1125803_209-215.pdf

(150 KB) Pobierz
150030741 UNPDF
Kartoteka sprawdzianu Wakacje Tomka
Numer
zadania
Kategoria
standardów
wymagań
Sprawdzana umiejętność
(z numerem kategorii standardu)
Uczeń
Ty p
zadania
Liczba
punktów
1.
Czytanie
odczytuje utwór poetycki (1.1)
WW
0 – 1
2.
Czytanie
odczytuje utwór poetycki (1.1)
WW
0 – 1
3.
Czytanie
określa funkcje elementów
charakterystycznych dla danego tekstu
(1.2)
WW
0 – 1
4.
Czytanie
odczytuje przenośne znaczenie (1.1)
WW
0 – 1
5.
Czytanie
rozpoznaje rodzaj środka stylistycznego
zastosowanego w tekście (1.2)
WW
0 – 1
6.
Korzystanie
z informacji
posługuje się źródłem informacji (4.1)
WW
0 – 1
7.
Czytanie
określa funkcje elementów
charakterystycznych dla danego tekstu
(1.2)
WW
0 – 1
8.
Czytanie
odczytuje tekst literacki (1.1)
WW
0 – 1
9.
Czytanie
odczytuje tekst literacki (1.1)
WW
0 – 1
10.
Czytanie
odczytuje ukryte znaczenie (1.1)
WW
0 – 1
11.
Czytanie
odczytuje tekst literacki – rozumie
znaczenie użytego zwrotu (1.1)
WW
0 – 1
12.
Pisanie
I pisze wypowiedź w formie ogłoszenia
(2.1)
KO
0 – 2
Pisanie
II formułuje wypowiedź ze świadomoś-
cią celu (2.2)
0 – 1
Pisanie
III pisze poprawnie pod względem
językowym, ortogra cznym i
interpunkcyjnym* (2.3)
0 – 1
13.
Korzystanie
z informacji
wskazuje odpowiedni tom encyklopedii
(4.1)
WW
0 – 1
14.
Korzystanie
z informacji
wskazuje odpowiednie źródło informacji
(4.1)
WW
0 – 1
15.
Czytanie
określa funkcje tekstu
popularnonaukowego (1.2)
WW
0 – 1
16.
Czytanie
wyszukuje w tekście szczegółową
informację (1.4)
WW
0 – 1
www.wsip.pl
209
150030741.002.png
17.
Czytanie
wyszukuje w tekście szczegółową
informację (1.4)
WW
0 – 1
18.
Czytanie
wyszukuje w tekście szczegółową
informację (1.4)
WW
0 – 1
19.
Korzystanie
z informacji
wskazuje źródło informacji (4.1)
WW
0 – 1
20.
Pisanie
I stosuje formę listu prywatnego (2.1)
RO
0 – 1
Pisanie
II pisze na temat i zgodnie z celem (2.1)
0 – 2
Pisanie
III dba o układ gra czny, wyróżnia części
tekstu zgodnie z jego strukturą (2.5)
0 – 1
Pisanie
IV pisze poprawnie pod względem
językowym (2.3)
0 – 1
Pisanie
V pisze poprawnie pod względem
ortogra cznym* (2.3)
0 – 1
Pisanie
VI pisze poprawnie pod względem
interpunkcyjnym* (2.3)
0 – 1
Pisanie
VII dba o estetykę zapisu (2.5)*
0 – 1
* Uczniowie z dysleksją
12.
Pisanie
III tworzy wypowiedź komunikatywną
i czytelną mimo zaburzeń pisma
KO
0 – 1
Pisanie
V tworzy wypowiedź komunikatywną
0 – 1
Pisanie
VI tworzy wypowiedź logicznie
uporządkowaną
0 – 1
20.
RO
Pisanie
VII pisze starannie mimo zaburzeń
gra cznych pisma
0 – 1
210
150030741.003.png
Klucz odpowiedzi zadań zamkniętych
Nr zadania
Poprawna odpowiedź
1.
B.
2.
D.
3.
A.
4.
C.
5.
B.
6.
D.
7.
A.
8.
A.
9.
C.
10.
B.
11.
B.
13.
D.
14.
C.
15.
D.
16.
A.
17.
D.
18.
B.
19.
C.
www.wsip.pl
211
150030741.004.png
Schemat punktowania zadań otwartych
Kryteria i zasady przydzielania punktów
Liczba
punktów
Numer
standardu
ZADANIE 12.
I Zawarcie w ogłoszeniu niezbędnych informacji
Pierwszy punkt uczeń otrzymuje, jeżeli zamieścił co najmniej
jedną charakterystyczną cechę zgubionego notesu (np.
informację o jego kolorze, wielkości, umieszczonych na
okładce lub wewnątrz danych właściciela). Drugi punkt
przyznajemy za podanie informacji pozwalającej na kontakt
z nadawcą ogłoszenia (numer telefonu lub adres;
ewentualnie imię, nazwisko i numer telefonu lub adres).
0 – 2
2.1
II Zawarcie w wypowiedzi intencji
Punkt przyznajemy, jeżeli uczeń umieścił w ogłoszeniu
prośbę, np. proszę..., uprzejmie proszę... .
1
2.2
III Poprawność językowa, ortogra czna i interpunkcyjna
Dopuszcza się po 1 błędzie każdego rodzaju.
Uwaga! Przy ocenie ortogra i uwzględniamy jedynie
te zasady, które uczniowie poznali w czwartej klasie
– zestawienie patrz tabela na s. 215.
Uczeń z dysleksją:
Wypowiedź jest komunikatywna i czytelna mimo zaburzeń
pisma.
1
2.3
ZADANIE 20.
I Stosowanie formy listu
Punkt przyznajemy, kiedy uczeń umieścił we właściwych
miejscach następujące wyróżniki listu: nazwę miejscowości
i datę – w prawym górnym rogu; nagłówek – poniżej nazwy
miejscowości, pośrodku lub z brzegu, od lewej strony; podpis
– pod listem, z prawej strony.
1
2.1
II Pisanie na temat
2 punkty przyznajemy, kiedy wypowiedź jest realizacją
tematu, tzn. kiedy uczeń napisał o tym, gdzie i w jaki sposób
spędza wakacje. Informacje dotyczące miejsca mogą mieć
ogólny charakter, np. nad morzem, w górach, u cioci.
Jeżeli uczeń pomija jakąś informację (np. pisze tylko o tym,
gdzie spędza wakacje lub tylko o sposobie ich spędzania),
przyznajemy 1 punkt.
0 – 2
2.1
III Trójdzielność wypowiedzi z zachowaniem właściwych
proporcji
Punkt przyznajemy, kiedy list składa się z trzech części
– wstępu, rozwinięcia (odpowiednio długiego), zakończenia
i kiedy poszczególne części zapisane są od akapitów.
1
2.5
212
150030741.005.png
IV Poprawność językowa
Dopuszcza się 3 błędy językowe.
1
2.3
V Poprawność ortogra czna
Dopuszcza się 3 błędy ortogra czne.
Uwaga! Przy ocenie ortogra i uwzględniamy jedynie
te zasady, które uczniowie poznali w czwartej klasie
– zestawienie patrz tabela na s. 215.
Uczeń z dysleksją:
Wypowiedź jest komunikatywna mimo błędów językowych.
1
2.3
VI Poprawność interpunkcyjna
Dopuszcza się 3 błędy interpunkcyjne.
Uczeń z dysleksją:
Wypowiedź jest logicznie uporządkowana.
1
2.3
VII Staranny zapis
Punktu nie przyznajemy, gdy zapis jest na tyle niestaranny
(np. nieczytelne pismo, liczne skreślenia, poprawki),
że mamy problemy z jego odczytaniem. Dopuszcza się
estetyczne, staranne skreślenia.
Uczeń z dysleksją:
Zapis jest staranny mimo zaburzeń gra cznych.
1
2.5
UWAGA: Jeżeli uczeń napisał mniej niż 10 linijek tekstu (nie licząc nazwy
miejscowości, daty, nagłówka i podpisu) nie przyznajemy punktów za kryteria IV, V i VI.
www.wsip.pl
213
150030741.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin