Brzoza Malgorzata - Numerologia zwiazkow.doc

(830 KB) Pobierz
Autor: Małgorzata Brzoza

Autor: Małgorzata Brzoza

Tytuł: Numerologia związków

 

Rozmawiałem ze znajomą, można by rzec, o

tym, skąd się biorą dzieci.

-  To bardzo dziwne, uzależniać poczęcie dziecka od tego, czy będziesz mógł być przy jego urodzeniu - stwierdziła.

- Myślę, że kobiecie łatwiej jest przejść poród, kiedy ma przy sobie kogoś, kto ją kocha, kogoś czułego i opiekuńczego. Lub choćby nawet po prostu chłopca do bicia.

- A nie pomyślałeś o tym, że ten moment może... -już myślałem, że zacznie mówić o tej bzdurze, jakoby mężczyźni nabierali potem wstrętu do kobiet -... być krępujący dla kobiety? Że kobieta może chcieć być wtedy sama?

- No tak - odparłem - jednak mężczyzna może naprawdę chcieć być przy dziecku podczas jego narodzin. Jest to przecież najważniejsza chwila w życiu człowieka, dziecka.

-  Przecież tego momentu i tak się nie pamięta - w jej stwierdzeniu zabrzmiała nutka niepewności i pytania.

- Nieprawda... Nieprawda.

Spojrzała mi wtedy prosto w oczy i ze smutkiem tak głębokim jak to spojrzenie zapytała:

- Więc dlaczego później ci mężczyźni odchodzą od swoich rodzin...?

Spowiła nas cisza. Tak milczy się tylko z przyjaciółmi lub w chwili szczerości na dywaniku u Pana Boga. Jest coś świętego w takich momentach. Coś, co może w jednej chwili obrócić w perzynę fundamentalne zasady życia lub przeciwnie - zahartować, ukształtować żelazny charakter.

Właśnie w takim momencie można pojąć, na czym polega faktyczny związek z drugim człowiekiem. Nie jest nim okazywanie współczucia, niesienie pomocy, chronienie kogoś czy zaspokajanie potrzeby bliskości. To wszystko robi się w istocie dla samego siebie, by poczuć się dobrym i wartościowym. Być może mądrym. Prawdziwy związek z człowiekiem oznacza dostrzeżenie w nim przejawu własnego przeznaczenia. Jeśli pozwolisz komuś odcisnąć nie-zacieralne piętno na twym losie, będzie to oznaczało rzeczywisty związek, prawdziwe połączenie z drugim człowiekiem. Niezależnie od tego, czy spotkanie z nim będzie trwać lata, czy minuty. Obyś zawsze miał szczęście w porę dojrzeć ten cud!

Michał Brzoza

Małgorzata Brzoza

Numerologia związków

Wydawnictwo „KOS" {

KATOWICE

Projekt okładki: Michał Brzoza

Redakcja, korekta, skład i łamanie: Wydawnictwo „KOS"

ISBN 83-86757-09-4

Copyright© Małgorzata Brzoza, 2001

Wydawnictwo „KOS"

ul. Agnieszki 13

40-110 Katowice

tel./fax (032) 2584-045

tel. (032) 2582-648, (032) 2582-720

e-mail: kos@kos.com.pl

http://www.kos.com.pl

Druk: TRIADAPRESS, 40-322 Katowice, ul. Wandy 16K tel. (032) 2541-790   e-mail: triadapress@wp.pl

Książką dedykuję:

mojej siostrze Iwonce i Maćkowi,

mojemu bratu Grzesiowi i Agnieszce,

a także mojej szwagierce Berenice.

Dziękuję Basi Oborny, za okazaną pomoc.

Dziękuję

Państwu Marii i Adamowi Kryczek za inspirację prawdziwie idealnym związkiem

Spis treści

Kto, z kim, jak i dlaczego?............................................................................9

Etyka wewnętrzna.......................................................................................11

Podstawy interpretacji................................................................................13

Każde dziecko potrzebuje miłości..............................................................17

DZIECKO jedynka..................................................................................19

DZIECKO dwójka...................................................................................21

DZIECKO trójka......................................................................................24

DZIECKO czwórka..................................................................................25

DZIECKO piątka.....................................................................................27

DZIECKO szóstka...................................................................................29

DZIECKO siódemka................................................................................31

DZIECKO ósemka...................................................................................33

DZIECKO dziewiątka..............................................................................35

Dziewięć podstawowych numeroiogicznych wibracji dróg życia............38

JEDYNKA...............................................................................................38

DWÓJKA.................................................................................................40

TRÓJKA..................................................................................................41

CZWÓRKA.............................................................................................43

PIĄTKA...................................................................................................45

SZÓSTKA................................................................................................47

SIÓDEMKA............................................................................................49

ÓSEMKA.................................................................................................51

DZIEWIĄTKA........................................................................................53

Związki tych samych wibracji....................................................................56

1/1 ............................................................................................................56

2/2............................................................................................................57

3/3............................................................................................................58

4/4............................................................................................................59

5/5............................................................................................................60

6/6............................................................................................................61

7/7............................................................................................................62

8/8............................................................................................................63

9/9......................................................'......................................................64

Wpływ cyklów formujących osobowość, warunków wcielenia

i dni urodzenia na kształtowanie się psychiki...........................................66

Cykle formujące osobowość przynoszą określone doświadczenia

do około 28. roku życia......................................................................67

Warunki wcielenia określają konieczność konfrontacji

z nieuniknionymi zdarzeniami............................................................69

Wpływ wibracji dnia urodzenia na osobowość jedynki...........................73

Wpływ wibracji dnia urodzenia na osobowość dwójki............................76

Wpływ wibracji dnia urodzenia na osobowość trójki..............................79

Wpływ wibracji dnia urodzenia na osobowość czwórki..........................82

Wpływ wibracji dnia urodzenia na osobowość piątki..............................85

Wpływ wibracji dnia urodzenia na osobowość szóstki............................87

Wpływ wibracji dnia urodzenia na osobowość siódemki........................90

Wpływ wibracji dnia urodzenia na osobowość ósemki...........................93

Wpływ wibracji dnia urodzenia na osobowość dziewiątki......................96

Dziewięć podstawowych numerologicznych potrzeb człowieka..............99

Przedurodzeniowe numerologiczne wizje życia

i znaczenie relacji dziecko - rodzice.........................................................104,.

Związki różnych wibracji.........................................................................129

Partnerskie związki 1.............................................................................130

Partnerskie związki 2.............................................................................137

Partnerskie związki 3.............................................................................143

Partnerskie związki 4.............................................................................150

Partnerskie związki 5.............................................................................157

Partnerskie związki 6.............................................................................164

Partnerskie związki 7.............................................................................172

Partnerskie związki 8.............................................................................179

Partnerskie związki 9.............................................................................186

Numerologiczne bajki dla dzieci w każdym wieku.................................195

Przedświt łososia....................................................................................195

Świt mrówki...........................................................................................197

Ranekkonia...........................................................................................199

Przedpołudnie rura.................................................................................200

Południe kozicy......................................................................................202

Popołudnie wilka...................................................................................204

Wieczór sowy.........................................................................................206

Wieczór orła...........................................................................................208

Noc delfina.............................................................................................211

Podziękowania.............................................................................................214

Kto, z kim, jak i dlaczego?

Spotykamy się na ulicy, rozmawiamy i tworzymy związki, przelotne znajomości, obdarzamy kogoś sympatią czy zinteresowaniem.

Jest w nas coś, co sprawia, że intuicyjnie, nawet bez głębszego poznania jednych ludzi lubimy, inni nam mniej odpowiadają. Czy zastanawialiście się, moi drodzy, nad sensem doświadczeń, zwłaszcza w dzieciństwie i w związkach partnerskich? Nie odpowiem szczegółowo na wszystkie wasze pytania, bowiem do tego niezbędna jest indywidualna analiza numeroiogicznych programów i zawartości, jaką dysponujecie w formie imion, nazwisk oraz pseudonimów. Postaram się jednak zakreślić ogólnie cele, jakie są owocem wzajemnych relacji pomiędzy nami, jako konkretnymi głównymi wibracjami numeroiogicznych programów urodzeniowych określonych datą urodzenia.

Jeśli zadajecie sobie pytania: „Co ja tu robię? Dlaczego właśnie w tej rodzinie się urodziłem? Dlaczego właśnie ten partner, teraz i tak?", mogę-odpowiedzieć wam, że nic nie jest tu przypadkiem.

Jesteśmy w szkole dla początkujących, uczymy się życia w harmonii i dostrzegania świata takim, jakim jest. A konkretni rodzice i partnerzy uczą nas określonych rzeczy, abyśmy wskutek ewolucji wewnętrznej

10

Numerologia związków

mogli wrócić do boskiej doskonałości. Do źródła, od którego samowolnie oddaliliśmy swoją świadomość, bowiem dusza ludzka zawsze bliska jest doskonałości Stwórcy. Tej doskonałości, którą wielki nauczyciel Jezus określił świadomością Chrystusową.

Numerologia uczy kształtowania świadomości wiecznego ucznia, gotowości do przyjmowania zmian, jako zaplanowanego procesu kształcenia. Doskonalenia boskiej świadomości w duchu, duszy. Dzieje się to w życiu poprzez doświadczenia ciała i umysłu, jako doskonałego narzędzia nauki. Wszak powiedziano: „Ciało jest świątynią ducha".

W książce tej omówione zostały wzajemne relacje w stosunkach rodzice - dzieci i w stosunkach partnerskich, prywatnych i zawodowych, a także nauki płynące z tych relacji.

Etyka wewnętrzna

Etyka wewnętrzna jest niezbędna do pracy z numerologią. Każdy z nas powinien ją w sobie rozwinąć. Szczególnie ci wszyscy, którzy zostali powołani do mistrzostwa w jakiejkolwiek wibracji: 11, 22, 33,44, 55, 66, 77, 88 lub 99, a także powołani do mistrzostwa w sporcie przez dług karmiczny 26, który niesie ze sobą obowiązkową naukę panowania duchem i umysłem nad aktywnością ciała.

Etyka wewnętrzna opiera się na czterech podstawowych filarach, z których każdy jest równie ważny. Żadnego nie należy zaniedbywać.

Nie można osiągnąć pełni przeznaczenia, nie podejmując świadomej pracy nad samodoskonaleniem i zachowaniem wewnętrznej etyki.

1  filar: zachowanie nasze musi być zgodne z naszym systemem wartości. Chodzi o to, abyśmy dawali to, co chcemy otrzymać, abyśmy byli w każdej chwili świadomi równowagi energetycznej świata i zależności naszych doświadczeń od naszych myśli i poczynań. A więc: jeśli cenisz sobie punktualność, sam przychodź wcześniej; jeśli cenisz szczerość, mów otwarcie.

2 filar: należy kontrolować i komunikować własne emocje i potrzeby. Ponieważ emocja jest produktem końcowym naszej świadomej

12

Numerologia związków

selekcji myśli, przywoływanych wspomnień i naszego sposobu reakcji na bodźce z zewnątrz, panowanie nad reakcją emocjonalną jest panowaniem nad własnymi myślami. Człowiek staje się świadom swoich nawykowych zachowań i możliwości zmian w sposobach reakcji na zewnętrzne zdarzenia, tak aby były one dla niego korzystne. Oznacza to czytelność naszych emocji dla otoczenia, jasną, szczerą i otwartą komunikację.

3  filar: należy szanować wolną wolę i intymne terytorium innych, ich prawo wyboru. Jest to zdolność do szacunku dla inności, dla odrębności, to tolerancja i akceptacja. Chodzi o to, aby nie narzucać swojej woli innym, egocentrycznie nie narzucać własnego systemu wartości otoczeniu i nie oceniać intymnego świata innych. Jednocześnie aby nie dać się pociągnąć w dół, na dno, wskutek chęci ratowania kogoś, kto na własne życzenie niszczy sobie życie (nie dotyczy to relacji rodzice dzieci, bowiem rodzice są odpowiedzialni za emocje swego dziecka i walczą o dziecko, dopóki potrafią). W każdej zaś relacji partnerskiej poszanowanie wolnej woli drugiego człowieka to także przejaw zdrowego egoizmu w celu obrony własnego życia.

4  filar: należy mieć świadomość wiecznego ucznia, świadomość tego, że w każdej chwili i w każdym momencie, wciąż, nieustannie uczymy się. Nasza droga życia jest nauką i doskonaleniem świadomej kreacji boskiej doskonałości w nas samych. Powiedziano „największy będzie sługą najniższego", bowiem on posiada świadomość swego powołania i świadomość uniwersalnej mocy miłości.

I

Podstawy interpretacji

Poniżej przedstawiam podstawowe informacje dla osób, które z nu-merologią spotykają się po raz pierwszy.

Jeśli zsumujesz cyfry w swojej dacie narodzin, otrzymasz wynik dwucyfrowy, po jego zsumowaniu otrzymasz podstawową wibrację programu urodzeniowego w skali od 1 do 9. Na przykład: 16 + 04 + 1972 = 30, gdzie 3 + 0 = 3, mamy więc podstawową wibrację 3, nume-rologiczną drogę życia, dla osoby urodzonej 16 kwietnia 1972 roku.

Miesiąc, dzień i rok urodzenia decydują o numerologicznych szczegółach programu, o tym, czy jest on silny, czy niesie aspiracje polityczne, predyspozycje naukowe, czy wymaga pracy w grupie, czy niesie nagłe zmiany, poczucie osamotnienia, podróże, czy umiejętność wyrażania siebie przez sztukę we własnej pracowni lub na szerokiej scenie.

Każdy może samodzielnie go odczytać, korzystając z książki „Liczby losu" Nataszy Czarmińskiej, z mojej poprzedniej książki „Esencja numerologii". Do pełnej interpretacji imion idealną książką jest „Magia numerologii" Gladys Lobos.

W swojej pracy korzystam z pitagorejskiego przyporządkowania wibracji literom alfabetu.

14                                                                                    Numerologia związków                           

                                                                                                               

1              2              3              4              5              6              7              8              9

A              B              C              D              E              F              G              H              I

J              K              L              M              N              0              P              Q              R

S              T              U              V              W              X              Y              z             

W numerologii samogłoskami są: A, E, I, O, U. Y - ze względu na swe właściwości - traktowane jest jak spółgłoska. Litery Ą, Ę, Ó, Ć, Ł, Ń, Ś, Ż i Ź traktujemy jak A, E, O, C, L, N, S i Z.

Wszystkim czytelnikom, którzy po raz pierwszy zetknęli się z numerologia, przedstawiam tutaj ogólny, skrótowy i selektywny opis wibracji numerologicznych:

1.   To twórczość, siła, przywódca inicjujący działanie, niezależność, aspiracja, samookreślenie, spełnienie, poczucie indywidualności, ambicja, kreacja i poszukiwanie. Potrzeba niezależności działań. Autorytet, przywódca, odkrywca.

2.  To współpraca z zachowaniem indywidualności - bez apodyktycz-ności i poddaństwa. Potrzeba wniesienia własnego wkładu do spełnienia wspólnego celu. Współistnienie, tolerancja, dyplomacja, panowanie nad emocjami. Potrzeba akceptacji w grupie. Szara eminencja.

3.   To artystyczny wyraz radości życia, aktywność, adaptacja, towarzy-skość, artyzm własnej ekspresji, komunikowanie emocji poprzez słowo, erudycja i logika. Potrzeba błyszczenia w towarzystwie - bycia wyjątkowym. Artysta.

4.  To działanie systematyczne i metodyczne, praca jako forma twórczości materialnej i kształcenia ducha, pracowitość i skuteczność, akceptacja zmian i wypracowanie równowagi w rozpoczynaniu od nowa. Potrzeba zabezpieczenia materialnego najbliższych z dodatkową asekuracją. Wykonawca.

Podstawy interpretacji

15

5.   To twórczość, siła, pragnienie zmian, niezależność, pasja życia, analiza i ciekawość, ruch i obserwacja, dzika nieopanowana energia twórcza. Ogromna potrzeba doświadczania wolności, emocji, podróży. Wulkan, ryzyko i pasja istnienia.

6.   To harmonia, równowaga w dawaniu i braniu, zdolności manualne, nadmierna empatia, intuicja, szczególne umiłowanie rodziny, skłonność do poświęceń, odpowiedzialność. Potrzeba harmonii w związku. Opiekun rodzinny.

7.   To perfekcjonizm, poszukiwanie poznania duchowego, tajemnica i głębia, magnetyzm osobowości, dociekliwość, intelektualizm, filozofia, rozwój intuicji, indywidualność, potrzeba niezależności doświadczeń. Wycofany autorytet o ogromnym poczuciu własnej godności.

8.   To równowaga świata materii i duchowości, organizacja, zdolności przywódcy, ralizm, logika zwłaszcza w sytuacjach ekstremalnych, umiłowanie sprawiedliwości, siła ciała, umysłu i ducha, potrzeba wolności - własnych decyzji. Autorytet milczący, wojownik.

9.   To dostrzeganie innych i ich potrzeb, idealizm i poświęcenie, poczucie misji, głęboka duchowość i skromność, szczególne wyczucie rytmu, miłość uniwersalna, opiekuńcza w stosunku do osób trzecich, potrzeba poczucia wolności, niezależności i przestrzeni. Autorytet, wspomożyciel, ukierunkowany na służbę innym. Kluczową informacją potrzebną do pełnej interpretacji numerolo-

gicznej, przy opracowaniu indywidualnego programu urodzeniowego, jest określenie kombinacji numerologicznych sum samogłosek i spółgłosek w posiadanych imionach i nazwiskach (zapisanych w dokumentach państwowych oraz wyznaniowych). One bowiem decydują o motywach działań, o naszym sposobie wyrażania siebie na zewnątrz i o selekcji celów, do których dążymy. Ta właśnie kombinacja liter decyduje o tym, czy potrafimy wykonać nasz, skrojony na miarę potrzeb i możliwości, program urodzeniowy.

Dlatego bardzo ważna jest świadomość tego, że imiona mogą być zestawione korzystnie do posiadanego nazwiska i naszej daty narodzin,

16                                                                Numerologia związków

ale mogą też tworzyć kombinację zbyt słabą, za twardą, niekorzystną lub wręcz szkodliwą.

Ważna dla wzajemnych relacji jest zawartość poszczególnych wibracji w posiadanych imionach i nazwiskach. Jest to zestawienie wibracji poszczególnych liter i informuje o tym, ile posiadamy jedynek, dwójek itd.

Szersze omówienie numerologicznych zasad nadawania imion do określonego nazwiska i daty narodzin znajdą państwo w mojej pierwszej książce „Numerologiczny słownik imion".

ŻYCIE jest nieustannym cyklem doskonalenia ducha.

CIAŁO jest narzędziem doskonalenia ducha.

Życie jest WIECZNE, jest nieustannym

CYKLEM PRZEMIANY

Życie jest nieustanną szkołą

UNIWERSALNEJ TWÓRCZEJ MIŁOŚCI.

Ludzie, z którymi przyszło nam żyć i na towarzystwo których się zdecydowaliśmy tu i teraz, są dla nas nauczycielami tak samo jak my dla nich.

Życie na Ziemi daje nam szansę doskonalenia się i nauki tych praw etyki uniwersalnej, których nie opanowaliśmy w poprzednich wcieleniach, i tych, które wymagają umocnienia, krystalizacji. O tych lekcjach informuje nas numerologiczna droga życia, cykle życia, warunki zewnętrzne i zawartość imion i nazwisk.

Każde dziecko potrzebuje miłości

Dzieciństwo w każdym przypadku kształtuje nawykowe systemy obronne i zachowawcze. Pamiętajmy, że dziecko do trzeciego roku życia, działając w częstotliwości fal mózgowych od 4 do 14 herców na sekundę, czuje się częścią świata, a nie jedynie jego obserwatorem. Częstotliwość fal mózgowych nas, dorosłych, zawiera się w przedziale 21 do 27 i więcej herców na sekundę, funkcjonujemy więc w przyspieszonym i niezsynchronizowanym tempie. Dlatego też powinniśmy szanować dziecięcy świat wspólnoty ze wszystkim, poczucie zjednoczenia.

Z punktu widzenia psychologii, osobowość kształtuje się jako sposób na przetrwanie w fizycznych warunkach, ograniczeniach, zasadach, normach środowiskowych i społecznych. Osobowość ma za zadanie osłaniać i bronić przed zranieniem. Dziecko jest otwarte i doświadcza pełnego związku z otoczeniem. Jeśli ma poczucie krzywdy, zagrożenia więzi lub utraty akceptacji, będzie dążyło do odzyskania pełnego poczucia bezpieczeństwa.

Dziecko rodzi się, posiadając wszystkie kanały energetyczne ciała, zaś centra, zwane czakramami, które opisowo mogę porównać do

I

18                                                                 Numerologia związków

skrzyżowania (np. do skrzyżowania rzek z wirem w centrum), kształtują się wraz ze wzrostem ciała i co rok uaktywnia się kolejne. I tak pierwszy czakram u podstawy kręgosłupa organizuje ruch, drugi pod pępkiem uaktywnia poznanie zmysłowe, trzeci na splocie słonecznym aktywizuje poznanie logiczne. Do trzeciego roku życia dziecko jest energetycznie podpięte do emocji któregoś z rodziców lub opiekuna, dopiero po aktywizacji trzeciego centrum jest w stanie połowicznie pobierać energię samodzielnie.

Dlatego właśnie wszystkie doświadczenia do trzeciego roku życia są szalenie ważne. Dziecko wie, co się o nim mówi, czuje otaczające je uczucia i emocje. Koduje zachowanie rodziców i ich sposób reakcji. W przyszłości może nieświadomie powielać te głęboko zapamiętane wzorce. Zwłaszcza jeśli zostanie skonfrontowane z podobnymi sytuacjami.

Pewna Anna powieliła rozpad swojej rodziny w dzieciństwie we własnym związku tak dokładnie, że identyczne były nawet okoliczności kryzysu. Tak jak jej matka wybrała na partnera czarującego egoistę, urodziła dwójkę dzieci i reagowała na brak męża w domu (związany z pracą i rozrywkami) agresją. Rodzina stała się zbyt dużym ciężarem i nieatrakcyjna dla partnera, który wybrał sobie łatwiejszy sposób na życie. Dokładnie tak jak jej ojciec.

Traktując nasze dzieci jako doskonałe boskie istoty, które uczą nas związku z boską zasadą twórczą wszechświata, możemy szanować je i uczyć zasad obecnej kreacji świata materialnego wokół nas.

Nigdy nie porównuj swego dziecka z innym dzieckiem

i jego osiągnięciami, bowiem każdy jest inny w swej doskonałości

i w odpowiednim dla siebie czasie pokonuje własne rekordy.

Przed dwudziestym rokiem życia lęki i pragnienia dzieciństwa słabną, przestają nad nami panować. Wielu nazywa ten moment czasem buntu młodzieńczego. Jest to chwila, w której budzi się chęć do poszukiwania swojego wewnętrznego ideału i przez kolejne dziewięć lat istnieje duża szansa odnalezienia swojej esencji, poprzez obserwację

Każde dziecko potrzebuje miłości

19

siebie i kontrolowanie przez własną wolną wolę swoich myśli i emocji. Uczymy się na nowo relacji między ludźmi, kontaktu z otoczeniem, więzów rodzinnych i partnerskich.

Dziecięca strategia przetrwania nie znika. Zostaje szczególna wrażliwość na określony typ doświadczeń. Zawsze, gdy braknie wypracowanego sposobu radzenia sobie z sytuacją, to ona będzie dominowała, często zaskakując.

Poza typem osobowości, numerologiczną drogą życia, wpływ na kształtowanie się dziecięcej strategii przetrwania mają: wibracja dnia urodzenia, wibracja cyklu formującego osobowość, czyli miesiąca urodzenia, oraz warunki wcielenia, czyli suma cyfr dnia i miesiąca narodzin.

Kimkolwiek JESTEŚ, bardzo cię proszę,

SZANUJ DZIECKO I JEGO WOLNĄ WOLĘ,

Duży Mały Człowiek jest tego WART.

Dziecko rodzi się, będąc zjednoczone z absolutem. My przedstawiamy mu nasz świat, postrzeganie rzeczywistości zgodne z naszym systemem wartości i ograniczeniami, z naszymi problemami emocjonalnymi. Formujemy jego osobowość. Proszę wszystkich, bądźmy odpowiedzialni za własne poczynania. Kochajmy i uczmy dziecko kontroli emocji i myśli. Pamiętajcie, moi drodzy czytelnicy, że dzieci mogą być naszym skarbem, możemy z nich jednak uczynić własne ofiary. Jakość doświadczeń naszych dzieci zależy od naszej pracy...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin