KONSPEKT ZAJĘĆ
W ŚWIETLICY SZKOLNEJ
Temat zajęć: Gra ''TRATWA''.
Czas trwania zajęć: 45 minut.
Grupa wiekowa: 11 – 13 lat.
CEL ZAJĘĆ:
· Celem tego ćwiczenia jest doskonalenie umiejętności pracy w grupie.
METODY PRACY:
· gra dydaktyczna – gra ''tratwa''
· praca z tekstem (instrukcja do gry)
FORMY ORGANIZACYJNE:
· zajęcia świetlicowe
· praca w 4 - 5 osobowych grupach
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
· karteczki potrzebne do gry ''tratwa'' (zapakowane do kopert)
· instrukcja do gry
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Czynności wstępne tj. przywitanie się z uczniami.
WPROWADZENIE:
1. Przedstawienie celu zajęć.
2. Podział na 4 – 5 osobowe grupy i rozdanie kopert, w których znajdują się karteczki potrzebne do gry ''tratwa''.
ROZWINIĘCIE:
3. Praca w grupach:
a) Nauczyciel czyta instrukcję do gry ''tratwa''.
b) Uczniowie wybierają 10 z 25 karteczek z nazwami przedmiotów, które zabraliby na tratwę.
c) Uczniowie ustalają, które z wybranych przedmiotów są najważniejsze i niezbędne, a które mniej ważne.
d) Przedstawiciele grup prezentują wyniki pracy.
ZAKOŃCZENIE:
4. Nauczyciel czyta listę przedmiotów, które eksperci ratownictwa morskiego uznali z najpotrzebniejsze.
5. Podsumowanie i zakończenie zajęć.
BIBLIOGRAFIA:
û Hamer Hanna „Klucz do efektywności nauczania. Poradnik dla nauczycieli”, wyd. Veda
Opracowała:
ANNA CZOCH
świetlica szkolna
ZS w Korzkwi
3
thorba