R06_01.PDF

(148 KB) Pobierz
Szablon dla tlumaczy
Rozdział 6. Efekty dźwiękowe
Format pliku *.swf umożliwia dodawanie efektów dźwiękowych. Na podobnej zasadzie jak opisane w rozdziale
5. przypisywanie do zdarzenia (wskazanie kursorem lub kliknięcie) zmiany wyglądu obiektu można dołączyć
odtworzenie uprzednio przygotowanego pliku *.wav .
Ćwiczenie 6.1.
Dodaj do pliku voteus.clk ścieżkę dźwiękową.
Sposób wykonania:
1. Załaduj program Corel R.A.V.E. W tym celu wybierz polecenia Start / Programy / CorelDRAW 10 /
Corel R.A.V.E 1.0 .
2. Wczytaj plik voteus.clk z dołączonej do książki dyskietki.
Rysunek 6.1. Obiekt Rollover
3. W dokerze Timeline kliknij obiekt Rollover (rysunek 6.1).
Rysunek 6.2. Wybieranie stanu przycisku, do
którego zostanie przypisany efekt dźwiękowy
4. W pasku Internet wybierz stan, któremu zostanie przypisany efekt dźwiękowy. Musi on być różny od
stanu Normal . W ćwiczeniu wybierz stan Down (rysunek 6.2).
Rysunek 6.3. Wybór typu zdarzenia
uruchamianego kliknięciem przycisku
5. Rozwiń znajdującą się w pasku Internet listę Behavior . Wybierz z niej opcję Sound , dźwięk (rysunek
6.3).
Rysunek 6.4. Uaktywnianie okna do wyszukiwania
pliku dźwiękowego
6. Kliknij widoczny w prawym rogu paska Intenet przycisk Sound File (rysunek 6.4).
137562449.008.png 137562449.009.png 137562449.010.png 137562449.011.png 137562449.001.png 137562449.002.png
7. Po wyświetleniu okna Link External Sound odszukaj i zaznacz znajdujący się na dołączonej do książki
dyskietce plik gong.wav .
Rysunek 6.5. Przechodzenie do trybu podglądu
8. Kliknij umieszczony w pasku Internet przycisk Live preview of Rollovers (rysunek 6.5).
9. Umieść na przycisku kursor. Projekt przycisku zostanie wyświetlony w takiej postaci, jaką będzie miał
po wskazaniu go kursorem.
10. Umieść na przycisku kursor i wciśnij lewy przycisk myszy. Projekt przycisku zostanie wyświetlony w
takiej postaci, jaką będzie miał po kliknięciu go. Efekt dźwiękowy nie będzie słyszalny.
Ćwiczenie 6.2
Przetestuj utworzony w ćwiczeniu 6.1 przycisk.
Sposób wykonania:
1. Wykonaj ćwiczenie 6.1.
2. Wybierz polecenia File / Export .
3. Po wyświetleniu okna Export wybierz napęd i folder docelowy.
4. W polu File name wpisz nazwę pliku, np. voteus1 .
5. Z listy Files of type wybierz format SWF – Macromedia Flash .
Rysunek
6.6. Okno
Export z
ustawionymi
parametrami
6. Kliknij widoczny w prawym górnym rogu okna Export przycisk Export (rysunek 6.6).
7. Po wyświetleniu okna Flash Export kliknij widoczny w lewym dolnym rogu przycisk Preview .
137562449.003.png 137562449.004.png 137562449.005.png
Rysunek 6.7. Testowanie
interaktywnego przycisku
8. W oknie domyślnej przeglądarki wyświetli się interaktywny przycisk (rysunek 6.7). Po kliknięciu go
zostanie wygenerowany dźwięk.
9. Powróć do programu Corel R.A.V.E. Kliknij widoczny w oknie Flash Export przycisk OK . Przycisk
zostanie wyeksportowany i zapisany w formacie *.swf .
Przycisk wykonany według wskazówek podanych w ćwiczeniach 6.1 i 6.2 znajduje się na dołączonej do książki
dyskietce. Nosi on nazwę voteus1.swf
137562449.006.png 137562449.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin