08-VIp.doc

(52 KB) Pobierz
Paweł Wojcik

Klasa: 6 SP

Katecheza nr 08

TEMAT: NAUCZYCIEL KOŚCIOŁA

 

Cel dydaktyczny: uczeń wie, jakie znaki umożliwiają nam kontakt z Jezusem w Kościele

Cel wychowawczy: uczeń potrafi wyrażać wdzięczność za Ducha Świętego, który jest Nauczycielem Kościoła

 

Pomoce: Pismo Święte, tablica, tabela dla uczniów, nagranie CD, odtwarzacz CD, tekst: „Duchu miłości wylewaj się na nas…”

 

Nr

TREŚĆ

METODY

POMOCE

1.

Modlitwa:

 

 

2.

Sprawdzenie:

-          Obecności

-          Zeszytów

-          Podręczników

-          Wiadomości z ostatniej katechezy

 

 

 

3.

Zainteresowanie tematem:

Będę wam wymieniał przedmioty a wy mi powiecie z jaką osobą, zawodem kojarzą się wam one.

 

Opatrunek – Pielęgniarka

Komin – Kominiarz

Samochód – Kierowca

Zeszyt – Uczeń

Ornat – Kapłan

Obiad – Mama, tata, babcia

Piłka – Piłkarz, sportowiec

List – Listonosz itd.

 

Dobrze a teraz powiedzcie mi z czym kojarzy się wam osoba Jezusa Chrystusa?

Propozycje uczniów zapisujemy na tablicy: (stajenka, liczne uzdrowienia, Maryja, Józef, apostołowie, faryzeusze, Pismo święte itd.)

 

A czy trzeba było widzieć fizycznie Jezusa, dotykać Go, widzieć Jego cuda by się z nim spotkać?

Gdzie się możemy spotkać dziś z Jezusem? (modlitwa, Msza Święta)

A czy tym spotkaniom towarzyszą jakieś znaki? O tym w dzisiejszej katechezie.

 

TEMAT: NAUCZYCIEL KOŚCIOŁA

Pogadanka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapis na tablicy

 

Pogadanka

 

4.

Wymiar biblijny:

Odczytam wam teraz dwa cytaty z Pisma Świętego. Wy mi powiecie co nam ukazują, o czym zapewniają.

 

Mt 28, 27.

A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata.

J 14, 26

A Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, On was wszystkiego nauczy i przypomni wam wszystko, co Ja wam powiedziałem.

 

O czym zapewnia nas Jezus? (o swojej obecności)

Jak nazywa Ducha świętego? Co zrobi Duch Święty?

Odczyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pogadanka

Pismo św.

5.

Wymiar biblijny:

I jeszcze jeden tekst biblijny. Teraz zwróćcie uwagę na to w jaki sposób można pozostawać w kontakcie z Jezusem.

 

Dz 2, 42

Trwali oni w nauce Apostołów i we wspólnocie, w łamaniu chleba i w modlitwie.

 

W jaki sposób pozostajemy w kontakcie z Jezusem? (trwanie w nauce apostołów, tworzenie wspólnoty, „łamanie chleba”, modlitwa)

Odczyt

 

 

 

 

 

 

 

Pogadanka

Pismo św.

6.

Wymiar eklezjalny – wymiar egzystencjalny:

Teraz każda grupa otrzyma tabelkę (załącznik) . Proszę ją uzupełnić pomocą może być podręcznik s. 41-45.

 

Analiza pracy.

 

Biblia

Czego wymaga?

Jak się przejawia
w życiu codziennym?

Trwanie w nauce apostołów

Wymaga wysiłku poznawania i słuchania Jezusa i Jego następców.

Wsłuchiwanie się w Słowo Boże podczas Mszy Świętej i katechezy

Tworzenie wspólnoty

Umiejętność przezwyciężania egoizmu, własnych zachcianek dla dobra innych. Wspólnota musi być oparta na miłości Boga i bliźniego.

Wnoszenie radości chrześcijańskiej w środowisko szkolne, rodzinne…

„Łamanie chleba”

Uczestniczenia w Mszy Świętej – Eucharystii, zwłaszcza niedzielnej.

Przeżywanie Eucharystii.

Modlitwa 

Rozmowa z Jezusem.

Rozmowa Z Chrystusem o kłopotach, potrzebach.

 

To jest możliwe dzięki asystencji Ducha Świętego Pocieszyciela!!!

 

Zapis na tablicy i do zeszytu.

Praca z podręcznikiem

 

 

Zapis na tablicy i do zeszytu

Podręcznik + tabele dla grup

 

 

Tablica

7.

Wymiar liturgiczny:

(nag. 4)

 

Duchu miłości wylewaj się na nas

z przebitego serca Jezusa, Jezusa.

Śpiew

Nagranie CD + tekst dla uczniów 

9.

Podsumowanie:

 

 

10.

Zadanie domowe:

 

 

11.

Modlitwa końcowa:

 

 

 


Biblia

Czego wymaga?

Jak się przejawia w życiu codziennym?

 

Trwanie w nauce apostołów

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin