Plan 5 - latki wrzesień.doc

(179 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

 

 

  TEMATYKA ZAJĘĆ:

 

1.          NASZE  PRZEDSZKOLE

2.          WSPOMNIENIA Z WAKACJI

3.          ZIEMIA  MOJA  PLANETA  -  MOJE  MIASTO   SOSNOWIEC

4.          LAS W BARWACH JESIENI

5.          WĘDRÓWKI PO PAJĘCZYCH ŚCIEŻKACH

 

LITERATURA:  

 

1.     Kalendarz  muzyczny  w  przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.

2.     Wychowanie  fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

3.     Gry  i zabawy dydaktyczne – M. Bogdanowicz.

4.     Zabawy  rozwijające  dla  małych  dzieci – M. Trawińska.

5.     Wiersz J. Jałowiec „Powrót z wakacji”

6.     Wiersz  J. Tuwima ,, Lokomotywa ’’.

7.     Wiersz  M. Konopnickiej ,, Jesienią ’’ .

8.     Wiersz Cz. Janczarskiego „Na jeziorach mazurskich”

9.     S. Karaszewski „Las – czarodziejski dom zwierząt"

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

1.      09 – 4. 09. 2009   NASZE PRZEDSZKOLE

Cel ogólny: Kształtowanie  umiejętności  współżycia  w  grupie,  stwarzanie  ogólnej  atmosfery  wychowawczej  opartej  na  przyjaźni.   

II. Zabawy  kołowe  ze śpiewem 

piosenek ,, Jestem  sobie  

przedszkolaczek’’, ,, Czy chudzi,

czy grubi”, poprawne  wypowia –

danie słów  oraz  właściwe

regulowanie oddechu podczas 

śpiewu, próby śpiewu  z  nauczycielką oraz indywidualnie. (ad. 8, p. 1)

 

„W naszej sali" – rysowanie kredkami ołówkowymi, uczenie się rozplanowania pracy na całej

powierzchni kartki i umiejętnego

posługiwania się kredkami. (ad. 9,          p. 2)

 

III. „Nasze zabawki”. Zapoznanie się z różnymi kącikami tematycznymi w sali. Klasyfikowanie zabawek według rodzaju. Ustalenie zasad korzystania ze wspólnych miejsc do zabawy, atrakcyjnych zabawek, gier, układanek

(ad. 4, p. 2)

 

Zestaw ćw. gimnastycznych nr 1

( K. Wlaźnik ) – nauka rzutu woreczkiem do celu (ad. 5, p. 4)

Muzyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

 

Umysłowa

 

 

 

 

 

 

 

Ruchowa 

 

- zestaw ćwiczeń

  porannych (K. Wlaźnik)

  nr 1 (ad. 5, p. 4)

- zabawy  ruchowe:

  „Bocian i żaby” 

  orientacyjno –

  porządkowa

  „Kto trafi?” z elem.

  celowania

  „Pieski na spacerze”

  z elem. czworakowania.

- rozmowa  z  dziećmi  na

  temat  nowej  sali

  przedszkolnej, innych

  pomieszczeń i  ich

  przeznaczenia, zasad

  korzystania z  zabawek,

  kącików  zainteresowań

  (ad.1, p. 2)

- zabawy  dydaktyczne:

,,Jak  masz  na  imię ?” (ad.1, p. 1)

,,Który  twój  znaczek

i jak się nazywa ?”

(ad. 14, p. 2 )

- zabawy  w  ogrodzie 

  przedszk. (ad. 5, p. 4) 

- zawarcie kontraktu

  grupowego (ad.1, p. 2)

- zna  swoje  miejsce     w  grupie

- bierze  udział                 w  zabawach ruchowych  i  integracyjnych

- wie  jak  wygląda  jego  znaczek identyfikacyjny

-  zna  swoją  salę  oraz  ogród  przedszkolny

- chętnie  bawi  się              z  rówieśnikami

-  potrafi  dopasować  ruch  do  muzyki

- zwraca  się  do  kolegów  i  koleżanek    z  grupy  po  imieniu

grupuje obiekty w sensowny sposób

-  stara  się  skupić  swoją  uwagę

-  stosuje  się  do  zawartych  umów

- bierze  udział              w  zabawach  kołowych

-   potrafi  prawidłowo  trzymać  kredkę

-  stara  się  rozplanować rysunek na całej powierzchni kartki

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

109 4. 09. 2009   NASZE PRZEDSZKOLE

Cel ogólny: Kształtowanie  umiejętności  współżycia  w  grupie,  stwarzanie  ogólnej  atmosfery  wychowawczej  opartej  na  przyjaźni.   

IV. „Dzień w przedszkolu” – rozmowa na temat serii obrazków. Doskonalenie poprawności gramatycznej wypowiedzi. Porządkowanie obrazków według kolejności zdarzeń. Poprawne posługiwanie się pojęciami określającymi pory doby. (ad. 3, p. 1 i ad. 13, p.6)

 

Podajmy sobie ręce”. Zapoznanie się ze słowami i melodią piosenki

(ad. 8, p. 1)

 

V. „Nasze znaczki” – wypełnianie konturu znaczka papierem kolorowym, techniką wydzieranki. (ad. 14, p. 3 i  ad. 4, p. 2)

             

Zestaw ćw. gimnastycznych nr 1

( K. Wlaźnik ) (ad. 5, p. 4)

 

Językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

Ruchowa 

 

- „Jaka to zabawka
  i gdzie jest jej miejsce?”

- zabawa dydaktyczna.

Synteza słuchowa

  wyrazów

  wypowiadanych przez

  nauczycielkę sylabami,

  np. lal – ka, sa – mo –

chód (ad. 14, p. 6)

- elementy  ćwiczeń wg 

   Dennisona-ruchy

   naprzemienne (ad.5,p.4)

-  zabawy  ruchowe  na 

   terenie  ogrodu 

   przedszkoln. (ad. 5, p.4)

- zabawy  z  Pedagogiki

    zabawy KLANZA

    ,,  Deszczyk ’’

    ,,  Samolot  ’’

    ,,  Ciasto 

   (ad. 8, p. 1)

- zabawy dowolne 

  w kącikach   zaintere-

sowań (ad. 6, p. 5)

- „Kto to jest?” –

  rozpoznawanie kolegów

   z grupy przez dotyk  (ad. 14, p. 2 )

 

- potrafi  skupić  uwagę

  i  wypowiadać  się  na

  określony temat

- posługuje się pojęciami określającymi pory doby,

- potrafi ruchem 

  naśladować treść

  piosenki

- potrafi zwracać się do

  koleżanek i kolegów

  po imieniu,

- używa zwrotów

  grzecznościowych,

- posługuje się

określeniami

dotyczącymi kierunków

położenia przedmiotów

w przestrzeni: wyżej,

niżej, obok, nad, w,

pod, za,

- dokonuje syntezy

  i analizy słuchowej

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin