Scenariusz zywioly.docx

(18 KB) Pobierz
Plan metodyczny Grupa I „s”

 

     mgr Grażyna Sadowska

     Przedszkole Samorządowe ,,Tęczowe”

     w Białymstoku (z grupami dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym

     i znacznym)

     nauczyciel-oligofrenopedagog

 

 

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców, w grupie dzieci upośledzonych umysłowo
w stopniu   umiarkowanym i znacznym.

 

 

 

 

TEMAT:  „Podróż do Miasteczka Zmysłów”-badanie i poznawanie świata wszystkimi           zmysłami - zajęcia otwarte dla rodziców.

 

 

         ZAMIERZENIA   EDUKACYJNE  :

         - wielozmysłowe  poznanie  żywiołów : powietrza,wody,ziemi i ognia.

         - dostarczanie dzieciom różnorodnych wrażeń zmysłowych:doświadczanie podmuchu wiatru, chodzenie

            boso po trawie, ziemi, kamieniach .

-ćwiczenia integracji słuchowo-wzrokowo-ruchowej.

- wyzwalanie  aktywności  dzieci.

- integracja  grupy  z  rodzicami.

 

 

Miejsce zajęć: ogród przedszkolny;w, którym utworzono ,,Miasteczko Zmysłów”tj cztery stacje ,

                        w,których dzieci wielozmysłowo poznają żywioły powietrze, wodę ziemię ogień,                    

 

 

Lp.

   Etapy  zajęcia

       Cele  ćwiczenia

      Przewidywane 

   zachowania  dzieci                    

         Pomoce

1.

Zabawa ruchowa przy muzyce „Pociąg”

-zachęcanie do wspólnej zabawy

 

-aktywny udział dzieci i rodziców w zabawie ,,Pociąg”

-magnetofon ,płyta CD „Moje 3-4 lata”

2.

„Wędrówka po linie”

-dostarczanie dzieciom i rodzicom różnorodnych wrażeń zmysłowych

-                      -dzieci wraz z rodzicami poznają dotykiem różne przedmioty (gąbki, zmywaki, wodę, lód itp.)

-                      umieszczone wzdłuż liny

-lina ,zmywaki ,gąbki o różnej fakturze, lód,ziemia ,szczotki futerko itp.

 

3.

Taniec żywiołów

-                      -wzbudzanie pozytywnych reakcji emocjonalnych

- ekspresja ruchowa przy muzyce,naśladowanie ruchem danego żywiołu (,,ziemia”-wszyscy poruszają się tworząc koło; ,,powietrze”-wirowanie wokół wlasnej osi; ,,ogień”-zbliżanie się do środka koła z unoszeniem rąk do góry; ,,woda”-swobodne poruszanie się po całej sali)

 

-magnetofon ,nagranie „Taniec żywiołów”

4.

Powitanie „królowej wiatru”

-doświadczanie wrażeń wzrokowych i zapachowych

-dzieci witają się z królową wiatru (tj nauczyciel wspomagający )

-strój królowej wiatru, wiatraczek, suszarka

 

 

5.

Przedstawienie żywiołu (powietrza) gestem

-rozwijanie swobodnej ekspresji

 

-dzieci podejmuja próby naśladowania rodziców

 

6.

Zabawy z „chmurami”

-wyzwalanie aktywności ruchowej

-Dzieci  próbują  podrzucać na chuście nadmuchane worki-,,chmury” w rytm muzyki

-chusta animacyjna, worki

7.

Improwizacja ruchowa przy muzyce „Samolot”

-rozwijanie umiejętności naśladowania

-dzieci wykonuja ruchy naśladując ,, lot samolotem

 

-magnetofon ,nagranie „samolot”

8.

Nasłuchiwanie szumu wody

-rozwijanie wyobraźni

-dzieci wsłuchują się w imitowany dźwięk wody

 



-instrument naśladujący szum fal (kartonowe pudełko wypełnione ryżem)

9.

 



 

Eksperymenty z wodą

-wielozmysłowe poznawanie wody

-badanie wody o różnej temperaturze, zatapianie przedmiotów, przelewanie wody, zabawa balonem wypełnionym wodą

-woda o różnej temperaturze przedmioty do zatapiania np.(kamienie muszelki, styropian)

10.

Zabawa badawcza „Posolić jest słone, posłodzić, jest słodkie

-dostarczanie wrażeń smakowych

-dzieci eksperymentują dodając do wody sól i cukier

-woda, sól i cukier

 

11.

Falowanie  folią (z  kolorową  wodą)

-integracja  rodziców  we  wspólnej  zabawie

-Dzieci  leżą  pod  folią obserwują  ruch  kolorowej  wody

-duża  folia ,zabarwiona  woda

-kaseta  magnetofonowa

 

12.

Podróż przez „wnętrze ziemi”

-dostarczanie wrażeń zmysłowych

-wędrówka z zasłoniętymi oczami z pokonywaniem przeszkód ułożonych na ziemi

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin