Sprawdź, czy potrafisz
Wstęp
Celem sprawdzianu "Sprawdź, czy potrafisz" jest sprawdzenie poziomu opanowania wiadomości i umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej i matematycznej po klasie II, objętych programem nauczania zintegrowanego. Służyć ma on także wyciągnięciu wniosków do pracy w klasie III oraz na następnym etapie kształcenia - w nauczaniu blokowym.
Można dla porównania wyników przeprowadzić go także po klasie III.
1. Policz i napisz, ile jest liter i głosek:
2. Nazwy kwiatów napisz w kolejności alfabetycznej:
mieczyki, astry, chryzantemy, bratki
1. .............................
2. ..............................
3. ..............................
4. ..............................
3. Przeczytaj tekst. Odpowiedz zdaniem na pytania.
Dzieci spacerują po lesie. Krysia i Helenka układają bukiety z liści. Jaś zbiera kasztany, a Grześ poszukuje żołędzi.
Kto spaceruje po lesie?
..........................................................................................................................
Co robią dziewczynki?
Co robi Jaś, a co Grześ?
4. Ułóż zdanie z rozsypanki wyrazowej i napisz je. Podkreśl rzeczownik zieloną kredką, a czasownik czerwoną.
po wędruje Kubuś lesie. jesiennym
5. Podkreśl wyrazy należące do tej samej rodziny.
góral
lód
góra
śnieg
choinka
góralka
6. Wpisz brakujące litery: ó, u, rz, ż, ch, h.
l....d, g....ebień, ....ałas, ....oinka, g....yby, wę...
7. Uzupełnij zdania nazwami pór roku:
Gdy opadają liście, nadchodzi ................................. .
........................... to czas mrozu i śniegu.
.......................... kąpiemy się i opalamy.
Przyroda budzi się z zimowego snu .......................... .
8. Uzupełnij zdania:
Godzina to .............. minut.
Kwiecień to ...................... miesiąc roku.
Tydzień ma ................ dni.
Wtorek to .................... dzień tygodnia.
9. Oblicz różnymi sposobami. Zapisz, jak obliczasz.
37 + 28 =
96 - 52 =
10. Napisz liczbę o 7 większą od:
5 -
1 -
3 -
11. Napisz liczbę o 6 mniejszą od:
8 -
19 -
13 -
12. Wpisz kolejne liczby:
13. Uzupełnij tabelkę:
14. Oblicz, pamiętając o kolejności wykonywania działań:
(30 - 15) + 50 =
54 - (22 + 32) =
42 + 8 - 20 =
15. Rozwiąż zadanie:
Na jednej półce Marek ułożył 13 książek, a na drugiej o 5 książek mniej. Ile książek ułożył na drugiej półce?
.................................
Odp. ............................................................................................................ .
16. Rozwiąż równanie i sprawdź:
x - 5 = 7
Spr. .......................................
x = .................
17. Pokoloruj na zielono linie prostopadłe, a na czerwono linie równoległe.
Au
twarze