezinformacji ,
oraz o skali penetracji przez KGB i wpływaniu na zachodnie rzą-
dy, częściowo o badania i analizy wykonywane z zastosowaniem
„nowej metodologii”, z dostępnych zapisów sowieckich i ko-
munistycznych wydarzeń z ostatnich dwudziestu lat. W umyśle
autora nie powstały najmniejsze wątpliwości, że zagrożenie jest
poważniejsze, zasięg szerszy, a jego kulminacja rychlejsza, niż
zapewniają to naukowcy i politycy na Zachodzie.
Nie jest to spowodowane świadomym lekceważeniem przez
nich zagrożenia. Zagrożenie to jest wynikiem faktycznego, i do
pewnego stopnia wybaczalnego, braku zrozumienia. Przyjmują
oni za dobrą monetę to, co komuniści wybierają dla nich do słu-
chania i oglądania. Do wiadomości przyjmują funkcjonowanie
komunistycznej, taktycznej dezinformacji w formie tajnych dzia-
łań politycznych, oraz fałszerstw zachodnich dokumentów rzą-
– 522 –
26
155378648.013.png 155378648.014.png 155378648.015.png 155378648.016.png
CZĘŚĆ TRZECIA. ROZDZIAŁ 26
dowych, lecz zupełnie nie doceniają problemu strategicznej Dez-
informacji w postaci komunistycznych zafałszowań odnośnie
rozdźwięków, rozłamów i konfliktów, oraz faktycznej niezależ-
ności w Bloku Komunistycznym. Taktyczne formy dezinforma-
cji mają na celu odwrócenie uwagi od nadejścia ofensywy komu-
nistycznej w finałowej fazie tej dalekosiężnej polityki. Strategicz-
na Dezinformacja jest podstawową przyczyną obecnego kryzy-
su w zachodniej polityce zagranicznej. Nawet ci, którzy rozpo-
znają niebezpieczeństwa dezinformacji, nie mogą wyobrazić so-
bie, że mogłoby to odbywać się na tak totalnie wielką skalę, z tak
obezwładniającym wyrafinowaniem. Zapominają oni – albo być
może nigdy sobie tego nie uświadomili – że ich poprzednicy
zostali w podobny sposób oszukani w latach dwudziestych, a
przede wszystkim zupełnie nie zdają sobie sprawy z faktów, że
komunistyczna penetracja zachodnich rządów i służb wywiadow-
czych jest nieustanna i dostarcza odpowiednio wczesnego ostrze-
żenia stronie sowieckiej, oraz zapewnia stałą służbę dozorującą
zachodnie reakcje na dezinformacje.
Nie jest łatwo, żyjąc w demokracji, przyjąć do wiadomości, że
całkowite, obsesyjne poświęcenie się Rewolucji mogłoby prze-
trwać sześćdziesiąt lat, po czym zostać ożywione po latach, ze
świeżym zapałem do podbijania świata. Zachód, opierając się na
swoich własnych doświadczeniach, oczekuje, że pojawią się roz-
łamy i pęknięcia w Bloku Komunistycznym. Jakakolwiek wzmian-
ka o nieporozumieniach między państwami lub partiami komu-
nistycznymi jest gorliwie chwytana, podczas gdy oznaki ich za-
żyłej współpracy są ignorowane, lub źle interpretowane. Dyplo-
matyczne inicjatywy, bazujące na tym, co Zachód widzi jako
wspólne interesy, są pośpiesznie wykonywane, odprężenie i roz-
brojenie są dyskutowane i traktowane z całą powagą.
Zachód przyznaje, że istnieje komunistyczne zagrożenie mili-
tarne, lecz całkowicie źle interpretuje zagrożenie polityczne.
– 523 –
155378648.001.png 155378648.002.png 155378648.003.png
NOWE KŁAMSTWA W MIEJSCE STARYCH
Mimo najlepszych intencji i zaangażowania, polityka Stanów Zjed-
noczonych była wypracowywana z ogromnym wysiłkiem, by
spowodować liberalizację w ZSRR i we Wschodniej Europie, z
postulatem przestrzegania praw człowieka i zapewnieniem sprzy-
jających warunków do działania wewnętrznego ruchu dysydenc-
kiego; lecz nie uświadamiano sobie, że w Obozie Komunistycz-
nym ruch dysydencki został ukształtowany odgórnie, więc znaj-
dował się pod kontrolą aparatu partyjnego i KGB oraz, że pozo-
rowana „liberalizacja” równie dobrze może być następnym więk-
szym krokiem na drodze dezinformacyjnego programu komuni-
stów.
Podążanie Stanów Zjednoczonych za realistyczną polityką
zagraniczną stało się jeszcze trudniejsze, wskutek demorali-
zacji ich służb wywiadu i kontrwywiadu, co było skutkiem
afery Watergate , i następnie rozdmuchanej kampanii, mają-
cej na celu ograniczenie funkcji CIA i FBI. Zdolność CIA do
przeprowadzania politycznych akcji została znacznie ograni-
czona i dwa tysiące doświadczonych oficerów zostało prze-
niesionych w stan spoczynku. Szczególną szkodę wyrządzo-
no amerykańskiemu kontrwywiadowi, którego zadaniem po-
winno być nieustanne analizowanie komunistycznych taktyk
i polityki oraz prognozowanie zamiarów komunistycznych,
aby w ten sposób ochraniać naród, państwo i jego służby
wywiadowcze przed komunistyczną penetracją, dywersją,
agentami wpływu i dezinformacją.
Co można zrobić teraz, za pięć dwunasta? Podkreślając całą
swoją skromność, autor czuje jednak, że jego książka nie będzie
kompletna, zanim nie naszkicuje kierunku, w którym, jego zda-
niem, Zachód powinien się udać. Ze względu na potrzebę kon-
kretów, zostały pominięte milczeniem utrudnienia w spełnieniu
tego obowiązku. Cele i dążenia są przedstawione wprost i bez-
kompromisowo.
– 524 –
155378648.004.png 155378648.005.png 155378648.006.png
CZĘŚĆ TRZECIA. ROZDZIAŁ 26
Chociaż czas płynie szybko, zaburzenie równowagi sił pomię-
dzy Wschodem a Zachodem nie jest procesem nieodwracalnym.
Zachód wciąż jeszcze może odzyskać inicjatywę i zniweczyć do-
konania strategii komunistycznej, których celem było odizolo-
wanie Zachodniej Europy, Japonii i Trzeciego Świata od Stanów
Zjednoczonych; lecz jest to trudne zadanie do odrobienia. Prze-
wodzenie tym działaniom musi być inicjatywą Stanów Zjedno-
czonych, oraz musi mieć pozytywny charakter.
Powtórna ocena
Logiczną konsekwencją tej książki, oraz „ nowej metodologii ”,
którą ta książka wprowadza, powinno być, żeby grupa uznanych
ekspertów amerykańskich dokonała ponownego przebadania i
powtórnego oszacowania komunistycznej polityki, taktyki i stra-
tegii z ostatnich dwudziestu lat. Ci eksperci powinni się wywo-
dzić z kręgów wywiadowczych, kontrwywiadowczych, wojsko-
wych, oraz służb dyplomatycznych, a także z kręgów naukowych.
Powinni oni mieć wsparcie szefostwa swoich służb czy instytu-
cji dostarczających udogodnienia do prowadzenia badań, powin-
ni mieć także ułatwiony dostęp do wszystkich informacji i zapi-
sów, dotyczących państw komunistycznych i spraw partii komu-
nistycznych od lat pięćdziesiątych. Ich raport powinien określić
dalekosiężną strategię komunistyczną, przewidzieć kurs jej dzia-
łań, oszacować skalę czasową, ocenić siłę polityczną Bloku Ko-
munistycznego i wywrotowy potencjał wszystkich ruchów ko-
munistycznych, wyjawić i szeroko upublicznić dezinformację
komunistyczną oraz oszacować rozmiar i skutki penetracji so-
wieckich służb specjalnych i działalności agentów wpływu we-
wnątrz rządów Stanów Zjednoczonych i innych państw.
Uruchomiwszy własne procedury odszukiwania i postrzega-
nia faktów oraz oczyszczania umysłu od manipulacji, Stany Zjed-
– 525 –
155378648.007.png 155378648.008.png 155378648.009.png
NOWE KŁAMSTWA W MIEJSCE STARYCH
noczone powinny zainspirować odnowienie sojuszniczej jedno-
ści na nowej podstawie. Ponieważ prowokowanie podziałów i
tarć między narodami-członkami zachodniego przymierza jest
jednym z głównych celów komunistycznej dalekosiężnej strate-
gii, zatem jest kwestią zasadniczą, zanim zostaną zastosowane
jakiekolwiek skuteczne środki zaradcze, by wszystkie rządy za-
chodnie oraz ich narody, jasno i wyraźnie rozumiały, na czym
polega ta strategia oraz totalna dezinformacja, która jest wspar-
ciem tej strategii. To dlatego ponowna ocena wszystkich działań
komunistycznych jawi się jako pierwszoplanowa i niezbędna.
Byłoby idealnie, gdyby każdy większy kraj zachodni, podobnie
jak Stany Zjednoczone, utworzył swoje własne komisje do zba-
dania komunistycznej polityki, taktyki i strategii w oparciu o
własny wywiad, kontrwywiad, wywiad wojskowy, oraz materia-
ły dyplomatyczne ostatnich dwudziestu lat.
Aby powstrzymać strategów komunistycznych i odzyskać ini-
cjatywę dla Zachodu, absolutnie niezbędne jest, by Zachód wy-
pracował własną nową strategię, polegającą na faktycznym zro-
zumieniu sytuacji, czyli polityki i strategicznej Dezinformacji
Bloku Komunistycznego. Bez jednoznacznej oceny oraz ujawnie-
nia oszukańczej natury rywalizacji chińsko-sowieckiej i rozłamów
w świecie komunistycznym, następnie ich „liberalizacji”, zachod-
nie rządy – bez względu na ich skład polityczny – nie będą w
stanie wyjść z kryzysu w polityce zagranicznej i będą narażane
na niebezpieczeństwo popadnięcia w fałszywe przymierza z jed-
nym komunistycznym państwem, przeciwko innemu. Jeśli to
możliwe, powinno zostać nałożone moratorium na wszelkie for-
my zbliżeń z każdym członkiem Bloku Komunistycznego, pod-
czas gdy trwałoby ponowne przewartościowanie, a następnie
przedstawienie powszechnej opinii Zachodu wyników tych no-
wych ocen. Publikacja ta mogłaby mieć formę dokumentu, do-
tyczącego obrony sojuszniczej, w którym w sposób jasny i spo-
– 526 –
155378648.010.png 155378648.011.png 155378648.012.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin