Materiał edukacyjny rozdawany bezpłatnie w ramach szkolenia.
Powstanie Warszawskie
Twórca: phm. Artur Kołodziejczyk
Cel gry: wysadzić pociąg pancernyStartuje kilka plutonów. Nie walczą ze sobą. Kto pierwszy wysadzi pociąg ten wygrywa.Po kolei co robią: - dostają pierwszą informację - idą do Kapitana (dostają: mapę z terenem gry, instrukcje, broń, kasę) - przyjmują zrzut - idą do łącznika i tam dowiadują się, że sprzęt został przeniesiony - dostają informację na nową lokalizację magazynu (po drodze muszą zdobyć saperkę) - idą po folię, a potem idą po materiał wybuchowy - informacja od przekupnego Niemca, kiedy będzie jechał pociąg pancerny - wysadzeni pociągu (podłożenie ładunku wybuchowego + zapalnik + lont)SZCZEGÓŁY:
"Harcerze - żołnierze. 1 sierpnia o godz. 17.00 wybuchło powstanie i walki trwaja w całym mieście. Nasz wywiad doniósł, że wróg zamierza w najbliższym czasie użyć do walki pociąg pancerny. Waszym zadaniem jest niedopuszczenie do tego
Życzę powodzenia
Czuwaj Komendant SzSz
P.s. Całą akcją dowodzi Kapitan i do niego należy się zwracać."
+ namiary na KapitanaKAPITAN: - daje ekipie: mapę z terenem gry, instrukcje, broń, kasę "Aby wysadzić tury musicie posiadać materiał wybuchowy, zapalnik, i detonator. Jak zdobyć te rzeczy powie wam Kapitan. Musicie uważać na Niemców. Gdy spotkacie Niemca musicie z nim walczyć - porównujecie moc wszystkiej swojej broni z mocą broni Niemca. Gdy wygracie zabieracie mu jedną broń, a gdy przegracie to on zabiera wam (wygrywający decyduje, którą broń zabiera). UWAGA: możecie również zaproponować "próbę handlu", czyli zamiast walczyć możecie próbować kupić broń od Niemca (ten bajer nie przejdzie wam z SS). Wszystkiego o pociągu pancernym dowiecie się od Niemca, który współpracuje z nami od początku wojny. Oczywiście nic nie ma za darmo (weźcie dużo "górali" ze sobą). Niemiec będzie przebywał w punkcie X o każdej pełnej godzinie."- Kapitan daje ekipie namiary na punkty: zrzutowisko, magazyn M1, magazyn M2PUNKTY:A. Zrzutowisko"Alianci przysyłają nam zrzut spadochronowy. Macie go przyjąć. Idźcie w podane miejsce i tam urządźcie zrzutowisko. Znakiem rozpoznawczym dla samolotów są ogniska ułożone w "X i TRÓJKĄT" ."Zrzut spadochronowy to dwie paczki "Z" (zapalniki) i jedna "K" (kasa).B. Łącznik"W związku z tym, że przed powstaniem nastąpiła wpadka musieliśmy ewakuować magazyn. Materiał wybuchowy został zakopany w punkcie Y. W magazynie jest ukryta (folia) dokładna lokalizacja materiałów wybuchowych.""Aby zdobyć sprzęt z magazynu potrzebujecie saperkę. Musicie znaleźć magazyniera (znak charakterystyczny: zapałka z czerwonym łebkiem przypięta do kieszeni) i podać mu hasło: "Najlepsze kasztany są na placu Pigal" Odzew: "Ciotka Zuzanna lubi je tylko jesienią"."C. Magazyn- folia ukryta w jakimś miejscu magazynu"Folię przyłóżcie do mapy tak, aby linie otaczały nasz obóz. Zaznaczony obszar to magazyn M2. Tam znajdziecie pakunek."- gdy uzbierają materiał wybuchowy, zapalnik i detonator dowiadują się, gdzie Niemiec zostawił dla nich wiadomość o pociągu pancernym.NIEMIEC:- przebywa w punkcie X i sprzedaje informacje o pociągu pancernym - potrzebna jest dosyc duża ilość kasy (przebywa tam o każdej pełnej godzinie przez 10 minut)Co potrzeba: - mapa terenu - kasa "górale" (czyli 500 zł w czasie wojny) - broń z zapisaną mocą (np. pistolet-2, pistolet masz.-4, granat-4, wiązka granatów-20, karabin-5, karabin masz.-8, ckm-13,) - zapalnik - detonator - materiał wybuchowy - folia na mapę (magazyn M2) - zapałkę z czerwonym łebkiem - saperkę - kartki-plakietki z napisami: Wermacht, SS, Kapitan, - obsługa min. 4 osoby (Kapitan; Niemiec-zdrajca, który może między pełnymi godzinami działać jak normalny Niemiec; osoba odpowiedzialna za zrzut; Niemiec) - najlepiej tory kolejowe nie jeżdżącej kolejki
MonJaZ