instrukcja_montazu_szyberdachu_w_felicii_.pdf

(1667 KB) Pobierz
Montaz szyberdachu w Felicii
Montaz szyberdachu w Felicii
( by tdon)
 
 
425162592.002.png
1
2
Witam wszystkich zainteresowanych. Poniżej opisuję sposób montażu szyberdachu w samochodzie Skoda Felicia.
Zaznaczam, że są to jedynie moje sugestie wynikające z doświadczeń nabytych podczas samodzielnego montażu, natomiast nie 
ponoszę żadnej odpowiedzialności za ewentualne negatywne skutki montażu przez inne osoby.
Zdjęcie nr 1 przedstawia nabyty przeze mnie na Allegro (za 100 zł) używany szyberdach. Długo szukałem małego egzemplarza, 
który nadawałby się do felki ze względu na przetłoczenia w dachu, ale w końcu się udało. Ponieważ szyberek był znacznie 
zakurzony, postanowiłem go rozłożyć na czynniki pierwsze, gruntownie oczyścić i niektóre elementy pomalować sprayem (np. 
zawiasy – foto nr 2), ponieważ były lekko podrapane lub poszarzałe.
Dorobiłem również z cienkiej gumy uszczelki pod zawiasy, bo stare po demontażu nie wzbudzały zaufania.
Następnie całość poskręcałem i upewniłem się, że wszystko jest OK..
Szczególną uwagę należy zwrócić na stan gumowej uszczelki pod szybę, bo to od niej w dużej mierze zależy późniejsza 
szczelność szyberka.
W moim przypadku była jak nowa.
 
 
425162592.003.png
4
3
Do precyzyjnego wycięcia otworu i ochrony pozostałej 
powierzchni  dachu niezbędny będzie DOKŁADNIE!!! 
wykonany szablon. Zrobiłem go z arkusza brystolu przez 
odrysowanie zewnętrznego obrysu szyberka a następnie 
pomniejszenie go (przy użyciu linijki i cyrkla) o szerokość 
przylgi na uszczelkę. Musiałem tak zrobić, bo przy moim 
szyberku był problem z bezpośrednim złapaniem wymiaru 
ze względu na brak dostępu.
A oto nasza bohaterka, felka – jeszcze z całym dachem.
Pierwszą czynnością było staranne pozamiatanie i umycie 
dachu.Unikniemy przez to brudzenia wszystkiego naokoło 
oraz umożliwimy sobie skuteczne przyklejenie szablonu.
 
 
425162592.004.png
5
6
Teraz starannie wybieramy miejsce montażu.
Nie da się zamontować szyberka za bardzo z przodu za 
względu na przednie załamanie podsufitki – musimy sobie 
zostawić odpowiedni zapas, żeby to ładnie wyglądało.U 
mnie przednia krawędź otworu została wykonana 32 cm od 
górnej krawędzi uszczelki przedniej szyby mierząc 
pośrodku szerokości.Pamiętajmy też o idealnej symetrii 
otworu, szczególnie, że boki szyberka znajdą się bardzo 
blisko podłużnych przetłoczeń, więc każdą niedokładność 
będzie widać.
Po dziesięciokrotnym pomierzeniu przystępujemy do 
przyklejenia szablonu.Zrobiłem to przy użyciu zwykłego 
kleju do papieru. Najpierw odchyliłem do tyłu przednią 
połowę szablonu przytrzymując tył (bardzo przydaje się żona 
lub koleżanka   ), wysmarowałem krawędź klejem na 
szerokości ok..2­3 cm i przykleiłem. Potem analogicznie 
postąpiłem z drugą połową szablonu. Po przyklejeniu jeszcze 
raz bardzo dokładnie sprawdzamy wymiary, czy coś nam się 
nie przesunęło. Jednocześnie przygotowujemy się 
psychicznie do dalszych kroków.....
 
 
425162592.005.png
8
7
No to do dzieła!
Przed wierceniem zróbcie to, czego ja nie zrobiłem – 
koniecznie zaklejcie taśmą szczeliny pomiędzy bocznymi 
krawędziami dachu a biegnącą wzdłuż nich uszczelką – nie 
nasypie się wiórów.
Jak widać wykonałem 7 otworów (nie za głęboko, żeby nie 
uszkodzić podsufitki).Jeden, przy krawędzi miał służyć do 
włożenia brzeszczotu, pozostałe do odpychania podsufitki 
ku dołowi podczas cięcia.
Po wykonaniu otworów zmierzyłem odległość od dachu do 
podsufitki.Okazało się, że jest jakieś 20 mm, co trochę 
zmieniło moją koncepcję.Ponieważ skok brzeszczotu w 
mojej wyrzynarce wynosi 18mm, to można tak skrócić 
brzeszczot, żeby wyciął blachę nie naruszając przy tym 
podsufitki (skracać bardzo dokładnie!!!).
6 otworów okazało się niepotrzebnych.......ale dalsza praca 
będzie łatwiejsza.
 
 
425162592.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin