Prezentacja - prawo 13 listopada.pdf

(523 KB) Pobierz
(Microsoft PowerPoint - prezentacja_prawo_13_listopada_.ppt [Tylko do odczytu] [tryb zgodno\234ci])
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY
PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ĺ WIETLE
NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH
PODNIESIENIE EFEKTYWNO ĺ CI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI
POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
Priorytet III Wysoka jako Ļę systemu o Ļ wiaty
Działanie 3.3 Poprawa jako Ļ ci kształcenia
Poddziałanie 3.3.3 Modernizacja tre Ļ ci i metod kształcenia – projekty systemowe
1
Akademia Pedagogiki Specjalnej
im. Marii Grzegorzewskiej
490463959.002.png
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporz Ģ dzeniach:
¼ w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych
przedszkolach, szkołach i placówkach
¼ w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzie Ň y
niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach
ogólnodost ħ pnych lub integracyjnych
¼ w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzie Ň y
niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach
i oddziałach oraz o Ļ rodkach
¼ w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych
¼ w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz szkół publicznych
¼ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz
przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
¼ w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
w tym publicznych poradni specjalistycznych
¼ w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej
poradni specjalistycznej
2
490463959.003.png
Rozporz Ģ dzenie w sprawie zasad udzielania
i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu, szkole i placówce polega na:
rozpoznawaniu mo Ň liwo Ļ ci psychofizycznych
rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych
i edukacyjnych uczniów, wynikajĢcych w szczególnoĻci ze:
4) niedostosowania społecznego;
5) zagroŇenia niedostosowaniem społecznym;
6) specyficznych trudnoĻci w uczeniu siħ;
7) zaburzeı komunikacji jħzykowej;
8) sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
9) niepowodzeı edukacyjnych;
10) zaniedbaı Ļrodowiskowych zwiĢzanych z sytuacjĢ bytowĢ ucznia i jego
rodziny, sposobem spħdzania czasu wolnego, kontaktami Ļrodowiskowymi;
11) trudnoĻci adaptacyjnych zwiĢzanych z róŇnicami kulturowymi lub ze zmianĢ
Ļrodowiska edukacyjnego, w tym zwiĢzanych z wczeĻniejszym
kształceniem za granicĢ;
12) innych potrzeb dziecka.
3
1) szczególnych uzdolnieı;
2) niepełnosprawnoĻci;
3) choroby przewlekłej;
4) niedostosowania społecznego;
490463959.004.png
Rozporz Ģ dzenie w sprawie zasad udzielania
i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kto udziela
pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
we współpracy z:
1) rodzicami uczniów;
2) poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami
specjalistycznymi;
3) placówkami doskonalenia nauczycieli;
4) innymi przedszkolami, szkołami i placówkami;
5) organizacjami pozarzĢdowymi oraz innymi instytucjami
działajĢcymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieŇy.
4
Pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielaj Ģ ,
prowadz Ģ cy zaj ħ cia z uczniem , nauczyciele, wychowawcy
grup wychowawczych oraz specjali Ļ ci , w szczególnoĻci,
psycholodzy, pedagodzy, logopedzi i doradcy zawodowi,
we współpracy z:
490463959.005.png
Rozporz Ģ dzenie w sprawie zasad udzielania
i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana
z inicjatywy :
1) ucznia;
2) rodziców ucznia;
3) nauczyciela, wychowawcy grupy wychowawczej lub
specjalisty, prowadzĢcego zajħcia z uczniem;
Pomoc psychologiczno – pedagogiczn Ģ organizuje
dyrektor przedszkola, szkoły lub placówki.
5
specjalisty, prowadzĢcego zajħcia z uczniem;
4) poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni
specjalistycznej;
5) asystenta edukacji romskiej;
6) pomocy nauczyciela.
490463959.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin