Agnihotra jest to oczyszczający, leczniczy ogień ofiarny palony w domach lub gospodarstwach dokładnie o wschodzie i zachodzie słońca. Paliwem jest suszony, czysty, krowi nawóz, klarowane masło i niełuskany ryż. Wiedza o ogniu Agnihotra pochodzi w Ksiąg Wedyjskich i jest wiedzą objawioną przez święte anioły (bogów) za pośrednictwem starożytnych wieszczów. Źródłosłów terminu Agnihotra jest następujący: Agni - ogień, Hotra - ofiara, poświęcenie. Według Sanskrytu Agnihotra jest najmniejszą formą rytów Jadźńa (Yajńa). W Wedach, pradawnych świętych pismach indoaryjskich, zawartych jest wiele opisów misteriów poświęconych ogniom. Najstarszym i najprostszym z nich jest Agnihotra. Jest to oczyszczający ogień pobudzający przepływ prany, czyli ożywiającej i podtrzymującej życie energii. Nie wnikając zbytnio w sprawy duchowe zauważymy, że praktykowanie rytu Agnihotra jest ze wszech miar pożyteczne. Oczyszcza m.in. atmosferę wokół piramidki (około 100 m2 silnie, do 1 km2 słabiej) oraz nasyca ją praną, czyli energią życiową niezbędną do istnienia wszystkich żywych organizmów. Efektem tego są zmiany psychiczno-umysłowe, które z kolei dokonują zmian fizjologicznych człowieka. Oczyszczane jest też całe środowisko naturalne właściciela domu, gospodarza.
Agnihotra to ogień rytualny palony dokładnie o wschodzie i o zachodzie słońca, w specjalnie do tego celu przygotowanych miedzianych piramidkach o określonych rozmiarach lub tradycyjnie w otoczonych polnymi kamieniami dołkach ofiarnych wykopanych w ziemi przed domem na posesji gospodarza. Pali się też ogień rytualny w piramidkach ze specjalnego stopu pięciu metali znanego w tradycji wedyjskiej. Jednym ze składników tego stopu jest miedź, ale jest też i złoto. Paliwem jest wysuszony krowi nawóz, który formuje się w postać placków, a następnie suszy na słońcu, sklarowane masło krowie służące do podtrzymania ognia (tzw. ghee, ghi) oraz nie połamane i niełuskane ziarenka ryżu, które wrzuca się do ognia z jednoczesnym śpiewaniem mantry. Agnihotra stosowana jako metoda oczyszczenia, praktyka lecznicza czy też terapia alternatywna, jest praktykowana bez względu na światopogląd i wyznawaną religię. Niekiedy palenie Agnihotry nabiera charakteru wielkiej ceremonii interreligijnej. W miejscach regularnego palenia ognia Agnihotra, życie ludzkie, zwierzęce i roślinne staje się o wiele łatwiejsze, zharmonizowane i szczęśliwe. Ci, którzy praktykują Agnihotrę, nie chorują, oddychają zdrowym powietrzem i chodzą po urodzajnej ziemi. Z piramidy Agnihotry emanują ogromne ilości uzdrawiających energii.
Agnihotrę zapala się około trzy minuty przed wschodem albo zachodem słońca tak, by się na czas rozpaliła. Palący Agnihotrę (Hotar) powinien wcześniej wypłukać usta, zdjąć buty i lekko się ubrać. Gdy paliwo zapali się silnym ogniem, rozpocznij mantrowanie. Śpiewaj mantrę dokładnie wtedy, gdy słońce w połowie przecina linię horyzontu. Mantra to zespół słów dających dźwięk o specjalnych wibracjach. Dlatego mantry powinien Cię nauczyć doświadczony Nauczyciel Duchowy, Kapłan Ogniowy. Inna jest na powitanie słońca, inna na jego pożegnanie. W czasie palenia Agnihotry nie rozmawiaj i nie kręć się, gdyż zakłóca to przepływ energii. Po spaleniu się wszystkich składników chwilę pomedytuj. Piramidki później nie czyść, nie myj, a najwyżej drewienkiem usuń z niej pozostałości. Do rozpalania ognia stosuje się cienkie, brzozowe patyczki. Mogą one być również z innych drzew leczniczych, z wyjątkiem mających kolce lub wydających gorzkie czy trujące owoce.
Rytuały związane z paleniem ognia znane są ludzkości od zarania dziejów, a jednym z nich jest Agnihotra. Najstarsze ślady kultu rytualnego palenia ognia ofiarnego w Europie znaleziono w Niemczech, a pochodzą ono z okresu około 370 tysięcy lat wstecz! Ogień uważany za święty normalizuje reakcje chemiczne zakłócone przez zanieczyszczenie środowiska, jest więc szczególnie polecany na terenach skażonych ekologicznie. W nauce wedyjskiej Agnihotra nasyca atmosferę praną - ożywiającą energią niezbędną do życia. Wywołuje pozytywne zmiany psychiczne i fizjologiczne we wszystkich żywych organizmach w promieniu nawet 1 kilometra od miejsca gdzie pali się ogień. Wpatrywanie w ogień jest znaną z jogi i tantry praktyką Trataka, która służy wzmocnieniu siły woli i koncentracji oraz oczyszczeniu emocji!
Do palenia ognia używa się zwykle miedzianego naczynia, o kształcie półściętej, odwróconej piramidy, (a właściwie kilku piramid leżących na sobie), o określonych wymiarach i proporcjach, tłoczonego z jednego kawałka blachy. Spotyka się też piramidki ceramiczne, gliniane. Najczęściej stosuje się małe naczynia mające u góry, w najszerszym miejscu, wymiary około 15 x 15 cm. Niekiedy, gdy celem jest większy obszar oddziaływania (np. duże pole uprawne) stosuje się naczynia o wymiarach rzędu 50 x 50 cm. Jeżeli ogień palony jest na działce ustawionej zgodnie z zasadami sztuki wastu, to piramidki ustawione są na środku i/lub po czterech rogach terenu. Piramidka na środku powinna mieć wymiary symboliczne odpowiednie do rozmiaru kwadratowej działki aranżowanej wedle reguł wastu. Piramidkę ustawia się jednym bokiem ku północy, na porcelanowej lub kamionkowej podstawce. Można też wykorzystać polne kamienie, ale pamiętamy, że podstawka nie może być metalowa. Palący Agnihotrę jest zwrócony na wschód, osoby zaś, które chcą się leczyć - na zachód. Na dno piramidki kładzie się drewienka z brzozy, a na nich posmarowany masłem ghi nawóz. W czasie palenia nie wolno niczego zmieniać w piramidce.
Śpiewanie mantramów potęguje efekty palenia ognia. W trakcie śpiewania, przy słowie Swaha, trzeba wsypać do ognia szczyptę niełuskanego ryżu, który spalony dodaje specyficznego rodzaju energii, wzmacniając również efekty palenia. Swaha (wymawiać z długim “a”, jak Swaahaa) to w pismach Wedy Ognica, małżonka Agni, żeński element natury ogniowej. Ryt jest symbolicznym karmieniem żeńskiej natury ogniowej, która odpowiada za rodzenie i stwarzanie wszystkich rzeczy. Do praktykowania Agnihotry dobrze jest wydzielić osobny pokój lub chociażby miejsce, gdzie piramidka mogłaby stać na stałe, pomiędzy kolejnymi paleniami. Szczególnie dotyczy to piramidki większych wymiarów. Powinna ona stać wówczas nieporuszona, a najlepiej umocowana na stałe do podłoża. Bezpośrednio przed jej następnym wykorzystaniem należy wysypać popiół usuwając drewienkiem pozostałości. Czynności czyszczenia piramidki i przygotowania rytuału wykonuje się bez udziału widzów czy gapiów i są to obowiązki osoby odpowiedzialnej za wykonanie rytuału. W czasie rytuału musi wszystko być przygotowane, przed osobą wykonującą tylko niezbędne w rytuale przedmioty. Nie należy też szeleścić w czasie rytuałów ani mocować się z zakrętkami słoików jak się to zdarza osobom profanującym ryt Agnihotra. Klarowane masło Ghi trzyma się w naczyniu glinianym o kształcie wazy, miseczki, nigdy w słoikach czy jakiś szeleszczących torbach.
Zwyczaj palenia ognia Agnihotra w celu oczyszczenia atmosfery, a co za tym idzie umysłu, praktykowany jest w hinduizmie po dziś dzień. W efekcie regularnego palenia ognia Agnihotra zmniejsza się napięcie, umysł zostaje odciążony. Praktykujący zwyczaj palenia ognia Agnihotra wyzbywają się uczuć niższych: złości, chciwości, zawiści. W efekcie zaczynają oni pojmować ideę wolności i szczęścia, do których dążą stopniowo wyzwalając się z cykli emocjonalnych: od euforii do przygnębienia. Wprowadzanie za pomocą rytu Agnihotra zmian w atmosferze - przywracanie równowagi, przyczynia się nie tylko do doskonalszego rozwoju duchowego ludzi, ale także fizycznego zwierząt i roślin. Wiedza wedyjska powiada, że w czasie wschodu słońca wiele ogni, elektryczności, eteru i innych subtelniejszych energii emanowanych przez Słońce przenika całą przestrzeń między Słońcem a Ziemią, co daje w efekcie potężny strumień energii spływającej w miejscach, gdzie, jak mówimy, wschodzi Słońce. Jest to ogromna siła oczyszczająca na swojej drodze wszystko, co jest nieczyste z powodu braku harmonii z całością. Strumień energii podtrzymującej życie raduje wszystkie jego formy jakie istnieją na Ziemi. Strumień ten rozbrzmiewa muzyką, która może być słyszalna. Mantra porannej Agnihotry jest esencją tej muzyki. Jest to dźwięk strumienia energii , który cofa się wieczorem.
Spalony na popiół nawóz krowi traktowany bywa jako lekarstwo przez starożytne kultury i stosowany z pozytywnymi efektami przez Indian Południowej i Północnej Ameryki, mieszkańców Skandynawii, Wschodniej i Zachodniej Europy a także Afryki i Azji. Popiół z rytu ognia Agnihotra używany jest jako dodatek w hodowli roślin, zapobiegając ich chorowaniu oraz zwiększając plony, co łatwo sprawdzić podsypując popiołem nawet roślinki doniczkowe. W medycynie Ajurwedy popiół z ognia Agnihotra bywa jednym z wielu składników rozmaitych maści, mikstur jakie stosuje się w leczeniu. Używany jest też jako Udi czy Bhasma do smarowania ciała przez ascetów i joginów, czyli do wykonywania rytualnej kropki Rudra-Śiwa na czole oraz malowania trzech pasów dla zaznaczenia, że się jest w stanie głębokiej praktyki medytacyjnej i duchowego oddania. Popiół z poprzednich rytuałów przechowywany jest w osobnym naczyniu – miseczce i podawany uczestnikom do posmarowania sobie czoła czy ramion w tradycyjne trzy pasy oraz do naznaczenia kropki z popiołu na czole ponad linią brwi, tak jak się to normalnie czyni. Kropkę symbolizującą Bindu – pierwotny punkt z którego powstał wszechświat wykonuje się środkowym palcem prawej ręki. Trzy poziome pasy nanosi się trzema palcami: wskazicielem, środkowym i serdecznym.
Spalaniu posmarowanych Ghi (Ghee) kawałków nawozu zawsze towarzyszy medytacja kontynuowana przynajmniej do czasu zgaśnięcia ognia. Agnihotra jest praktyką o charakterze oczyszczającym i leczniczym - oprócz uzdrawiania umysłu i ciała ma oczyszczać atmosferę oraz korzystnie oddziaływać także na rośliny i zwierzęta. Pozytywne działanie ma zarówno ogień, jak i popiół, który wykorzystuje się do zasilania roślin oraz jako lekarstwo. Największe lecznicze właściwości posiada wyłącznie ogień rozpalony dokładnie podczas wschodu, względnie zachodu słońca. Wykonywany w innym czasie nie jest ogniem Agnihotry, także popiół nie ma wtedy właściwości leczniczych rytu Agnihotra. Wśród korzystnych dla człowieka efektów praktykowania palenia ognia Agnihotra wymienia się m.in. likwidowanie napięć i możliwość doświadczania spokoju umysłu. Agnihotra odnawia komórki mózgowe, ożywia skórę i oczyszcza krew, neutralizuje działanie patologicznych bakterii. Dym wdychany podczas ceremonii ma doskonale wpływać na system krwionośny i cały układ nerwowy. Dym Agnihotry gromadzi cząstki szkodliwego promieniowania i na bardzo subtelnym poziomie neutralizuje skutki ich radioaktywnego działania. Ponadto codzienne wykonywanie ogni Homa (poranna i wieczorna Agnihotra) wytwarza wokół praktykujących rodzaj ochronnej, energetycznej powłoki bowiem o czasie rytu Agnihotra wokół piramidy, w której jest wykonywana, gromadzą się wielkie ilości energii, tworzy się pole oddziaływania, które neutralizuje działanie energii o charakterze negatywnym.
W chwili palenia Ognia Agnihotra wokół piramidy, w której jest wykonywana, gromadzą się wielkie ilości energii, tworzy się pole magnetyczne, które neutralizuje działanie energii o charakterze negatywnym i zasila energie o charakterze pozytywnym. Ten kto wykonuje rytuał Agnihotra tworzy pozytywne wzorce i struktury przez samo jej wykonywanie. Ogień Agnihotra jest nie tylko źródłem energii cieplnej, ale także energii subtelnych tworzonych przez rytmy natury i dobrze intonowane Mantramy. Energie te są generowane i wyrzucane do atmosfery właśnie przez ogień. Jeśli weźmiemy pod uwagę rodzaj spalanych substancji będziemy mieli pełny obraz leczniczych możliwości i efektów ogni HOMA. Siedząc przy ogniu Agnihotra wdychamy dym, który bardzo szybko przedostaje się z płuc do krwiobiegu. Wpływa to doskonale na cały układ krwionośny. Działanie dymu może być dodatkowo wzmacniane przez zjadanie niewielkich ilości, szczypty popiołu z Ognia Agnihotra, najlepiej w miksturach z innymi lekami. Popiół ten można dodawać do pożywienia. Dym Agnihotry wpływa także pozytywnie na umysł i cały układ nerwowy.
Agnihotra prawidłowo wykonywana ma wielką moc uzdrawiającą i przemieniającą. Oczyszcza atmosferę, nasyca powietrze praną – energią życia, wywołuje w ludziach uczucie radości i szczęścia choć nie jest to działanie narkotyczne! Pomieszczenie, w którym systematycznie palimy Agnihotrę, już po trzech tygodniach (cykl biofizyczny 21 dni) nabiera właściwości uzdrawiających. A jeśli Agnihotra jest palona na dworze w dużej piramidzie, uzdrawia okolicę na przestrzeni nawet do jednego kilometra kwadratowego wokół miejsca rytuału. Jednakże im dalej od piramidki czy ołtarza ogniowego, tym słabszy jest to wpływ, który maleje wraz ze wzrostem odległości. Ogrodnicy, którzy ją stosują, nie muszą się martwić o zbiory, wszystko rośnie u nich jak na drożdżach. Jeżeli w pomieszczeniu gdzie w piramidzie palony jest ogień Agnihotry znajdują się rośliny, to człowiek dysponujący subtelną wrażliwością, łatwo może zauważyć pozytywny wpływ wibracji ognia na wzrost roślin oraz na wzajemną ich komunikację. Rośliny, które pobierają "pożywienie" z atmosfery Agnihotry wzrastają w szczęśliwej aurze. W taki sam sposób jak na rośliny, Agnihotra oddziałuje także na ludzi i zwierzęta.
Ci, którzy ze względów jakichkolwiek nie mogą palić Agnihotry domowej w piramidce stosując tradycyjny krowi nawóz, niech wykorzystają do palenia Agnihotry ognisko w kamiennym kręgu lub w kwadracie ustawionym zgodnie ze stronami świata. Można doskonale medytować przy takim ogniu, jeśli zbuduje się palenisko na kształt tych, które stosowali nasi przodkowie. Jest to okrągłe wgłębienie w ziemi o ukośnych bokach wyłożonych kamieniami lub kwadrat jak to się powszechnie stosuje. Należy pamiętać, żeby w takim miejscu nie wrzucać śmieci ani nieczystości do spalania, jak niedopałki papierosów, szmaty czy odpady po sprzątaniu. Miejsce rytualnego ognia zgodnie z nauką wedyjską jest ołtarzem ogniowym. Jest to bardzo dobre rozwiązanie do wykorzystania na działkach i polach uprawnych. Należy pamiętać, że im większy jest areał, tym odpowiednio więcej ogni rytualnych należy rozpalać, w stosownych od siebie odległościach. Mała piramidka jaką się zwykle używa w pomieszczeniach mocno oczyszcza przestrzeń wokół siebie na obszarze około 100 metrów kwadratowych, czyli jednego ara. Jest to kwadrat o bokach dziesięć na dziesięć metrów lub okrąg o promieniu około 5,7 metra (5 metrów i 70 centymetrów). Wystarczy to akurat do mocnego oczyszczenia małego mieszkanka i kilku zgromadzonych fanów!
Tysiące ludzi należących do różnych ras, języków, religii i grup duchowego rozwoju zamieszkujący wszystkie kontynenty przekonuje się o tym, że codzienne prawidłowe wykonywanie ogni HOMA, (czyli porannej i wieczornej Agnihotry) tworzy wokół nich rodzaj ochronnej powłoki. Każdy wtajemniczony i niewtajemniczony może sobie dzisiaj kupić miedziane piramidki i paliwo do Agnihotry, dlatego warto wiedzieć, jak ją stosować. Agnihotra często bywa palona w sposób nieprawidłowy i wtedy przynosi więcej szkody niż korzyści, a nawet ludzie zatruwają się dymem ze złych składników. Należy unikać wszelkich tzw. autorskich modyfikacji i “udoskonaleń” rytuału Agnihotra, gdyż są to jedynie szkodliwe wypaczenia robione przez ludzi o chorym ego, którym nie chce się nauczyć tego, co wypraktykowane jest i sprawdzone przez tysiące lat. Należy raczej dobrze nauczyć się rytuałów jakie są już wprowadzone w życie i dobrze ich nauczyć, a nie przerabiać na własną modłę czegoś, z czym się pobieżnie zapoznało albo co gorsza w ogóle się nie zna i nie ma o indyjskich rytuałach zielonego pojęcia. Lepiej nauczyć się rytuałów i terapii chociaż takich jak Wjahruti czy Trayambakam Homa, ażeby mieć szerszy horyzont jak wygląda Homa.
Czas palenia ognia Agnihotra to najlepszy moment na medytacje i modlitwy. Osoby biorące udział w misterium palenia ognia, wraz z palącym, siedzą w zamkniętym kręgu medytując przez cały czas utrzymywania ognia a także po jego zgaśnięciu pozwalając, aby wygasł również żar w popiele.
Porównawczo interesujące są uzdrawiające techniki używane przez naszych przodków w Ameryce Południowej. Poniżej podajemy dwa przykłady związane ogniem i piramidami:
· 1. W muzeum w Limie wystawiona jest piramida Kotosh Kotosh pochodząca z 2000 p.e.ch. Przed nią zaś pokazany jest dwudziestoczterogodzinny ogień. W rzeczywistości główna piramida umiejscowiona była niedaleko Huanuco, a obserwatorium tuż obok niej. Piramida ta otoczona była dwudziestoma-jednoma piramidami położonymi w pewnej odległości. W głównej piramidzie utrzymywano 24 godzinny ogień wraz ze śpiewami. Wszystko to tworzyło jakby główną, ciągle pracującą stację, wytwarzającą uzdrawiającą energię dla roślin, zwierząt i ludzi.
· 2. Niedaleko pałacu Cesarza Inków w Cuzco, dosłownie parę metrów dalej, był pałac dziewic. Dziewice z wybranych rodzin w imperium utrzymywały 24 godzinny ogień, używając leczniczych ziół a także innych rzeczy jako ofiar. Osoba odpowiedzialna za pałac dziewic należała do królewskiej rodziny i musiała przestrzegać ścisłej diety wegetariańskiej. Ogień ten utrzymywany był po to, aby zbiory, zwierzęta i ludzie mogli z nich korzystać.
Umieszcza się jeden płaski kawałek nawozu na dnie piramidy, a następnie układa posmarowane klarowanym masłem "ghee" kawałki nawozu w taki sposób, aby powietrze miało do nich swobodny dostęp. Włóż niewielką ilość ryżu do małego płytkiego naczynia albo na wewnętrzną stron lewej dłoni, dodaj kilka kropli ghee. Posmaruj mały kawałek nawozu "ghee", zapal go, włóż zapalony nawóz do piramidki. Wówczas nawóz uprzednio umieszczony w piramidzie rozpali się. Przy rozpalaniu ognia można pomagać sobie wachlarzem, aby wzmóc przepływ powietrza. W czasie wschodu względnie zachodu słońca, ogień powinien palić się pełnym płomieniem. Nie wolno natomiast na ogień dmuchać, aby nie wprowadzać do ognia pochodzących z ust bakterii. Nie należy używać oleju mineralnego ani podobnych jemu substancji.
Dokładnie o wschodzie słońca zaśpiewaj pierwszą Mantr Agnihotry i przy słowie SWAHA, wrzuć do ognia porcję, szczyptę ryżu (tyle ile zmieści się w kilku palcach). Następnie zaśpiewaj drugą Mantr i przy słowie SWAHA wrzuć do ognia nastaną porcję ryżu. To jest cały rytuał ogniowy - Agnihotra poranna. O zachodzie słońca wykonuje się te same czynności i śpiewa Mantry Agnihotry wieczornej. To jest cała Agnihotra wieczorna. Po każdej Agnihotrze staraj się medytować jak długo jest to możliwe a przynajmniej do czasu zgaśnięcia ognia. Ogień Agnihotry tworzy leczniczą uzdrawiającą atmosfer.
Przed następną Agnihotrą przesyp popiół z piramidy do ceramicznego naczynia. Popiół Agnihotry potrzebny będzie do zasilania roślin i jako lekarstwo w ramach stosowania naturalnych metod leczenia. Jeśli nie zdążysz punktualnie na czas wschodu bądź zachodu słońca, to nie jest to Agnihotra. Popiół i atmosfera z takiego ognia nie ma właściwości leczniczych.
PIRAMIDA: Agnihotrę wykonuje się w miedzianej piramidzie o określonych rozmiarach. Miedź spełnia rolę przewodnika subtelnych energii. W czasie porannej Agnihotry różne rodzaje elektryczności, energii i eterów gromadzą się wewnątrz piramidy. O zachodzie słońca w takiej samej postaci są one dynamicznie wysyłane w atmosferę.
RYŻ: Stosować należy ryż brązowy, względnie biały, jak najmniej obrobiony i oczyszczony. Polerowany ryż pozbawiony jest wielu odżywczych właściwości i składników. Do Agnihotry używać należy tylko całych nie połamanych ziaren naturalnego, najlepiej niepolerowanego ryżu. Uszkodzone ziarna powodują zmiany w strukturze jej subtelnych energii i dlatego połamane ziarna ryżu nie mogą być używane do leczniczego ognia Agnihotry.
GHI (klarowane masło): Aby przygotować ghi (ghee) należy podgrzewać na wolnym ogniu, w emaliowanym, nieobitym garnku, czyste bez jakichkolwiek dodatków masło z mleka krowiego. Tworzącą się na powierzchni roztopionego masła pianę zbieramy drewnianą lub miedzianą łyżeczką tak długo jak się ona tworzy. Następnie masło przecedzamy przez filtr albo gazę i otrzymujemy klarowane masło, czyli ghi. Może być ono przechowywane bez oziębiania przez długi czas. Jest ono bardzo specyficzną substancją leczniczą, która użyta do ognia Agnihotry spełnia rolę nośnika subtelnych energii. W produkcie tym zawarte są potężne energie. Ghi jest nośnikiem do podawania leków w medycynie Ajurwedy i lekiem na kilka dolegliwość samym w sobie. Przetopione masło klarowane, ghi jest użytkowane przez wegan, jako że proces przetapiania uwalnia masło od substancji zwierzęcej której weganie unikają.
SUSZONY NAWÓZ KROWI: Przygotowuje się ze świeżego nawozu pochodzącego zarówno od męskich jak i żeńskich przedstawicieli tego gatunku. Uformowany w postaci placków wysuszony nawóz jest paliwem używanym do rozpalania ofiarnego ognia Agnihotry.
Następujące rzeczy niezbędne są do wykonywania rytuału ogniowego przez Hotara. Nie należy akcesoriów używać do celów innych niźli wypełnianie rytuałów ogniowych.
· 1. Piramidka miedziana
· 2. Suszony nawóz krowi
· 3. Naczynie z ghi, zwykle gliniana miseczka
· 4. Łyżeczka miedziana do Ghee zwykle z ornamentem
· 5. Łyżeczka miedziana do Tryambakam
· 6. Miseczka miedziana do ryżu
· 7. Podstawka pod piramidką
· 8. Szczypce miedziane
· 9. Miseczka z popiołem z poprzednich rytów
· 10. Dokładne czasy wschodów i zachodów słońca z instrukcją do Agnihotry
· 11. Skrypty lub audio do nauki mantramów
O WSCHODZIE SŁOŃCA(kliknij, aby odsłuchać plik na stronach http://terapiahoma.pasjestudio.dt.pl/surya.mp3)
· 1. Surjaja Swaha Surjaja Idam Na Mama! (Wrzuć szczyptę ryżu przy Swaha).
· 2. Pradżapataje Swaha Pradżapataje Idam Na Mama! (Wrzuć następną szczyptę ryżu przy Swaha).
O ZACHODZIE SŁOŃCA(kliknij, aby odsłuchać plik na stronach http://terapiahoma.pasjestudio.dt.pl/agna.mp3)
· 1. Agnaje Swaha Agnaje Idam Na Mama! - (Wrzuć szczyptę ryżu przy Swaha).
· 2. Pradżapataje Swaha Pradżapataje Idam Na Mama! - (Wrzuć następną szczyptę ryżu przy Swaha).
Wielu praktyków stosuje jednorazowe powtarzanie mantramów Agnihotra i kontemplacje płomienia ognia po ich wykonaniu razem z ofiarą z ziaren ryżu, jednak ryt ten należy do tradycji ru...
vanuatu3