Diamenty w RPA.doc

(31 KB) Pobierz

Diamenty w RPA

 

Materiały:

·         kolorowe balony,

·         cukierki,

Cel:

·         zdobyć jak najwięcej punktów

Przebieg gry:

Jesteśmy w RPA w okresie na który przypada szał diamentów. Każdy bogaci się na diamentach, albo pracując legalnie dla właścicieli kopalni, albo jako przemytnik.
Zadaniem graczy jest zdobyć jak najwięcej karatów.
 

·         W grze są dwa punkty stacjonarne:
1. Szlifiernia - to tu właśnie klejnoty nabierają wartości
2. Skup - jeśli do tego miejsca zostaną doniesione oszlifowane diamenty.

To wartość ich w karatach zostaje doliczona do punktacji gracza.
W następującej regule (diamenty legalne 1/2 karatów diamentów dolicza się do punktacji gracza [podatek :P],
a z klejnotów przemyconych karaty przeliczane są w stosunku 1 do 1).
 

·         Po za tymi dwoma punktami są postacie straży granicznej.

Która pilnuje aby nie przemycać nielegalnych diamentów oraz następującego limitu - każdy może jednorazowo przenosić legalne tylko 2 diamenty.


Dla prowadzących:
Diamenty nie oszlifowane są to zwykłe nie nadmuchane balony, które są porozkładane na pewnym terenie (znanym uczestnikom). Następnie uczestnik musi zanieść te diamenty do punktu szlifowania. Tam do balonów wkładane jest tyle cukierków ile karatów ma dany klejnot (legalne diamenty mają zawsze 2 karaty, a nielegalne maksimum 10 przy czym ilość karat zależy od koloru balonu).
Po napełnieniu balonu zostaje on nadmuchany i zawiązany.
Kiedy uczestnik doniesie diamenty do skupu doliczamy mu punkty według zasady opisanej wyżej.

Np. Gracz przeniósł 6 klejnotów legalnych (każdy ma po 2 karaty) oraz 7 nie legalnych (4 po 2 karaty, 1 po 3 oraz 2 po 7 karatów) z tego wynika iż gracz otrzymuje następującą ilość punktów:
1/2*(6*2)+1*(4*2+1*3+2*7)=1/2*12+1*(8+3+14)=6+25=28

Z obliczeń wynika iż lepiej jest przemycać diamenty, ale w praktyce może okazać się, że lepiej będzie przenosić legalne diamenty po 2 niż przemycać i być ciągle łapanym przez straż graniczną.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin