Moje przedszkole styczeń-luty, 5-latki.pdf

(323 KB) Pobierz
30647804 UNPDF
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej
z dzieæmi piêcioletnimi
opracowany na podstawie
Programu wychowania przedszkolnego
„Moje przedszkole”
STYCZEÑ – LUTY
Umieszczone w przewodniku metodycznym piktogramy oznaczaj¹:
– zajêcia wynikaj¹ce z realizacji zadañ programowych
– zajêcia wynikaj¹ce z realizacji treœci wychowania zdrowotnego
3
30647804.018.png 30647804.019.png 30647804.020.png 30647804.021.png 30647804.001.png 30647804.002.png
Treœci
programowe
Temat
tygodnia
Dzieñ
tygodnia
Procedury osi¹gniêcia celów
(aktywnoœæ i dzia³alnoœæ
dziecka)
1
2
3
4
TYDZIEÑ PIERWSZY
– Dokarmianie zwie-
rz¹t pozostaj¹cych na
swobodzie.
– Przyswojenie nazw
niektórych ptaków
zimuj¹cych w naszym
kraju.
– Rozpoznawanie œla-
dów pozostawionych
na œniegu przez ludzi,
pojazdy i zwierzêta
(Program wychowa-
nia przedszkolnego
„Moje przedszkole”,
MAC EDUKACJA
S.A. , Kielce 2002,
s.: 32-33).
Dokarmiamy
zwierzêta
1
• S³uchanie wiersza H. O¿ogow-
skiej Wróbelek.
• Zabawy przy piosence Gaw-
ron.
2
• Wykonanie ptaka z gazet.
• Ptasie œlady.
3
• Zabawa dydaktyczna Kolo-
rowe figury.
• Rozmowa na temat dokarmia-
nia zwierz¹t zim¹.
4
• Historyjka obrazkowa na pod-
stawie opowiadania H. £ochoc-
kiej O zziêbniêtym Elemelku,
pustym brzuszku i rondelku.
• Poznajemy sikorê.
5
• Choinka dla zwierz¹t.
4
30647804.003.png 30647804.004.png 30647804.005.png 30647804.006.png
Cele g³ówne
Cele operacyjne
Ksi¹¿ka Piêciola-
tek. Bawiê siê i uczê,
cz. 3, karty pracy
Zajêcia ruchowe
5
6
7
8
TYDZIEÑ PIERWSZY
– zachêcanie do do-
karmiania ptaków
– rozwijanie umiejêt-
noœci rytmicznego
poruszania siê
Dziecko:
– dokarmia ptaki
– porusza siê ryt-
micznie przy mu-
zyce
s.: 3-4
Literatura:
Æwiczenia po-
ranne – zestaw
XVI (u³o¿one
przez autora).
– rozwijanie umiejêt-
noœci plastycznych
– zainteresowanie
przyrod¹
– potrafi wykonaæ
formê przestrzen-
– rozpoznaje
œlady ptaków
s.: 5-6
Zabawa rucho-
wa kszta³tuj¹ca
postawê cia³a
Zmarzniêty pta-
szek – weso³y
ptaszek (S. Mo-
liere Metodyka
wychowania fi-
zycznego
w przedszkolu,
s. 121).
– utrwalanie wygl¹-
du poznanych fi-
gur geometrycz-
nych
–zainteresowanie
zwierzêtami
– rozpoznaje i na-
zywa kwadrat,
ko³o, trójk¹t
– dokarmia zwie-
rzêta
nr 19
– rozwijanie myœle-
nia przyczynowo-
-skutkowego
–zainteresowanie
¿yciem ptaków
– potrafi okreœliæ
kolejnoϾ zda-
rzeñ w historyjce
– wie, jak wygl¹da
sikora
s. 7
nr 20
Æwiczenia gim-
nastyczne me-
tod¹ R. Labana
– zestaw VI
(opracowane
przez R. Ga³usz-
kê).
– zachêcanie do do-
karmiania zwierz¹t
– dokarmia zwie-
rzêta
5
30647804.007.png 30647804.008.png 30647804.009.png
1
2
3
4
TYDZIEÑ DRUGI
Poznawanie w³as-
nych mo¿liwoœci:
– aktywne uczestnicze-
nie w organizacji w³as-
nego ¿ycia, np.: po-
przez wspó³decydo-
wanie o ubiorze, wy-
gl¹dzie, sposobie wy-
konywania czynno-
œci,
– uczestniczenie w za-
bawach i grach zespo-
³owych, zbiorowych,
daj¹cych mo¿liwoœæ
obserwowania siebie
na tle innych i budo-
wania obrazu w³asne-
go „ja” (Program wy-
chowania przedszkol-
nego „Moje przed-
szkole”, MAC EDU-
KACJA S.A. , Kielce
2002, s.: 9-10).
Weso³y
karnawa³
1
• Opowiadanie D. Niewoli
Chcia³em wam powiedzieæ...
• Zabawy przy piosence Zaba-
wa karnawa³owa.
2
• Balonowe zabawy.
• Balonowe g³owy.
3
• Bal karnawa³owy w przedszko-
lu.
4
• S³uchanie wiersza E. Zechen-
ter-Sp³awiñskiej Wielki bal.
• Zabawy zimowe na placu
przedszkolnym.
5
• Ten ma³y nasz ba³wanek.
• Czy œnieg jest czysty?
6
30647804.010.png 30647804.011.png 30647804.012.png 30647804.013.png
5
6
7
8
TYDZIEÑ DRUGI
– zwracanie uwagi
na zachowanie
– rozwijanie umiejêt-
noœci rytmicznego
poruszania siê
Dziecko:
– potrafi zachowaæ
siê grzecznie
– potrafi rytmicz-
nie poruszaæ siê
s.: 8-9
nr 21
Literatura:
Æwiczenia po-
ranne – zestaw
XVII (u³o¿one
przez autora).
– rozwijanie umiejêt-
noœci liczenia
– rozwijanie inwen-
cji twórczej
– liczy w zakresie
szeœciu
– potrafi wyko-
naæ formê prze-
strzenn¹
s.: 10-11
Zabawa rucho-
wa z elementem
podskoku Sko-
ki pajaca (u³o-
¿ona przez au-
tora).
– rozwijanie umiejêt-
noœci integracyj-
nych
– potrafi bawiæ siê
wspólnie z inny-
mi
Æwiczenia gim-
nastyczne me-
tod¹ R. Labana
– zestaw VI
(opracowane
przez R. Ga³usz-
kê).
– rozwijanie umiejêt-
noœci obserwacji
– zachêcanie do za-
baw na œniegu
– potrafi dzieliæ
siê swoimi spo-
strze¿eniami
– potrafi bawiæ siê
na œniegu
nr 22
– poznanie nowej
techniki plastycz-
nej
– zachêcanie do ob-
serwacji przyrody
nieo¿ywionej
– potrafi malowaæ
korkiem
– zna fizyczne w³a-
œciwoœci œniegu
nr 23
7
30647804.014.png 30647804.015.png 30647804.016.png 30647804.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin