LUTY.docx

(42 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ PRZEWIDYWANY DLA DZIECI 2.5- 3 LETNICH

NA MIESIĄC LUTY 2012

 

 

 

 

I.                   PRÓBUJEMY MIERZYĆ

II.               W KARNAWALE WSZĘDZIE BALE

III.           POZNAJEMY PRACĘ KRAWCOWEJ

 

 

 

 

 

 

 

„Nasze Przedszkole”- Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci M. Kwaśniewska,

W. Żaba- Żabińska

 

 

 

 

 

Nauczycielka: Izabela Zalewska

 

 

 

 

 

HASŁA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku. Wspomaganie rozwoju mowy u dzieci. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności ruchowej dzieci. Wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych. Wychowanie przez sztukę- dziecko widzem i aktorem. Wychowanie przez sztukę- muzyka i śpiew, pląsy i taniec. Wychowanie przez sztukę- różne formy plastyczne. Wspomaganie rozwoju intelektualnego wraz z edukacją matematyczną. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.

TREŚCI EDUKACYJNE:

-              samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych- ściąganie ubrań, butów,

              umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,

-              współdecydowanie o ubiorze,

-              doświadczanie na konkretnych przykładach wybranych wartości moralnych np. dobra

-              uczestniczenie we wspólnych zabawach,

-              poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy,

-              maszerowanie w rytmie muzyki,

-              wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,

-              wypowiadanie się prostymi zdaniami,

-              składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru,

-              posługiwanie się kredkami świecowymi,

-              wykonywanie prostych prac plastycznych,

-              ustalanie kolejności zdarzeń (teraz, wcześniej, później),

-              określanie przydatności danych przedmiotów,

-              budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,

-              liczenie z wymienianiem liczebników głównych,

-              używanie określeń: wysoki, niski, krótki, długi,

-              uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,

-              oglądanie czasopism

ZABAWY RUCHOWE:

-              zabawa ruchowa z elementem biegu, Zamieniamy się miejscami

-              zabawa ruchowa rozwijająca zwinność i szybkość Zamień koszulki

-              zabawa ruchowa rozwijająca spostrzegawczość Wkładamy ubrania do właściwej szafy

-              zabawa ruchowa z elementem skoku Szyjemy

-              zabawa ruchowa rozwijająca inwencję ruchową Taniec niteczek

-              zabawa ruchowa z elementem równowagi Utrzymaj równowagę, Zszywamy koszulę

-              zabawa ruchowo- naśladowcza Wesołe i smutne kotki, Smutny krawiec i wesoły krawiec

-              zabawa muzyczno-ruchowa Wędrująca piłka, Jest muzyka- nie ma muzyki

 

SPACERY I WYCIECZKI

- spacery w najbliższej okolicy- zwracanie uwagi na właściwy do warunków atmosferycznych ubiór – zapoznanie dzieci z konsekwencjami niewłaściwego ubierania się (choroba, złe samopoczucie)

- spacer w pobliżu przedszkola- zachęcenie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie, dokarmianie ptaków: ziarnami, okruszkami, kawałeczków słoniny na sznurkach.

- spacery do parku – doskonalenie czynności samoobsługowych, wykorzystanie wiedzy w praktyce dot. ubierania się odpowiednio do pogody,

METODY PRACY

Ø              oparte na słowie: opowiadanie, pogadanka, dyskusja, opis

Ø              metody oparte na obserwacji: pokaz

Ø              metody oparte na praktycznej działalności uczniów: zajęcia praktyczne

Ø              metody aktywizujące: metoda sytuacyjna, gry dydaktyczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BLOK TEMATYCZNY: PRÓBUJEMY MIERZYĆ

TEMATY ZAJĘĆ

OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA

DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

UWAGI O REALIZACJI

PODSTAWOWE

ROZSZERZAJĄCE

 

01.02.2012 (środa)

Zabawy przy piosence Miś z laleczką

- ilustrują piosenkę ruchem,

- rytmicznie poruszają się przy muzyce,

 

- improwizują piosenkę ruchem

 

02.02.2012 (czwartek)

Słuchanie opowiadania D. Głośnickiej Kokardka inscenizowanego maskotkami

-uważnie słuchają opowiadania,

-wypowiadają się na temat wysłuchanego tekstu,

-wypowiadają się prostymi zdaniami

-

-poprawnie formułują pytania

 

03.02.2012 (piątek)

Kolorowa waga- ozdabianie rysunku wagi

- ozdabiają rysunek według własnego pomysłu,

- rozwijają sprawność manualną,

- estetycznie wykonują swoją pracę

-wiedzą do czego służy waga

-rozwijają inwencję twórczą

 

06.02.2012 (poniedziałek)

Zabawy z wykorzystaniem wiersza I. Suchorzewskiej Leciutki żarcik

-dopowiadają brakujące słowa zgodnie ze wskazanymi obrazkami

-potrafią skupić uwagę przez krótki czas,

-określają co jest ciężkie, a co lekkie

 

 

-porównują masy przedmiotów

 

07.02.2012 (wtorek)

Zabawa dydaktyczna „Wysoki czy niski”

- wypowiadają się prostymi zdaniami,

-liczą z wymienianiem kolejnych liczebników głównych,

- używają określeń wysoki, niski.

 

-stosują słowa o przeciwstawnym znaczeniu

 

08.02.2012

(środa)

Woogie-Boogie- utrwalanie schematu ciała z podziałem na prawą i lewą stronę

-wykonują ruchy zgodnie z tekstem piosenki

-reagują na umówiony sygnał

 

-improwizują ruchem muzykę

 

 

OBSZARY PODSTAWY PROGRAMOWEJ

III/1/2/3, VIII/1/2/4, IX/1, XIII/1/2, XIV/5/6

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin