VWmagazyn-1-2010.pdf

(7383 KB) Pobierz
460663821 UNPDF
Volkswagen Magazyn
01  / 2010
Rajd Dakar
Spełnione marzenia
– trzy Race Touaregi na podium
Wulkan energii
Silniki Volkswagena
źródłem prądu dla miast
Sportowe areny
Architektoniczne perły, które
pulsują wielkimi emocjami
Prestiżowy tytuł dla Volkswagena Polo
Car of the Year 2010
Życie w nowoczesnym świecie
460663821.039.png 460663821.040.png 460663821.041.png 460663821.042.png 460663821.001.png 460663821.002.png 460663821.003.png 460663821.004.png 460663821.005.png 460663821.006.png 460663821.007.png
 
460663821.008.png 460663821.009.png 460663821.010.png 460663821.011.png 460663821.012.png 460663821.013.png 460663821.014.png 460663821.015.png 460663821.016.png 460663821.017.png 460663821.018.png 460663821.019.png 460663821.020.png 460663821.021.png 460663821.022.png 460663821.023.png 460663821.024.png 460663821.025.png 460663821.026.png 460663821.027.png
 
Słowo wStępne 01.2010
Świadectwo
uczciwości
Od kilku lat w naszych pojazdach stoso-
wane jest rozwiązanie, które nie pozwa-
la przyspieszać, gdy jednocześnie naciska
się na pedał hamulca. W takiej sytuacji
nasze samochody natychmiast zwal-
niają, wybierając rozwiązanie bezpiecz-
niejsze dla użytkownika. Często jest to
powodem narzekań kierowców „o zacię-
ciu rajdowym”. Stosowane w rajdach rów-
noczesne naciśnięcie na pedały hamulca
i gazu, w produkowanych seryjnie Volks-
wagenach skutkuje „zdławieniem silni-
ka”. Niestety, niektóre marki, szukając
oszczędności, rezygnują z tego rodzaju
rozwiązań.
W tym roku w naszych salonach samo-
chodowych pojawią się nowe Volkswa-
geny. Pick-up Amarok trafia wprawdzie
na rynek później niż podobne mode-
le konkurencji, ale już mówi się o nim,
że to najbardziej terenowy i komfortowy
z seryjnie produkowanych pick-upów.
Po piętnastu latach z taśm Volkswa-
gena zjeżdża też nowa wersja Sharana
– jest dużo dłuższy od poprzednika, ma
seryjnie montowany rekuperator, system
Start Stop, a silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM
spala zaledwie 5,5 litra oleju napędowego
na 100 kilometrów. Zapewne wiele emo-
cji dostarczy użytkownikom również
nowy Touareg, lżejszy od poprzednika
o 208 kilogramów, z całą gamą innowacyj-
nych rozwiązań stosowanych dotychczas
w samochodach luksusowych. Natomiast
miłośnicy dużych przyspieszeń będą zszo-
kowani Touaregiem z napędem hybry-
dowym. Proszę sobie wyobrazić solidny
samochód przystosowany do jazdy w tere-
nie, o masie ponad 2200 kilogramów i przy-
spieszeniu do 100 KM/h W 6,5 SEKuNDY.
Nie jeden sportowy kompakt nie będzie
w stanie konkurować z tym SuV-em Volks-
wagena. Ponadto pojawi się najnowsza
generacja Polo i Golfa w wersjach cross,
a także sportowy model samochodu
roku Polo GTI z silnikiem o mocy 180 KM.
oniec legendy niezawodnej marki
ogłosiły triumfalnie światowe media,
po wezwaniu przez Toyotę 8,5 miliona
klientów do serwisu. Kilka lat wcześniej
te same media stworzyły legendę o nieza-
wodności samochodów Toyoty. Panu Bogu
tak do końca nie udał się człowiek, dlacze-
go więc mielibyśmy oczekiwać, że czło-
wiekowi będą udawały się jego wytwory.
Nie powinien więc dziwić fakt, że produ-
cenci samochodów ogłaszali, ogłaszają
i będą ogłaszać akcje serwisowe.
Patrząc na to zjawisko spokojnie,
racjonalnie można dojść do jednego
wniosku: zaproszenie do serwisu celem
sprawdzenia pojazdu czy wyelimino-
wania usterki DOBRZE ŚWIADCZY
O MARCE! Akcje serwisowe są świade-
ctwem uczciwości producentów samo-
chodów w stosunku do klienta. Nie wierzę,
że producenci innych dóbr codziennego
użytku nie mylą się i wytwarzają tylko
perfekcyjne produkty. To, że o ich wadach
się mniej mówi nie znaczy, że takie wady
nie istnieją. To, że się nie wzywa do akcji
serwisowych, nie jest świadectwem
doskonałości, lecz stosowaniem tech-
niki uniku, zwanej podmiataniem pod
dywan. Wyobraźmy sobie, że gazety i cza-
sopisma po każdym błędzie wzywałyby
do „akcji serwisowej” – wtedy do kiosków
zasypanych górą wydawnictw nie można
byłoby podejść.
Czy zatem, tak jak w Toyocie, klien-
ci Volkswagena powinni spodziewać się
kłopotów z pedałem gazu. W tym przypad-
ku spokojnie można powiedzieć, że NIE!
VolkswagenCrossGolf
VolkswagenTouareg
Spełnienia marzeń
VolkswagenCrossPolo
k
460663821.028.png 460663821.029.png 460663821.030.png
01.2010 SpiStreści
Wyprzedzićprzyszłość
Kabina monocoque, doskonała aerodynamika,
innowacyjny napęd: Volkswagen L1 – jeden
z najbardziej ekonomicznych samochodów
na świecie wytycza drogę do przyszłości.
36
14
6 Nowości
Aktualności ze świata Volkswagena.
10 PogwarancyjnyProgram
OryginalnejJakości
Korzyści z serwisowania Volkswagenów
w autoryzowanych warsztatach
po upływie gwarancji.
12 ...ijedzieszdalej!
SerwisPlus – program marki
Volkswagen Samochody Użytkowe,
gwarantujący mobilność w biznesie.
50 Kultura
14 L1
Zadanie zlecone konstruktorom
Volkswagena było jednoznaczne:
stworzyć samochód do produkcji
seryjnej o możliwie najniższym
zużyciu paliwa. Efekt ich pracy to L1.
22 Niepokonani!
Podczas tegorocznego Rajdu Dakar
wszystkie miejsca na podium
zdobyły załogi Race Touaregów.
28 Arktycznywilkwakcji!
Prezentacja Volkswagena Amaroka
odbyła się w Argentynie. Została
poprzedzona próbami terenowymi
na specjalnie zbudowanym torze.
36 ZMultivanem
wGórySkandynawskie
Południowa flanka Gór Skandynawskich,
na termometrze minus 15 st C, kwatera
na wysokości 900 m n.p.m.... Relacja
z zimowej wyprawy Multivanem.
Muzyka, literatura, sztuka.
70 Rekordy
Sportowe zmagania w wersji naj...
4
460663821.031.png
 
01.201 5
22
Wydawca:KulczyktradexSp.zo.o.
ul.Krańcowa44,61-037poznań
infolinia+480801200400
www.volkswagen.pl
Dyrektormarketinguipr:
drJerzyKrężlewski
prmanager:
tomasztonder
Międzynarodowakoordynacja:
rüdigerSchingale
VolkswagenAGWolfsburg
54
redakcja:
YoMediaconsulting
ul.Wiejska12,lok.10
00-490Warszawa
tel.+48227457060
faks+48227457065
www.yo-media.pl
redaktornaczelna:
JoannaWysocka-teliszewska
Działmarketinguireklamy:
biuro@yo-media.pl
reklama@yo-media.pl
Składiłamanie:
dtp@yo-media.pl
44 Elektrowniawpiwnicy
Silniki Volkswagena będą
wkrótce zaopatrywać domy
w energię cieplną i prąd.
Ten pomysł ma wielką przyszłość.
48 Nowościtechniczne
Napęd z ogniwami paliwowymi
w praktycznym teście.
Volkswagen Marine na wystawie
„boot 2010” w Düsseldorfie.
52 Bizneswymagadeterminacji
icierpliwości
Rozmowa z Timothym M. Elliotem,
prezesem Zarządu i dyrektorem
generalnym Kulczyk Oil Venture.
54 Sportoweareny
Biuro architektoniczne gmp, potentat
w dziedzinie budowy stadionów, realizuje
obecnie na świecie 18 różnych projektów.
64 PoziomZielony
Motoryzacyjny park tematyczny Autostadt
w Wolfsburgu wprowadza w świat
zrównoważonego rozwoju podczas
interaktywnej zabawy.
72 Wiosnanatalerzu
Energetyzujące działanie
świeżych warzyw i owoców.
74 W dobrymstylu
Zdjęcia:ArchiwumVolkswagen
Zdjęcienaokładce:Volkswagenpolo
VolkswagenMagazynukazujesię
wcyklukwartalnymijestbezpłatnym
czasopismemdlamiłośników
iwłaścicielipojazdów
markiVolkswagen.
redakcjaniezwracamateriałów
niezamówionych,zastrzegasobie
praworedagowanianadesłanych
tekstówinieodpowiadazatreść
zamieszczanychreklam.
Wydawcamaprawoodmówić
zamieszczeniaogłoszeniaireklamy,
jeżeliichtreśćlubformasąsprzeczne
zcharakterempisma.
460663821.032.png
01.2010 NowoŚCI
Genewskie premiery 2010
Podczas 80. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie swą ofertę zaprezentowali
wszyscy liczący się producenci samochodów osobowych. Wśród najważniejszych światowych
premier można było zobaczyć aż sześć nowych modeli Volkswagena.
Amarok
Jest bez wątpienia najnowocześniejszym pick-upem na świecie.
Innowacyjne silniki TDI z doładowaniem i bezpośrednim wtry-
skiem paliwa wyznaczają nowe standardy zużycia paliwa i emi-
sji dwutlenku węgla w tym segmencie. Komfort prowadzenia
oraz bezpieczeństwo czynne i bierne odpowiadają poziomowi
znanemu z samochodów osobowych. Amarok doskonale radzi
sobie w ekstremalnie trudnych warunkach terenowych. Dzięki
napędowi na wszystkie koła 4Motion pokona strome wzniesie-
nia nawet z pełnym obciążeniem. Dostępny będzie w Europie
w drugiej połowie tego roku – na początku z dwoma (do wyboru)
silnikami i trzema rodzajami przeniesienia napędu.
Polo GTI
Ten samochód łączy doskonałą dynamikę z maksymal-
nym bezpieczeństwem. Jest napędzany nowym silni-
kiem TSI o pojemności 1,4 litra z kompresorem i turbosprę-
żarką o mocy 180 KM. Współpracuje z nim 7-stopniowa
skrzynia DSG oraz elektroniczna blokada poprzeczna (XDS).
Do 100 km/h samochód przyspiesza w zaledwie 6,9 sekundy
i osiąga maksymalną prędkość 229 km/h. To najoszczędniejszy
i najczystszy GTI w historii. Nowe Polo GTI zużywa śred-
nio 6 litrów paliwa na 100 km, czyli o prawie 2 litry mniej
niż poprzedni model wyposażony w 1,8-litrowy silnik turbo.
Cross Polo
To czwarty model Polo. Jedno z najbardziej niekonwen-
cjonalnych aut w swojej klasie. Pięciodrzwiowe Cross Polo
jest napędzane najnowocześniejszymi silnikami (sześć
do wyboru) o mocy od 51 kW/70 KM do 77 kW/105 KM.
Z najmocniejszą jednostką napędową przyspiesza do 100 km/h
w 9,9 sekundy i rozpędza się do 188 km/h, przy czym śred-
nie zużycie paliwa to zaledwie 5,5 l/100 km. Wersja 90-konna
może być opcjonalnie połączona z automatyczną prze-
kładnią dwusprzęgłową – średnie spalanie wynosi wtedy
4,7 l/100 km. Wszystkie silniki Cross Polo spełniają wymagania
normy emisji spalin Euro 5.
460663821.033.png 460663821.034.png 460663821.035.png 460663821.036.png 460663821.037.png 460663821.038.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin