Wrzesień.doc

(73 KB) Pobierz
Wrzesień

5

 

Wrzesień

Tematy kompleksowe:

 

I.                   Razem bawić się weselej.

II.                Nasze przedszkole

 

Zadania wychowawcze:

1.     Budowanie poczucia bezpieczeństwa w nowych sytuacjach.

2.     Nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.

3.     Zapoznanie z zasadami bezpiecznej, zgodnej zabawy.

4.     Wdrażanie do słuchania i wykonywania poleceń.

5.     Zachęcanie do zabaw zespołowych.

 

 

Temat dnia

Cele

Uwagi

I. Razem bawić się weselej

„Puchatki poznają swoją chatkę”

-          w czasie zabaw poznają nowe otoczenie oraz podstawowe zasady współżycia obo­wiązujące w grupie;

-          przestrzegają zakazu oddalania się od n-lki;

-          uczestniczą w zabawach przy muzyce, po­znają imiona kolegów i koleżanek, ćwiczą oddech,  wykonują proste polecenia.

 

„Zapraszamy do za­bawy”

-          ćwiczą umiejętność podchodzenia na we­zwanie n-lki oraz ustawiania się w kole (zabawa z linką);

-          bawią się przy muzyce i śpiewie n-lki;

-          reagują na sygnał wzrokowy w zabawie „Kolorowe kółeczka”;

-          poznają imiona kolegów i koleżanek.

 

„Kolorowe Piłeczki”

-          naśladują odbijanie się piłki od podłogi;

-          utrwalają imiona kolegów i koleżanek w czasie zabawy „Do kogo piłka”;

-          rysują kredkami świecowymi– koła różnej wielkości -„piłeczki” i / lub   linie - „drogi, po których toczy się piłka”.

 

„Pajacyk Bim- Bom”

-          obserwują „skoki” drewnianego pajacyka na sznurku;

-          podskakują obunóż w rytm wiersza pt. „Pajacyk” (M. Cukierówna, M. Wieman, Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu, s.82);

-          próbują powtarzać prosty tekst wiersza;

-          zabawa dyd. „Gdzie jest pajacyk?” – sto­sują określenia: na, pod, za, obok;

-          ugniatają dowolnie plastelinę, formują kształty na miarę swoich możliwości.

 

„Maszerują przedszko­laki”

-          maszerują w różnych kierunkach przy śpiewie n-lki (piosenka „Marsz dzieci” (j.w., s. 56);

-          reagują na sygnał dźwiękowy;

-          naśladują ruchy n-lki w zabawie rytmicznej „Nogi i ręce”;

-          utrwalają imiona kolegów i koleżanek w czasie zabawy dydaktycznej „Kto to jest?”

 

„Nie tylko kotki to czy­ścioszki”

-          opisują wygląd kota – maskotki;

-          potrafią naśladować chód kota, ćwiczą mię­śnie narządów mowy na zgłosce dźwięko­naśladowczej: miau;

-          słuchają piosenki pt. „Piosenka czyściosz­ków” (U. Smoczyńska-Nachtman: Podajmy sobie ręce, s. 42), ilustrują ruchem jej treść;

-          podejmują próby udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące piosenki;

-          uczą się samodzielnie podciągać rękawy, umiejętnie korzystać z mydła, wody i ręcz­nika.

 

 

„Zabawki w naszej sali”

-          rozpoznają i nazywają zabawki;

-          słuchają bajeczki opowiadanej przez n-lkę pt. „Dlaczego zabawki uciekły z szafki?” – ustalenie zasad zabawy zabawkami;

-          pomagają ustawić zabawki na półkach;

-          wskazują i nazywają części ciała (zabawa „Lalka i ja”);

-          tańczą przy piosence pt. „Dwa malutkie misie”;

-          kolorują rysunek konturowy: „Miś”.

 

 

„Małe i duże dzieci”

-          maszerują (w rozsypce) przy piosence „Marsz dzieci”;

-          oglądają dwie lalki: wskazują, która jest małym dzieckiem, która dużym dzieckiem, używają określeń: duży, mały;

-          przyporządkowują przedmioty według przeznaczenia (dla niemowlęcia i starszego dziecka);

-          reagują na polecenia słowne w zabawie „Niemowlaczki i przedszkolaczki”.

 

„Jestem duża, jestem duży”

-          uczą się używania zwrotu grzecznościo­wego Dzień dobry, pokonują nieśmiałość podczas wypowiadania się przed całą grupą, utrwalają imiona kolegów z grupy (zabawa z pacynką: „Witamy się”);

-          utrwalają pojęcia: małe dziecko, duże dziecko;

-          ilustrują ruchem treść wiersza D. Gellner pt. „Jestem duży. Jestem duża”;

-          nazywają i pokazują części ciała;

-          rozwijanie poczucia samoświadomości: jestem dziewczynką, jestem chłopcem

 

Nasze przedszkole

„Jestem wesoły, bo idę do przedszkola”

-          maszerują w kole wiązanym, ilustrują ru­chem treść wiersza B. Podolskiej pt. „Pierwszy marsz”;

-          słuchają piosenki pt. „Idą dzieci” (U. Smo­czyńska-Nachtman Rozśpiewane przed­szkole, s. 17); ilustrują ruchem jej treść;

-          śpiewają  refren piosenki z n-lką;

-          składają obrazki z dwóch części, nazywają przedstawione na obrazkach przedmioty.

 

„Potrafię malować”

-          tańczą przy piosence „Dwa malutkie mi­sie”;

-          ćwiczą oddech podczas zabawy „Tańczące wstążeczki” (paski krepiny);

-          obserwują czynności n-lki: poznają sposób korzystania z farb, pędzla i gąbki;

-          malują linie nieregularne na dużych arku­szach papieru szerokim pędzlem, zapełniają całą powierzchnię kartki;

-          uważnie słuchają recytacji wiersza pt. „Balonik”, dostosowują ruchy do tekstu.

 

„Co tak pięknie gra?”

-          realizują rytm refrenu piosenki pt. „Idą dzieci” przy pomocy naturalnych efektów perkusyjnych (klaskanie, tupanie);

-          nazywają demonstrowane przedmioty, uważnie słuchają wydawanych przez nie dźwięków, rozpoznają przedmioty na pod­stawie słyszanych dźwięków;

-          zabawa dyd. „To ja” – dotykają wymienia­nych przez n-lkę części ciała.

 

„Paluszkowe ludziki”

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin