_KARTA_OBSERWACJI.doc

(107 KB) Pobierz
KARTA OBSERWACJI DO BADAŃ WSTĘPNYCH I KOŃCOWYCH

KARTA OBSERWACJI DO BADAŃ WSTĘPNYCH I KOŃCOWYCH

 

DZIECKA 6- LETNIEGO W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM PRZY

 

ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 1 W MSZANIE DOLNEJ

 

Informacje ogólne (Wywiad z Rodzicami)

 

Imię .............................. Nazwisko..............................................................................................

Data i miejsce urodzenia...............................................................................................................

Adres dziecka................................................................................telefon ...................................

Rodzina: pełna, niepełna , zastępcza.  Rodzeństwo.....................................................................

Który rok dziecko uczęszcza do przedszkola .............................................................................

Stan zdrowia dziecka...................Przebyte choroby.....................................................................

Warunki materialne rodziny: bardzo dobre, dobre, wystarczające, złe

Zainteresowania dziecka, ulubione zabawy, przejawiane uzdolnienia.........................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................Spostrzeżenia rodziców dotyczące ewentualnych trudności wychowawczych i rozwojowych

.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Objaśnienia:

Wpisujemy: Tak, nie ,czasami .W przypadku wady wymowy wpisujemy rodzaj trudności.

 

 

                          OBSZAR EDUKACJI

    Data obserwacji

Październik

Czerwiec

I Społeczno- moralna

  1. Przestrzega zasad, norm i reguł ustalonych w grupie.
  2. Stosuje zwroty grzecznościowe.
  3. Samodzielnie podejmuje różne zabawy i zadania.
  4. Współdziała w zespole.
  5. Jest odpowiedzialne, sumienne i rzetelne w wykonywaniu podejmowanych zadań i obowiązków.
  6. Życzliwie i taktownie potrafi zachować się wobec odmienności innych ( wygląd zewnętrzny, zachowania, upodobania, , zwyczaje)

 

 

II Zdrowotna

  1. Przestrzega zasad warunkujących bezpieczeństwo własne

i innych.

  1. Przestrzega zasad ruchu drogowego dla pieszych.
  2. Zna swój adres domowy.
  3. Panuje nad własnymi emocjami i reakcjami podczas konfliktów.
  4. Dba o swoje zdrowie.
  5. Dba o czystość osobistą i schludny wygląd.
  6. Potrafi samodzielnie ubrać się .
  7. Kulturalnie spożywa posiłek.

 

 

 

III Ruchowa

  1. Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
  2. Słucha i rozumie polecenia.
  3. Reaguje na sygnały umowne (  dźwiękowe i wzrokowe)
  4. Sprawnie pokonuje różne przeszkody.
  5. Potrafi stać na jednej nodze.
  6. Zręcznie rzuca i chwyta  piłkę.
  7. Potrafi sprawnie biegać
  8. Poprawnie wykonuje podskoki obunóż i jednonóż.

 

 

IV Środowiskowa

  1. Rozpoznaje i nazywa rośliny i zwierzęta z najbliższego otoczenia.
  2. Zna zwierzęta i owoce egzotyczne.

3.     Rozróżnia 4 pory roku i potrafi podać ich charakterystyczne cechy.

4.     Przestrzega podstawowych zasad ochrony przyrody.

5.     Rozumie znaczenie wody dla życia ludzi i zwierząt.

 

 

V Mowa i myślenie

  1. Poprawnie wypowiada się pod względem fonetycznym

      i gramatycznym. Wady wymowy.

  1. Posiada bogaty zasób słownictwa.
  2. Swobodnie wypowiada się na podany temat.
  3. Zaspokaja swoją ciekawość przez zadawanie pytań.
  4. Potrafi zabrać głos w dyskusji i uzasadnić swoją wypowiedź.
  5. Jest aktywne poznawczo, chce się uczyć.
  6. Ma dobrą pamięć odtwórczą ( piosenki, wiersze, zagadki, wyliczanki).
  7. Samodzielnie rozwiązuje problemy.
  8. Rozumie i spełnia polecenia nauczyciela.
  9. Potrafi opowiedzieć treść ilustracji oraz nadać jej tytuł.
  10. Układa historyjkę obrazkową, rozumie przyczyny i skutki zdarzeń, poprawnie je interpretuje.
  11. Opowiada akcję historyjki, potrafi nadać jej tytuł.
  12. Układa i rozwiązuje zagadki słowne.
  13. Potrafi opowiedzieć własnymi słowami treść utworu

(legendy, opowiadania, bajki)

  1. Potrafi zainscenizować scenkę dramową.
  2. Aktywnie uczestniczy w zabawach i grach dydaktycznych o różnym stopniu trudności.
  3. Potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu.

 

 

 

VI Czytanie i pisanie

  1. Potrafi podzielić wyraz na:

·         sylaby

·         głoski

  1. Rozpoznaje i nazywa litery drukowane i pisane.
  2. Zna i wyróżnia samogłoski wśród innych liter.
  3. Potrafi układać wyrazy z liter :

·         według wzoru

·         z pamięci

  1. Czyta :

·         tekst

·         proste zdania

·         łatwe wyrazy

·         popełnia błędy (jakie?)

·         nie czyta

  1. Technika czytania:

·         literowanie

·         sylabowanie

·         czyta wyrazami

·         sposób mieszany

  1. Samodzielnie podejmuje próbę pisania.
  2. Poprawnie trzyma przybory do pisania .
  3. Tempo pisania:

·         wolne

·         przeciętne

·         szybkie

  1. Strona graficzna pisma:

·         pismo nieczytelne

·         litery niekształtne

·         wykracza poza linię

·         niewłaściwy wybór linijek]

·         myli litery o podobnym kształcie

  

 

 

VII Matematyczna

     1. Rozumie i nazywa stosunki przestrzenne dotyczące:

·         kierunków ( w prawo, w lewo)

·         położenia (na, pod, obok, za, z lewej, z prawej)

·         odległości ( daleko, blisko, tak samo)

     2.Prawidlowo posługuje się pojęciami dotyczącymi:

·         wielkości

·         szerokości

·         grubości

·         wysokości

     3. Rozpoznaje i nazywa podstawowe figury i bryły      geometryczne (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt, kula, sześcian)

      4. Poprawnie wymienia nazwy:

·         dni tygodnia

·         r roku

 

 

 

  1. Poprawnie posługuje się określeniami:

·         rano, w południe, wieczór

·         wczoraj, dziś, jutro

  1. Klasyfikuje przedmioty według wybranych cech:

·         wyodrębnia w zbiorze podzbiory

·         wie, co to jest „część wspólna zbiorów”

  1. Sprawnie posługuje się liczebnikami głównymi

w zakresie 10.

  1. Potrafi liczyć liczebnikami porządkowymi w zakresie 10.
  2. Rozumie i stosuje znaki  :<, =, >,+, -
  3. Potrafi rozwiązać proste zadanie z tekstem.

 

 

VIII Muzyczno- plastyczna

      1. Chętnie i dużo rysuje i maluje.

      2. Wykonuje rysunki bogate w szczegóły.

      3. Rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory.

      4. Sprawność ręki na zajęciach artystycznych:

·         bardzo dobra

·         przeciętna

·         zła

      5. Rysuje i wykonuje czynności ręką:

·         prawą

·         lewą

·         raz prawą raz lewą

  1. Potrafi narysować postać ludzką.
  2. Kończy rozpoczęte zadanie.
  3. Ma dobre poczucie rytmu i lubi zajęcia muzyczne.
  4. Potrafi zaśpiewać piosenkę.
  5. Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych ze śpiewem.
  6. Potrafi rozwiązać zagadkę muzyczną.

 

 

 

Wnioski dotyczące dalszej pracy z dzieckiem w szkole

.........................................

Zgłoś jeśli naruszono regulamin