ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH nr 6 : „Spacer po parku”.
Opracowała w oparciu o literaturę Grażyna Burda
Dział programu: Obszar edukacji zdrowotnej. Zestaw zabaw ruchowych.
Temat: „Spacer po parku”
Cele ogólne: -rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,
-ćwiczenie koncentracji uwagi,
-orientacja w schemacie ciała i w przestrzeni.
Cele szczegółowe: dziecko potrafi:
-poruszać się po sali bez potrącania kolegów,
-właściwie zareagować ruchem na zmiany w muzyce,
-sprawnie zareagować na polecenia słowne dotyczące ustawienia się:
w kole, w rozsypce.
Grupa ćwicząca: 3-4 latki
Miejsce: sala przedszkolna.
Czas: 15 –20 minut.
Pomoce: krążki, nagrania piosenek, tamburyn.
1. Marsz sygnalizujący rozpoczęcie zabawy przy piosence „Najlepiej razem”
sł. W.Chotomska
2. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Spacer”.
Dzieci maszerują po sali w rozsypce. Na sygnał dobierają się parami i maszerują na około
sali. Na ponowny sygnał maszerują pojedynczo.
3. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Na zapowiedź „krasnoludki” –wykonują przysiad. Na hasło „wielkoludy” –powoli
prostują się aż do wspięcia na palce.
4. Zabawa z elementem czworakowania „Zajączki”
Dzieci maszerują na czworakach w różnych kierunkach. Na sygnał „zajączki” naśladują
podskoki zajączków. Kolejny sygnał –czworakowanie.
5. Ćwiczenia tułowia –skłonu „Kasztany”.
Swobodny zabawa przy piosence „Ola i liście” muz. M.Cukierówna, sł. L.Krzemieniecka
Na pauzę dzieci zbierają kasztany.
6. Zabawa z elementem równowagi „Kto zgubił?”
Dzieci maszerują po sali niosąc na dłoni kasztan. Na sygnał wykonują siad skrzyżny –
sprawdzamy, kto zgubił kasztan. Na ponowny sygnał dzieci maszerują z kasztanem
przełożonym do drugiej ręki.
7. Zabawa z elementem skoku „Skoki radości”
Sprężyste skoki obunóż w miejscu –dzieci pokazują jak bardzo się cieszą ze znalezienia
na spacerze kasztanów. Zmęczyły się i odpoczywają w siadzie.
8. Marsz uspakajający przy piosence „Najlepiej razem” sł. W.Chotomska
Powrót
mariadylo