PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ PRZEWIDYWANY DLA DZIECI 2.5- 3 LETNICH
NA MIESIĄC LUTY 2012
II. W KARNAWALE WSZĘDZIE BALE
III. POZNAJEMY PRACĘ KRAWCOWEJ
„Nasze Przedszkole”- Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci M. Kwaśniewska,
W. Żaba- Żabińska
HASŁA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku. Wspomaganie rozwoju mowy u dzieci. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności ruchowej dzieci. Wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych. Wychowanie przez sztukę- dziecko widzem i aktorem. Wychowanie przez sztukę- muzyka i śpiew, pląsy i taniec. Wychowanie przez sztukę- różne formy plastyczne. Wspomaganie rozwoju intelektualnego wraz z edukacją matematyczną. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
TREŚCI EDUKACYJNE:
- samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych- ściąganie ubrań, butów,
umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,
- współdecydowanie o ubiorze,
- doświadczanie na konkretnych przykładach wybranych wartości moralnych np. dobra
- uczestniczenie we wspólnych zabawach,
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy,
- maszerowanie w rytmie muzyki,
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami,
- składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru,
- posługiwanie się kredkami świecowymi,
- wykonywanie prostych prac plastycznych,
- ustalanie kolejności zdarzeń (teraz, wcześniej, później),
- określanie przydatności danych przedmiotów,
- budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,
- liczenie z wymienianiem liczebników głównych,
- używanie określeń: wysoki, niski, krótki, długi,
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
- oglądanie czasopism
- zabawa ruchowa z elementem biegu, Zamieniamy się miejscami
- zabawa ruchowa rozwijająca zwinność i szybkość Zamień koszulki
- zabawa ruchowa rozwijająca spostrzegawczość Wkładamy ubrania do właściwej szafy
- zabawa ruchowa z elementem skoku Szyjemy
- zabawa ruchowa rozwijająca inwencję ruchową Taniec niteczek
- zabawa ruchowa z elementem równowagi Utrzymaj równowagę, Zszywamy koszulę
- zabawa ruchowo- naśladowcza Wesołe i smutne kotki, Smutny krawiec i wesoły krawiec
- zabawa muzyczno-ruchowa Wędrująca piłka, Jest muzyka- nie ma muzyki
SPACERY I WYCIECZKI
- spacery w najbliższej okolicy- zwracanie uwagi na właściwy do warunków atmosferycznych ubiór – zapoznanie dzieci z konsekwencjami niewłaściwego ubierania się (choroba, złe samopoczucie)
- spacer w pobliżu przedszkola- zachęcenie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie, dokarmianie ptaków: ziarnami, okruszkami, kawałeczków słoniny na sznurkach.
- spacery do parku – doskonalenie czynności samoobsługowych, wykorzystanie wiedzy w praktyce dot. ubierania się odpowiednio do pogody,
Ø oparte na słowie: opowiadanie, pogadanka, dyskusja, opis
Ø metody oparte na obserwacji: pokaz
Ø metody oparte na praktycznej działalności uczniów: zajęcia praktyczne
Ø metody aktywizujące: metoda sytuacyjna, gry dydaktyczne
BLOK TEMATYCZNY: PRÓBUJEMY MIERZYĆ
TEMATY ZAJĘĆ
OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
UWAGI O REALIZACJI
PODSTAWOWE
ROZSZERZAJĄCE
01.02.2012 (środa)
Zabawy przy piosence Miś z laleczką
- ilustrują piosenkę ruchem,
- rytmicznie poruszają się przy muzyce,
- improwizują piosenkę ruchem
02.02.2012 (czwartek)
Słuchanie opowiadania D. Głośnickiej Kokardka inscenizowanego maskotkami
-uważnie słuchają opowiadania,
-wypowiadają się na temat wysłuchanego tekstu,
-wypowiadają się prostymi zdaniami
-
-poprawnie formułują pytania
03.02.2012 (piątek)
Kolorowa waga- ozdabianie rysunku wagi
- ozdabiają rysunek według własnego pomysłu,
- rozwijają sprawność manualną,
- estetycznie wykonują swoją pracę
-wiedzą do czego służy waga
-rozwijają inwencję twórczą
06.02.2012 (poniedziałek)
Zabawy z wykorzystaniem wiersza I. Suchorzewskiej Leciutki żarcik
-dopowiadają brakujące słowa zgodnie ze wskazanymi obrazkami
-potrafią skupić uwagę przez krótki czas,
-określają co jest ciężkie, a co lekkie
-porównują masy przedmiotów
07.02.2012 (wtorek)
Zabawa dydaktyczna „Wysoki czy niski”
- wypowiadają się prostymi zdaniami,
-liczą z wymienianiem kolejnych liczebników głównych,
- używają określeń wysoki, niski.
-stosują słowa o przeciwstawnym znaczeniu
08.02.2012
(środa)
Woogie-Boogie- utrwalanie schematu ciała z podziałem na prawą i lewą stronę
-wykonują ruchy zgodnie z tekstem piosenki
-reagują na umówiony sygnał
-improwizują ruchem muzykę
OBSZARY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
...
scully29