Temat: Na skrzyżowaniu (wtorek, 14.09)
1. Słuchanie wiersza „Ciekawskie krasnale” (z: „Superzajęcia dla grup młodszych”)
Rozmowa nt. wiersza:
- czy domyślacie się, dokąd przywędrowały krasnale?
- co to za miejsce?
- co zobaczyły?
- czego przestraszył się Pałeczka?
2. Zabawa ruchowa „Krasnale idą do miasta”
Rozkładamy na dywanie kolorowe krążki – drzewa, które trzeba ominąć, a ławeczka to mostek, po którym trzeba przejść na drugą stronę rzeczki.
Dzieci zamieniają się w krasnale i wyruszają w podróż do miasta. Idą ostrożnie przez las (omijają drzewa), wchodzą na polanę z wysoką trawą (idą podnosząc, jak najwyżej kolana), siadają na polanie, by odpocząć – słuchanie nagrania „Odgłosy lasu”, rozpoznawanie: szumu drzew, śpiewu ptaków, szmeru strumyka. Wstają i idą dalej, muszą przejść po mostku na drugą stronę rzeczki. Rosną tam pyszne jagody, krasnale zrywają je dwoma palcami (kciuk i wskazujący) i wkładają do koszyka. Na koniec docierają do miasta.
3. Rozpoznawanie odgłosów ulicy
Dzieci nazywają rozpoznane dźwięki, mówią gdzie je można usłyszeć.
Propozycje przedszkolaków: Co krasnale mogły zobaczyć w mieście?
4. Omówienie planszy „Na skrzyżowaniu”
Wypowiedzi dzieci nt. przedstawionej ilustracji:
- rodzaje pojazdów
- sygnalizacja świetlna
- piesi i ich zachowanie
- znaki drogowe
5. Zabawa ruchowa przy piosence „Kolorowe światła”
Do przedszkola co dzień rano - marsz parami po kole
Idę przez ulicę z mamą.
Droga wcale nie jest łatwa,
Bo na skrzyżowaniu światła.
Ref: Czerwone światło: stój! - zatrzymują się
Zielone światło: idź! - maszerują
Na żółtym świetle zawsze czekaj - rozglądają się w prawą i lewą stronę
Tak już musi być (2x) - 5 razy przytupują
6. Karty pracy „Sygnalizacja świetlna”
Kolorowanie planszy sygnalizatora według określonych kolorów
beatynka1