R06_01.PDF
(
148 KB
)
Pobierz
Szablon dla tlumaczy
Rozdział 6. Efekty dźwiękowe
Format pliku
*.swf
umożliwia dodawanie efektów dźwiękowych. Na podobnej zasadzie jak opisane w rozdziale
5. przypisywanie do zdarzenia (wskazanie kursorem lub kliknięcie) zmiany wyglądu obiektu można dołączyć
odtworzenie uprzednio przygotowanego pliku
*.wav
.
Ćwiczenie 6.1.
Dodaj do pliku
voteus.clk
ścieżkę dźwiękową.
Sposób wykonania:
1.
Załaduj program Corel R.A.V.E. W tym celu wybierz polecenia
Start
/
Programy
/
CorelDRAW 10
/
Corel R.A.V.E 1.0
.
2.
Wczytaj plik
voteus.clk
z dołączonej do książki dyskietki.
Rysunek 6.1. Obiekt Rollover
3.
W dokerze
Timeline
kliknij obiekt
Rollover
(rysunek 6.1).
Rysunek 6.2. Wybieranie stanu przycisku, do
którego zostanie przypisany efekt dźwiękowy
4.
W pasku
Internet
wybierz stan, któremu zostanie przypisany efekt dźwiękowy. Musi on być różny od
stanu
Normal
. W ćwiczeniu wybierz stan
Down
(rysunek 6.2).
Rysunek 6.3. Wybór typu zdarzenia
uruchamianego kliknięciem przycisku
5.
Rozwiń znajdującą się w pasku
Internet
listę
Behavior
. Wybierz z niej opcję
Sound
, dźwięk (rysunek
6.3).
Rysunek 6.4. Uaktywnianie okna do wyszukiwania
pliku dźwiękowego
6.
Kliknij widoczny w prawym rogu paska
Intenet
przycisk
Sound File
(rysunek 6.4).
7.
Po wyświetleniu okna
Link External Sound
odszukaj i zaznacz znajdujący się na dołączonej do książki
dyskietce plik
gong.wav
.
Rysunek 6.5. Przechodzenie do trybu podglądu
8.
Kliknij umieszczony w pasku
Internet
przycisk
Live preview of Rollovers
(rysunek 6.5).
9.
Umieść na przycisku kursor. Projekt przycisku zostanie wyświetlony w takiej postaci, jaką będzie miał
po wskazaniu go kursorem.
10.
Umieść na przycisku kursor i wciśnij lewy przycisk myszy. Projekt przycisku zostanie wyświetlony w
takiej postaci, jaką będzie miał po kliknięciu go. Efekt dźwiękowy nie będzie słyszalny.
Ćwiczenie 6.2
Przetestuj utworzony w ćwiczeniu 6.1 przycisk.
Sposób wykonania:
1.
Wykonaj ćwiczenie 6.1.
2.
Wybierz polecenia
File
/
Export
.
3.
Po wyświetleniu okna
Export
wybierz napęd i folder docelowy.
4.
W polu
File name
wpisz nazwę pliku, np.
voteus1
.
5.
Z listy
Files of type
wybierz format
SWF – Macromedia Flash
.
Rysunek
6.6. Okno
Export z
ustawionymi
parametrami
6.
Kliknij widoczny w prawym górnym rogu okna
Export
przycisk
Export
(rysunek 6.6).
7.
Po wyświetleniu okna
Flash Export
kliknij widoczny w lewym dolnym rogu przycisk
Preview
.
Rysunek 6.7. Testowanie
interaktywnego przycisku
8.
W oknie domyślnej przeglądarki wyświetli się interaktywny przycisk (rysunek 6.7). Po kliknięciu go
zostanie wygenerowany dźwięk.
9.
Powróć do programu Corel R.A.V.E. Kliknij widoczny w oknie
Flash Export
przycisk
OK
. Przycisk
zostanie wyeksportowany i zapisany w formacie
*.swf
.
Przycisk wykonany według wskazówek podanych w ćwiczeniach 6.1 i 6.2 znajduje się na dołączonej do książki
dyskietce. Nosi on nazwę
voteus1.swf
Plik z chomika:
Adogard
Inne pliki z tego folderu:
R01_01.PDF
(506 KB)
R00_01.PDF
(168 KB)
R03_01.PDF
(387 KB)
R02_01.PDF
(448 KB)
R04_01.PDF
(485 KB)
Inne foldery tego chomika:
[Helion]Sieci Komputerowe Dla Kazdego
A.Jaśkiewicz inżynieria oprogramowania
ABC Sam Naprawiam Komputer B.Danowski
AdrewTanenbaum Sieci_komputerowe_HELION
Algorytmy+struktury danych =programy Niklaus.Wirth
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin