Plan 5 latki marzec.doc

(165 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC MARZEC                      W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

 

 

  TEMATYKA ZAJĘĆ:

 

1. ZAKŁADAMY ZIELONE HODOWLE W KĄCIKU PRZYRODY
 
2. POZNAJEMY ZAKŁADY USŁUGOWE

 

3. CO ROBIĆ W KAPRYŚNĄ POGODĘ ?

 

4. SZUKAMY WIOSNY

 

5. DBAMY O NASZE ZDROWIE

 

LITERATURA:  

1.     Kalendarz  muzyczny  w  przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.

2.     Wychowanie  fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

3.     Przewodnik metodyczny dla nauczyciela – wychowanie fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

4.     Gry  i zabawy dydaktyczne – M. Bogdanowicz.

5.     Zabawy  rozwijające  dla  małych  dzieci – M. Trawińska.

6.     Dzieci przedszkolne poznają przyrodę ożywioną – M. Studzińska

7.     Razem ze słonkiem „Przedwiośnie” – M. Kownacka

8.     U fryzjera – M. Kownacka

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

1. 03. – 3. 03. 2006  ZAKŁADAMY ZIELONE HODOWLE W KĄCIKU PRZYRODY

Cel ogólny: Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci, poznawanie warunków rozwoju i wzrostu roślin  

III. „Nasze hodowle” –  klasyfikowanie przedmiotów wg cech jakościowych i ilościowych. Rozwijanie logicznego myślenia.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych            nr 19 ( K. Wlaźnik )

 

IV. „Od nasionka do rośliny” – historyjka obrazkowa. Poznawanie cyklu rozwojowego roślin oraz warunków potrzebnych do życia.

 

Zapoznanie dzieci z piosenką  „Ogrodniczka” – poznawanie słów         i melodii, zabawy ruchowe wysnute z treści piosenki.

 

V. „Ozdabiamy pojemniki na rośliny” – ozdabianie doniczek lub kubeczków po jogurtach przeznaczonych do hodowli roślin ozdobnych.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych       nr 19 ( K. Wlaźnik )

 

Umysłowa

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

Językowa

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

Ruchowa

- zestaw ćwiczeń

  porannych wg 

  K. Wlaźnik nr 24

- zabawy  ruchowe:

  „ptaszki w gniazdkach” 

  orientacyjno –

  porządkowa

  „zanieś śniadanie”    

  z  elem.   równowagi

  „Krety”

  z elem. czworakowania.

- obserwowanie założonych hodowli roślin, podlewanie

- „Cebule i cebulki” – zakładamy hodowlę roślin cebulowych. 

- zabawa dydaktyczna „Który kwiatek wywołany?”.

- zabawa integrująca grupę „Zaczarowany staw”

-  potrafi  klasyfikować przedmioty wg określonej cechy

-  wie, jak przebiega cykl rozwojowy roślin

- potrafi ułożyć historyjkę obrazkową we właściwej kolejności

- potrafi uzasadnić kolejność obrazków

- potrafi zaśpiewać poznaną piosenkę

- potrafi właściwe gospodarować materiałem plastycznym

- chętnie  bawi  się              z  rówieśnikami

- stara  się  skupić  swoją  uwagę

- wie, że nie wszystkie cebule są jadalne

- wie jakie warunki są potrzebne do prawidłowego wzrostu roślin

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

6. 03 – 10. 03. 2006  POZNAJEMY ZAKŁADY USŁUGGOWE

Cel ogólny: zapoznanie dzieci z pracą w zakładach usługowych, wyrobienie właściwej postawy wobec pracy fryzjerki i krawcowej

I. „U fryzjera” wycieczka do gabinetu fryzjerskiego. Zapoznanie dzieci z wyglądem i wyposażeniem  gabinetu, z urządzeniami i przyborami jakich potrzebuje w swojej pracy fryzjer. Zwrócenie uwagi dzieci na zachowanie się w miejscu publicznym. Bezpieczne poruszanie się po drodze.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

  z wstążką   ( K. Wlaźnik str. 120 )

 

Ćwiczenia graficzne – „Szczotki           i grzebyki”

 

II. „Różne uczesania” – rysowanie grzebieniem na podkładzie z farby         i mąki. Zapoznanie dzieci z nową techniką plastyczną.

 

Zagadki słuchowe – utrwalenie poznanych piosenek, rozpoznawanie piosenek po usłyszeniu fragmentu melodii

 

Językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

Plastyczna

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

Muzyczna

- Zestaw ćw. porannych

  nr 25 ( K. Wlaźnik )

- Zabawy ruchowe:

  „Wyszywanie” – z elem.

  podskoku

  „Lustra” – naśladowcza

  „ Po wąskiej dróżce”     

  z elem.  równowagi

  „ Celowanie do obręczy”

  z elem. celowania

- Zakładamy kącik   fryzjerski – wykorzystanie rekwizytów przyniesionych z domu

- „U fryzjera” – teatrzyk pacynek na podstawie utworu M. Kownackiej

- rozwijanie umiejętności

wyrażania uczuć w czasie

zabawy „Wyrażanie

uczuć”

- „Modne fryzury” – oglądanie albumów z różnorodnymi fryzurami, nazywanie przedstawionych fryzur

- potrafi  wypowiadać

  się  na  temat pracy

  fryzjera

- odpowiada  na  zadawane  pytania

- potrafi kulturalnie 

  zachować się w 

  miejscu

  publicznym

- wie jak nazywają się

  podstawowe 

  urządzenia i przybory,

  którymi posługuje się

  fryzjer

- potrafi bawić się w

  kąciku fryzjerskim

- potrafi rozpoznać

  poznaną piosenkę

- potrafi ćwiczyć z

  wstążką

- potrafi samodzielnie

  wykonać pracę przy 

  użyciu grzebienia

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

6. 03 – 10. 03. 2006 POZNAJEMY ZAKŁADY USŁUGGOWE

Cel ogólny: zapoznanie dzieci z pracą w zakładach usługowych, wyrobienie właściwej postawy wobec pracy fryzjerki i krawcowej

III. ,,W zakładach usługowych” – dodawanie i odejmowanie w zakresie 6.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

  z wstążką   ( K. Wlaźnik str. 120 )

 

IV. „W pracowni krawieckiej” – zapoznanie dzieci z maszynami                i narzędziami potrzebnymi                      w pracowni krawieckiej w czasie rozwiązywania zagadek słownych            i obrazkowych.

 

Zabawy rytmiczno – ruchowe przy piosence „Kłopoty z szyciem”.

 

V. „Bawimy się w projektantów”. Ozdabianie narysowanego konturu

Dziecka na dużym arkuszu papieru różnorodnym materiałem plastycznym wg własnego pomysłu. Praca w zespołach.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

  z wstążką   ( K. Wlaźnik str. 120 )

Umysłowa

 

 

 

Ruchowa

 

 

Językowa  

 

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

- elementy  ćwiczeń wg 

   Dennisona - ruchy

   naprzemienne, słoń 

   pompowanie piętą,

   leniwe ósemki

-  zabawy  ruchowe  na 

   terenie  ogrodu 

   przedszkolnego

- zabawy  z  Pedagogiki

    zabawy KLANZA

    ,,  Samolot  ’’

    ,,  Ciasto 

- zabawa dydaktyczna

  „Komu to potrzebne?”...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin