JEAN HARLOW
Jean Harlow:
· Właściwie Harlean Jean Carpenter
· 1911-1937
· Amerykańska aktorka filmowa
· Pierwsza "platynowa blondynka" ekranu
· Prototyp przyszłej M. Monroe
· Ustępowała jej urodą i raziła nazbyt frywolnym sposobem bycia, zdobyła krótkotrwałą, lecz wielką popularność.
· Symbol seksu
· Była gwiazdą z charakterem.
· Potrafiła być twarda, uwodzicielska i miała duże poczucie humoru, którego media, niestety, nie umiały przekazać.
· Ta dowcipna dziewczyna z lśniącymi platynowo blond włosami sprawiła, że wampy - brunetki poszły w zapomnienie.
· Była odpowiedzią Ameryki na egzotyczne boginie ekranu z Europy
· Reprezentowała daleki od konwencji styl gry
· Stworzyła charakterystyczny typ kobiety, która prowadziła nieustępliwą walkę z mężczyznami
· Jej bohaterki nie zawsze stosowały moralne metody postępowania
· Nieudane życie osobiste było tematem licznych artykułów prasowych i plotek, które dopełniały ekranowy wizerunek
· Początkowo statystowała w komediach H. Roacha, była partnerką Flipa i Flapa
· Zwróciła na siebie uwagę w filmie Aniołowie piekła (1930).
· W 1932 roku podpisała kontrakt z wytwórnią MGM i zagrała w filmie Red Dust z Clarkiem Gable, który potem był jej serdecznym przyjacielem.
· W komedii Obiad o ósmej (1933) parodiując blond sexbomby, dobrotliwie pokpiwała sama z siebie
· Wystąpiła m.in. w filmach:
- Platynowa blondynka (1931)
- Wróg publiczny nr 1(1931)
- Żona z drugiej ręki (1932)
- Bombshell(1933)
- Stworzona do całowania (1934)
- Dziewczyna z Missouri (1934)
- Dla ciebie tańczę (1935)
- Chińskie morza (1935)
- Żona czy sekretarka (1936)
- Suzy (1936)
- Jego złota rybka (1936)
- Panowie z towarzystwa (1937)
- Saratoga (1937)
PLATYNOWA BLONDYNKA:
Reżyseria: Frank Capra
Scenariusz: Joseph Walker
Zdjęcia: Irving Bibo, David Broekman, Bernhard Kaun
Scenografia: Stephen Goosson
Produkcja: USA
Rok produkcji: 1931
Obsada: Jean Harlow (Anne Schuyler), Edmund Breese, Reginald Owen, Halliwell Hobbes, Loretta Young
· Reporter Stew Smith poślubią bogatą Anne Schuyler. Po pewnym czasie jednak zaczyna czuć się źle w roli niezwykle dobrze sytuowanego zięcia i zaczyna interesować się obrotną koleżanką, która już od dawna darzy go uczuciem.
· Inteligentna komedia, która pulsuje błyskotliwymi dialogami
vesper_fischer