HARCERSKA GRA TECHNICZNO – SPRAWNOŚCIOWA “RZEKI 100”
2-dniowa
CEL GRY: Sprawdzenie posiadanych umiejętności z zakresu technik harcerskich, ogólnej wiedzy harcerskiej oraz szkolenie harcerzy biorących udział w Grze.
ELEMENTY GRY:
I. bieg patrolowy na trasie z ośmioma punktami patrolowymi:
- symbolika harcerska: mini – test
- terenoznawstwo: orientowanie mapy, wyznaczanie azymutu, podanie sposobów oznaczania stron świata
- łączność: zaszyfrowanie i nadanie depeszy alfabetem Morse’ a
- samarytanka: ułożenie poszkodowanego w pozycji bocznej ustalonej, zabandażowanie kończyny, określenie składu apteczki polowej
- stopnie i funkcje: mini – test
- historia ZHP: mini – test
- węzły: zawiązanie ósemki płaskiej oraz węzła ratowniczego
- przejście po moście linowym
II. bieg na orientację polegający na odszukaniu w lesie – za pomocą azymutów– rannego człowieka, opatrzenie go oraz przeniesienie do obozu
Tu punktowane były następujące elementy:
- posługiwanie się busolą,
- podejście do rannego i kolejność wykonywania czynności przy rannym,
- umiejętne założenie opatrunków,
- transport rannego.
Odejmowane punkty za brak elementów umundurowania.
MonJaZ