Spr.j.polski kl. III semestr I.pdf

(83 KB) Pobierz
bukowska_spr
Danuta Bukowska
SPRAWDZIAN UMIEJĦTNOĺCI Z EDUKACJ POLONISTYCZNEJ
Klasa III Î I semestr
1. Wypisz z tekstu rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki.
Dzisiaj byþy moje imieniny. Rano dostaþam od mamy piħknĢ, czerwonĢ rŇħ i niebieskiego misia, a od taty bukiet
fioþkw i ksiĢŇkħ. Potem przyszþa do mnie Ola i przyniosþa mi puchatego sþonia z dþugĢ trĢbĢ i tulipany.
RZECZOWNIKI
CZASOWNIKI
PRZYMIOTNIKI
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
2. Wpisz odpowiednie formy czasownikw.
liczba pojedyncza liczba mnoga
ja czytam my .........................
ty ............................ wy ..........................
on
...................
ono
one
3. Dopisz brakujĢce przymiotniki wedþug wzoru.
drzewo Î wysokie, wyŇsze, najwyŇsze
zeszyt Î gruby, ...............................................................
piþka Î maþa, ..................................................................
chþopiec Î odwaŇny, ......................................................
4. Rozwiı zdania.
LiĻcie spadajĢ ..........................................................................................................
Ela pisze ...................................................................................................................
5. UþŇ zdania z wyrazami: Ļnieg, zimno, malarz.
....................................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................
6. Uzupeþnij wyrazy.
-u dþ...gopis, wr...bel, przyjħci...þka, oþ...wek, m...zyka, c....kier, og...rek
rz-Ň mħ...czyzna, d...ewo, ...eka, zwie...ħ, zbo...e, b...eg, ...epak, pora...ka
h-ch ...leb, mar...ew, ...aþas, ...amulec, u...o, ...erbata, ...usteczka, ru..., dru...
ona . ....................
oni
65400283.010.png
7. Dopisz przymiotniki do rzeczownikw.
.................. pħdzel, ....................... dziewczynka, ...................... jezioro
8. Napisz rzeczowniki z ramki w odpowiednich miejscach tabeli.
brama, okno, dach, szyba, komin, mieszkanie,
podwrze, dom, firana, kuchnia, pokj þŇko
rodzaj mħski
rodzaj Ňeıski
rodzaj nijaki
Kryteria oceny do sprawdzianu Î EDUKACJA POLONISTYCZNA
Nr zadania
Liczba
punktw
Cel zadania
1.
4
Sprawdzenie umiejħtnoĻci wyodrħbniania w tekĻcie rzeczownikw, czasownikw
i przymiotnikw.
2.
2
Sprawdzenie umiejħtnoĻci okreĻlania osoby czasownikw w liczbie pojedynczej
i mnogiej.
3.
3
Sprawdzenie umiejħtnoĻci stopniowania przymiotnikw.
4.
4
Sprawdzenie umiejħtnoĻci ukþadania zdaı zþoŇonych.
5.
6
Sprawdzenie umiejħtnoĻci ukþadania zdaı z podanymi wyrazami.
6.
6
Sprawdzenie umiejħtnoĻci pisania wyrazw z trudnoĻciami ortograficznymi.
7.
2
Sprawdzenie umiejħtnoĻci okreĻlania rzeczownikw za pomocĢ przymiotnikw.
8.
4
Sprawdzenie umiejħtnoĻci okreĻlania rodzaju rzeczownikw.
Razem:
31
PROPONOWANA PUNKTACJA
31 pkt.-28 pkt. Î poziom I
27 pkt.-24 pkt. Î poziom II
23 pkt.-19 pkt. Î poziom III
18 pkt.-15 pkt. Î poziom IV
14 pkt-0 pkt. Î poziom V
65400283.011.png 65400283.012.png 65400283.013.png
SPRAWDZIAN UMIEJĦTNOĺCI Z EDUKACJI MATEMATYCZNEJ
Klasa III Î I semestr
1. Oblicz.
32 + 20 = ÈÈÈ 44 Î 23 = ÈÈÈ. 23+ 18 + 12 = ÈÈ.....
38 + 14 = ÈÈ... 63 Î 44 = ÈÈ.... 37 + 25 + 11 = ÈÈÈ.
76 + 17 = ÈÈ... 92 Î 27 = ÈÈÈ 46 + 22 + 29 = ÈÈÈ.
2. Pod kaŇdĢ liczbĢ zapisz liczbħ o 9 wiħkszĢ.
14 28 35 47 68 76
.... .... .... .... .... ....
3.Wpisz znaki: < , > , =.
72 + 14 ÈÈ 15 + 53 93 ÈÈ 74 38 + 18 ÈÈ 78
4. Oblicz stosujĢc przemiennoĻę dodawania.
27 + 35 + 13 = ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.
42 + 14 + 18 + 26 = ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
5. Zastosuj þĢcznoĻę dodawania.
9 + 6 + 1 = ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ..
41 + 7 + 23 + 9 = ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
6. Oblicz.
110 Î (58) = ÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.
50 + 12 : 4 = ÈÈÈÈÈÈÈÈÈ...
7. Oblicz i napisz odpowiedŅ.
W hurtowni byþo 200 kg jabþek. Sprzedano do 3 sklepw po 20 kg jabþek. Ile kilogramw jabþek zostaþo
w hurtowni?
RozwiĢzanie: ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.
OdpowiedŅ: ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.
8. Zamieı.
1 min = ÈÈÈÈ s 4 kg = ÈÈÈ dag 2 godz. = ÈÈÈ. min
3 cm = ÈÈÈ.. mm 2 km = ÈÈÈ. m 9 zþ = ÈÈÈ.. gr
9. Ile czasu upþywa:
od 7.20 do 8.00 Î ÈÈÈ.. od 20.55 do 22.20 Î ÈÈÈ..
od 15.05 do 17.40 Î ÈÈÈ. od 11.00 do 14.57 Î ÈÈÈ..
10. Narysuj: odcinek AB Î 7 cm 5 mm, þamanĢ o dþugoĻci 12 cm.
11. Narysuj proste rwnolegþe i proste prostopadþe.
proste rwnolegþe proste prostopadþe
12. Zapisz znakami rzymskimi.
4 Î .... 6 Î .... 19 Î .... 50 Î .... 100 Î .... 500 Î .... 1000 Î ....
Kryteria oceny do sprawdzianu Î EDUKACJA MATEMATYCZNA
Nr
zadania
Liczba
punktw
Cel zadania
1.
3
Sprawdzenie umiejħtnoĻci dodawania i odejmowania dwch i trzech skþadnikw w zakresie
100.
2.
3 Sprawdzenie umiejħtnoĻci dodawania w pamiħci.
3.
2 Sprawdzenie umiejħtnoĻci porwnywania liczb.
4.
4 Sprawdzenie praktycznego zastosowania przemiennoĻci dodawania liczb.
5.
4 Sprawdzenie praktycznego zastosowania þĢcznoĻci dodawania liczb.
6.
2 Sprawdzenie umiejħtnoĻci wykonywania dziaþaı w odpowiedniej kolejnoĻci.
7.
3 Sprawdzenie umiejħtnoĻci rozwiĢzywania zadaı tekstowych.
8.
3 Sprawdzenie umiejħtnoĻci zamiany jednostek czasu, dþugoĻci, wagi i pieniħdzy.
9.
4 Sprawdzenie umiejħtnoĻci obliczeı zegarowych.
10.
2 Sprawdzenie znajomoĻci odcinka i þamanej oraz umiejħtnoĻci ich rysowania.
11.
2
Sprawdzenie znajomoĻci prostych rwnolegþych i prostych prostopadþych oraz umiejħtnoĻci
ich rysowania.
12.
3 Sprawdzenie znajomoĻci znakw rzymskich.
Razem 35
PROPONOWANA PUNKTACJA
35 pkt. Î 32 pkt. Î poziom I
31 pkt. Î 27 pkt. Î poziom II
26 pkt. Î 21 pkt. Î poziom III
20 pkt. Î 16 pkt. Î poziom IV
14 pkt. Î 0 pkt. Î poziom V
65400283.001.png 65400283.002.png 65400283.003.png 65400283.004.png 65400283.005.png
SPRAWDZIAN WIADOMOĺCI I UMIEJĦTNOĺCI
ZE ĺRODOWISKA SPOýECZNO-PRZYRODNICZEGO
Klasa III Î I semestr
1. Uzupeþnij tabelkħ.
ROĺLINY
ZBOņOWE
OKOPOWE
OLEISTE
WýìKNISTE
2. Napisz, jak nazywajĢ siħ lasy w ktrych rosnĢ drzewa :
sosna, Ļwierk, modrzew, jodþa Î ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.
jodþa, buk, Ļwierk, dĢb Î ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
dĢb, buk, klon, brzoza Î ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.
3. Wypisz warstwy lasu. Zapisz, co znajduje siħ w kaŇdej z warstw.
I. ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ..
II. ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
III. ÈÈÈÈÈÈÈÈÈ..
4. Wypisz zwierzħta, ktre ŇyjĢ w lesie.
SSAKI
PTAKI
OWADY
5. Uzupeþnij zdanie.
Na polu ŇyjĢ nastħpujĢce zwierzħta: ..............................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................
65400283.006.png 65400283.007.png 65400283.008.png 65400283.009.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin