Animacja książki.docx

(612 KB) Pobierz

Animacja książki




Do stworzenia animacji posłużę się programem - Jasc Animation Shop 3

Zamierzonym efektem ma być książka z odwracającą się kartką -otwieramy z ikonki  > Nowa Animacja

W nowym oknie ustawiamy rozmiar grafiki na przykład rozmiar 300x300px

Zaznaczenie pole animacji pozbawione tła przeźroczyste (transparentne)

Brak tła to właśnie ta biało-szara szachownica.
 

[Obrazek: 1e70173972dd3da7.jpg]


 

[Obrazek: 0dbc5d5090bee22fmed.jpg]



Wybieramy kolor tla - biale
 
Przy pomocy kroplomierza pobieramy z palety kolorów interesujący nas kolor tła, a następnie przy pomocy wiaderka wylewamy na szachownice kolor.
 

[Obrazek: 49940b5a903590d8.jpg]


   
Przy wybieraniu narzędzia >Linia , pokazują się nam dwa typy linii > Normalny i Beziera

Typ normalny rysuje linie prosto, a typ Beziera rysuje linie krzywe.

Oraz ustalamy rozmiar linii, im więcej szerokości tym linia grubsza.

[Obrazek: 1f139d02edde4c9e.jpg]



AS posiada wprawdzie możliwość rysowania kól, elips itp... ale na potrzeby tej instrukcji wystarczy odręczna robótka linii prostych.

[Obrazek: 3d3291824f8666e8med.jpg]



Zwykła, czyli prosta  linia rysuje ramki książki o szerokości 2, lecz potem rysując linie kartek wybieram szer.1

[Obrazek: b8dec60608c054ea.jpg]

 

[Obrazek: bieretd0.gif]

   

Gdy już mamy narysowana książkę w jednym oknie - klikamy na ikonkę > Kopiuj
Mamy skopiowany obrazek w schowku i wklejamy > Jako Nowa Animacje (Paste As New Animation)
Powtarzamy te czynność trzy lub czterokrotnie. W zależności jaką ilość kartek ma się przewracać.
 

[Obrazek: 54564abb2743b185med.jpg]

     
                                                                         
Gdy już mamy obok siebie kilka kopii wykorzystujemy znany nam  kroplomierz (Dropper), przy pomocy którego pobieramy kolor z tła (tu - biały), a następnie klikamy Gumka którym likwidujemy linie krawędzi kartki - uzupełniamy krawędzie kartki, która przedstawia pewna fazę przewracania kartki.

[Obrazek: c060a87947609404med.jpg]



Każdy już przerobiony obrazek >Kopiujemy i wklejamy > Po aktualnej klatce
 

[Obrazek: 6c05089ff8239a23.gif]


Dla każdej klatki możemy ustawić odpowiednią szybkość > Animacja > Właściwości klatki
 

[Obrazek: 4f6a76a2797dc477med.jpg]

 

[Obrazek: 8135e53049774773.jpg]




Na koniec > Zapisz jako ....
 

Efekt

 

[Obrazek: poprawicksiazkenq3.gif]   [Obrazek: 1b2ul2.gif]

 

[Obrazek: dda0f0cb2c973fb1.jpg]

 

 

 

 

Krzywa Beziera


Stosowana przede wszystkim w programach wektorowych (ale w rastrowych także, np. podczas szparowania) krzywa Beziera służy do precyzyjnego wykreślania skomplikowanych kształtów. Krzywa definiowana jest przez położenie czterech punktów kontrolnych położonych na końcach linii (węzłach) stycznych do wierzchołków.
Długość i kąt nachylenia stycznych definiują sposób, w jaki ścieżka odchyla się od linii prostej na odcinku między węzłami.
 

[Obrazek: ksiegagoscijt3.gif]

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin